Sticky

[Info] Internetten met PrePaid

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5255 reacties
Heb je PrePaid en wil je weten hoe je gebruik kunt maken van internet? Lees dan snel verder! In dit topic leggen wij het je allemaal uit :)

PrePaid internet in Nederland werkt hetzelfde als in het buitenland: wanneer je wilt internetten laat de browser van het toestel automatisch een landingspagina zien. Krijg je de landingspagina niet te zien? Sluit dan eerst al jouw tabbladen, zet jouw wifi uit en ga vervolgens naar deze pagina. Op de landingspagina kan je kiezen uit:
• een (herhalende) bundel
• betalen per MB
• geen internet
• Unlimited Data Vandaag NL bundel met onbeperkt data voor een dag binnen Nederland voor € 2,95! Kijk hier voor meer informatie.
• Unlimited Weekend bundel met onbeperkt internet voor je drukke weekenden, voor €5,-! Kijk hier voor meer informatie.

Betalen per MB
Als je kiest voor Betalen per MB, dan verbruik je gewoon data direct vanuit jouw beltegoed. Als jouw beltegoed op is, stopt jouw internet. Je moet nu bewust kiezen voor Betalen per MB zodat datagebruik niet ongemerkt uit jouw tegoed gaat snoepen zonder dat je dat wilt of als jouw internetbundel op is. In deze video wordt stap voor stap uitgelegd hoe je kunt kiezen voor betalen per MB.

Een internetbundel
Met een internetbundel internet je zorgeloos voor een vast bedrag per maand. De internetbundels zijn 1 kalendermaand geldig binnen Nederland. Is je bundel op of verlopen? Dan stopt de bundel automatisch. Je zit dus nergens aan vast.

Je kunt er echter ook weer voor kiezen om de bundel herhalend te maken. Als je dan voldoende beltegoed hebt, wordt de bundel gewoon automatisch verlengd en hoef jij je geen zorgen te maken over het vervallen van de bundel. 🙂

In deze video wordt uitgelegd hoe je een internetbundel kunt aanschaffen.

Veelgestelde vragen
Waarom stopt mijn internet nadat ik 1 GB heb verbruikt met Betalen per MB?PrePaid klanten die kiezen voor 'Betalen per MB' moeten na 1 GB verbruikt te hebben inderdaad weer aangeven dat ze per MB willen betalen. Ik heb navraag gedaan bij mijn collega die verantwoordelijk is voor PrePaid en de recente aanpassingen waarom er is gekozen voor deze stop na 1 GB. Dit is ontstaan doordat in het verleden klanten juist klaagden omdat hun beltegoed te snel op ging aan internetten per MB. Met deze aanpassing willen we PrePaid klanten beschermen tegen veel verbruik zonder dat ze het door hebben. Nu krijgen we inderdaad wat vragen binnen van klanten die deze stop na 1 GB niet handig vinden. Wij hebben deze feedback doorgegeven en onze collega's van PrePaid gaan kijken of ze hier iets aan kunnen verbeteren.
Hoe kan ik de bundel stoppen?Is je bundel op? Dan stopt je bundel automatisch. De bundels verlopen na 1 kalendermaand. Als je niet meer kunt internetten, kun je weer een nieuwe internetbundel kopen.

Je kunt er ook voor kiezen om de bundel te laten herhalen. De bundel wordt dan automatisch verlengd, zolang er genoeg beltegoed op jouw nummer staat.

Kan ik een bundel voor een ander kopen?Ja, dat kan via de pagina Direct een PrePaid-bundel kopen. Je kunt betalen via iDEAL.
Hoeveel tegoed heb ik nog?Sms SALDO naar 1144 voor het overzicht van je tegoed, inclusief je bundels. Op My T-Mobile vind je alle details van je bundel, zoals je bundeltegoed en de geldigheid. Je ontvangt van ons een gratis waarschuwings-sms als je 80% van je bundel verbruikt hebt. Ook ontvang je een sms als je bundel inmiddels op is.

115 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Fijn dat het alsnog is gelukt! Ik zal je feedback doorgeven. Voor nu wens ik je een fijn weekend toe!
Reputatie 1
Hi @pgoderie,

Welke browser gebruik je? Ik zie namelijk via Chrome de keuze bij jouw My T-Mobile wel gewoon terug, als je bij de bundels naar rechts scrollt. Misschien is het verwijderen van de cookies ook even nodig.

Ik hoor graag of het is gelukt!

Ik gebruik ook google chrome...

Uiteindelijk gelukt, maar niet erg logisch...

Ik kwam er achter dat "bundels toevoegen" "Aantal: 7" toont, maar er maar 6 laat zien!
Na cookies wissen, cache legen en opnieuw opstarten: via 4G nog steeds maar 6 keuzes, maar als je dan via WIFI de landingspagina opent dan heb je ineens WEL een 7e "Betalen per Mb" 'bundel' om toe te voegen.
Dus via WIFI "Betalen per Mb" toegevoegd...
Hopelijk blijft 't nu wel werken...

PS: Zeer vreemd en verwarrend dat "Betalen per Mb" 'n 'bundel' is die je eerst moet toevoegen !
Waarom niet meteen deze keuze als je geen bundels hebt ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @pgoderie,

Welke browser gebruik je? Ik zie namelijk via Chrome de keuze bij jouw My T-Mobile wel gewoon terug, als je bij de bundels naar rechts scrollt. Misschien is het verwijderen van de cookies ook even nodig.

Ik hoor graag of het is gelukt!
Reputatie 1
Ook hier WEER problemen met aanzetten van "betalen per Mb" !

Betalen per Mb heeft altijd gewerkt tot ik een gratis bundel via pre-paid surprise had.
Na het verlopen van deze bundel (nauwelijks data van verbruikt) geen data meer en ook geen betalen per Mb optie meer !!!

Ik kom wel op de (nieuwe?) landings pagina (duurt echter heel lang om te laden), maar nergens meer de mogelijkheid op te kiezen voor betalen per Mb !

Alleen:
Opwaarderen
Tegoed
Je gekochte en promotioneel tegoed samen.
Gekocht tegoed

€ 44,41

Gekocht tegoed
Dit tegoed heb je zelf gekocht en is geldig zolang je PrePaid actief is.

Aantal: 0

Actieve bundels

Momenteel heb je geen actieve bundels!
Selecteer hieronder één of meerdere bundels om toe te voegen.
====

Ook alle menu's doorlopen.... Nergens 'n keuze voor betalen per Mb!

En NEE T-Mobile ik wil geen bundel, ik verbruik veel minder dan 100Mb per maand !
Reputatie 1
Vandaag met veel moeite gevonden waar ik opnieuw het Internetten via MBs aan moest zetten, met dank aan Erik.
Geen smsje ontvangen maar stond in mijn agenda. Gelukkig was alles weer veranderd, 1 positief puntje is dat het nu ook via wifiverbinding kan.
Maar wat maken jullie er een zootje van T-Mobile, telkens weer dingen veranderen wordt het niet overzichtelijker van. En stuur ons een smsje met de juiste directe link dat is handig en vermeldt het duidelijk in Mijn dashboard.
Ik gebruik T-Mobile alleen nog voor nood want ik ben overgestapt op n miniabo van Simpel, een stuk betrouwbaarder internetten.
Reputatie 1
.... Na nachtelijk zweet en tranen heb ik uiteindelijk de instelling 'Betalen per MB' gevonden.Het feit dat ik het niet kon vinden is een fout ergens in de software, al kan ik niet bepalen waar dat zit.Verklaring: ingelogd krijg je bijna bovenaan het menu-boxje 'My T-mobile menu'. Klik je daar op dan krijg je een lijst met een aantal ingangen. Welke je daar nodig hebt is 'Prepayed bundels',..........Ik ben er nog niet uit, al doet mijn data verbinding het......

Juist.... even stukje relevante quote dus...

Ik begin het knap zat te worden dat iedere keer m'n keuze van betalen per mb na ongeveer een maand (of korter) wordt uitgezet terwijl dit inmiddels al lang naar jaarlijks/1gb is veranderd. Het liep goed tot na de reactivatie van 11 oktober. Want 15 november moest ik reactiveren (overigens zelfde genuil melding als onderstaand over een zgn bundel), Nu ben ik dus zelfs maar een paar weekjes verder en wederom raak.....

Ik heb al meerdere keren een screenshot gepost en zal er onderaan weer even 1 posten met m'n saldo zoals opgevraagd met een sms aan 1144. zoals je daarop ziet, maandag was mijn beltegoed 23,85 ... Moest vandaag weg en onderweg had ik ineens geen internet.....
Maar weer even gekeken en ja hoor beltegoed nu 24,85 (steeds die ene euro retour he zodra internet wederom uit staat, zie screenshot).

Ik zojuist wederom (tigste keer) naar de reactivatie url om weer dezelfde melding te krijgen dat ik al een bundel heb en die eerst op moet maken..... Nogmaals voor de duidelijkheid.. ik heb in alle jaren (ruim 10 jaar geleden met dit nummer naar t-mobile geswitched) nog nooit een bundel gehad!!!

Ok dan maar via de pc kijken in het inmiddels hierdoor beruchte forum gezocht en kwam deze posting tegen van erik. Dacht aha.. ik kan eindelijk via mijn.t-mobile er bij.. Nou .. ehhh ja... ik kan er bij maar krijg dezelfde melding als iedere keer dat dit gebeurd....

"Je hebt al een PrePaid internetbundel gekocht. Je kunt betalen per MB als je bundel op is."

Nogmaals, NEE, IK HEB GEEN BUNDEL... ga zo door en straks ook geen t-mobile meer. Wat een ***** geklooi..

Ondertussen werkt 4G weer... Don't ask me why, IK weet het niet want van m'n beltegoed gaat die ene euro nu ineens niet af en ook geen verrekening van gebruikte data??? maar wel ineens weer data...
Joost mag weten wanneer dat nu weer verrekend gaat worden en ik ineens xxx euro van m'n beltegoed kwijt ben door alsnog nadien berekenen..

Zou toch heel fijn zijn als zo'n in de eerste plaats al stompzinnige wijziging van gewoon internet altijd aan naar steeds reactiveren (ja voor mensen waar dat voor nodig was, dat verhaal ken ik uit m'n hoofd), nu eindelijk eens goed werkt of beter nog gewoon definitief op aan gezet kan worden.

Ik zei het vorige keer al toen ook het 50% tariefplan ineens verdween in ruil voor niet nodige verhoging van de snelheid.. Blijkbaar willen jullie prepaid kwijt. Ga zo door en het lukt gegarandeerd.

Grtx van een ondertussen NIET meer tevreden T-Mobile gebruiker,
Joop.

O ja, hier nog de screenshot, duidelijker wil niet..

Hi Fred en Chrisje,

Verstandig om het in je agenda te zetten. Je kan natuurlijk ook ten alle tijden je verbruik in de gaten houden via My T-Mobile.

Vorige week was het zover: een jaar lang internet betalen per Mb zat erop. Ik had het dus in mijn agenda staan, maar was toch verrast door je melding "je keuze voor betalen per Mb is niet mee geldig"". Gelukkig wist ik wat ik moest doen, nl. via een computer, op de hier al vaak genoemde pagina, weer het betalen per Mb instellen, en gelijk weer dit in de agenda van volgend jaar noteren. Maar zoals al meer opgemerkt, het zou handig zijn om, bijv. een week voor het verstrijken van de geldigheid, een sms te krijgen met een waarschuwing. Dan heb je nog een week om het betalen per Mb weer in te stellen.
Ook ik ben hier onderuit gegaan, ik kreeg dat bekende SMS'je dat mijn betalen per MB niet meer geldig was. Ik heb het geweten, midden in de nacht ruim twee uur gezweet om in mijn instellingen te komen.

Bijkomend complex punt: ik had nog geen account, dat heb ik pertinent weten te weigeren tot dan toe, maar ik heb moeten zwichten. Waarom ? Dat SMS'je gaf mij de link op mijn telefoon (Firefox op Android KitKat), en toen ik die klikte moest ik inloggen. Geen account, maar ik kreeg de mogelijkheid om automatisch in te loggen, MITS ik mijn Wifi uitschakelde, en de data verbinding via de telefoon zou gebruiken, want zo zou mijn telefoonnummer herkend worden.
Zo gezegd zo gedaan, maar eenmaal binnen had ik VEEL moeite het onderdeel 'Betalen per MB' te vinden. Hierover later meer....
Ik alle instellingen eerst afgelopen, en kwam langs 'Internetten blokkeren'. Aangezien dat uit stond vroeg ik mij af waarom ik dat SMS'je had gekregen. Ik had op dat punt 'Betalen per MB' nog niet gevonden, nogmaals daarover later meer....
Nu maakte ik een grote fout, want ik dacht het Internet blokkeren even aan- en weer uit te zetten (eenmalig te flippen), om te zien of die instelling de reden was dat ik dat SMS'je kreeg. Nou ik heb het geweten, want er kwam geen vraag of ik dat echt wilde, of een vraag om de verandering op te slaan, nee ik kon de knop gelijk niet meer uitschakelen omdat ik PER DIRECT de melding kreeg 'Server niet gevonden'. Met de aanschakeling van 'Internet blokkeren' was ik DIRECT mijn verbinding kwijt zonder vraag of bevestiging. Schande.

Dus geen data verbinding meer naar Internet, geen automatische inlog omdat ik niet via die data verbinding automatisch mijn nummer kon laten herkennen. Alleen nog de mogelijkheid om via Wifi een account aan te maken en dan in te loggen. Dat was NIET mijn bedoeling. Ik mocht nog blij zijn dat ik Wifi beschikbaar had.

Het aanmaken van de account.... Ik had het advies in de wind geslagen om als gebruikersnaam het telefoonnummer te gebruiken, ik stelde een eigen gebruikersnaam in. Nou ik heb ook dat geweten. Wat gebeurt er, zoals op veel inlogplaatsen wordt na aanmaken mijn eerste inlogpoging verstoord door de mededeling 'Wachtwoord en/of gebruikersnaam niet bekend'. Ook hier gebeurde dat, en ik moest via SMS mijn wachtwoord opnieuw instellen. Bij die poging wordt geen oud wachtwoord meer vermeld, dus het bedrijf legt de twijfel bij MIJ, ik moet maar aannemen dat ik zelf een fout heb gemaakt.
Na de ontvangen SMS een nieuw wachtwoord ingesteld (hetzelfde), maar weer dezelfde melding 'Wachtwoord en/of gebruikersnaam niet bekend'. Nogmaals een SMS'je gevraagd met een wachtwoord reset, en WEER die melding. Om ziek van te worden.
Oorzaak: lees wat er in zo'n SMS'je staat: "Stel je My T-mobile wachtwoord in [en dan link]". Maar laat je niet misleiden, op een Android telefoon is de pagina veel langer dan de mogelijkheid om je wachtwoord te wijzigen, en wat blijkt na 3 SMS'jes en mislukte inlogpogingen, ze resetten niet alleen je wachtwoord, maar ook je aangemaakte gebruikersnaam naar je telefoonnummer, alleen is dat niet direct duidelijk.

Nu meer...
Na nachtelijk zweet en tranen heb ik uiteindelijk de instelling 'Betalen per MB' gevonden.
Het feit dat ik het niet kon vinden is een fout ergens in de software, al kan ik niet bepalen waar dat zit.
Verklaring: ingelogd krijg je bijna bovenaan het menu-boxje 'My T-mobile menu'. Klik je daar op dan krijg je een lijst met een aantal ingangen. Welke je daar nodig hebt is 'Prepayed bundels', maar die is telkens NIET beschikbaar de eerste keer dat ik dat menu open, hij bestaat gewoon niet. Klik ik een andere menu ingang (ik deed 'Gegevens en instellingen'), en open ik DAN dat 'My T-mobile menu', dan plotseling is er 'Prepayed bundels' aan het menu toegevoegd ! Gevaarlijk buggy gedrag, maar nogmaals ik weet niet waar het probleem zich afspeelt.
Het ergste gebruikers scenario speelde zich die nacht voor mijn ogen af: ik had een paar maal in- en uitgelogd om er achter te komen dat die menu optie verdwenen was bij een eerste poging, en zat echt seconden lang te staren naar die plotseling verschenen optie 'Prepayed bundels' die mij eigenlijk vertelde dat het probleem zich niet in mijn hoofd afspeelde. Maar dan.....Terwijl ik zit te staren naar de verschenen optie 'Prepayed bundels', en mijn vingers van de telefoon af zijn, wordt de pagina (niet mijn scherm) een seconde of drie grijs, komt terug, maar de optie 'Prepayed bundels' is wel uit het menu verdwenen.... Lekkere software, nam ruim twee uur uit mijn leven en doet zijn best mij daar de schuld van te geven.

Ik ben er nog niet uit, al doet mijn data verbinding het. Het overgebleven probleem is als volgt: telkens als je een wijziging doorvoert krijg je daarvan een SMS bevestiging. Nou dek je, mijn laatst verkregen SMS heeft als tekst 'Internet is uitgeschakeld'.

De twijfel wordt zo bij de klant gelegd, en dat voel je, tot in je lichaam, bah.
Reputatie 1
Vandaag blijkt dat ik ineens geen 3G meer heb, ook bij mijn man werkt het niet meer.
En er is echt geen jaar voorbij en ook de 1GB hebben we bij lange na niet gehaald.
Inmiddels maar weer opnieuw de MBs aangezet maar dit is dus knap onbetrouwbaar zo.

Wat is er aan de hand? En zijn er meer mensen bij wie 3G zomaar uitgezet is?

Sorry zie je vraag nu pas. Bij mij werkt alles nog steeds namelijk. Wel "goed" om te lezen, kan ik het ook voor het verstrijken van het jaar extra in de gaten houden.

Heb zelf na een paar keer die 200Mb, de laatste keer naar betalen per Mb (de 1Gb) gezet op 7 aug '17 en sindsdien probleemloos 4G. Ik heb wel, ivm het uitblijven van een instelbare definitief keuze optie in my.t-mobile of via de app, nu zelf maar een reminder voor 7 aug '18 in m'n agenda staan (een week voordien een reminder notificatie) omdat ik never aan die 1Gb per 365 dagen kom. Reminder een week voordien want ik had geen zin schrikkeljaar dagen te gaan tellen :P

Las dat jullie het wel weer aan hebben gelukkig maar het blijft vervelend dat het niet meer als vanouds gewoon standaard data aan is. Hoop toch echt dat er nog werk wordt gemaakt van een te kiezen optie "definitief aan" voor betalen per/Mb. Kiest iedereen die dat doet er zelf voor dus is de reden voor deze wijziging dan ook niet van toepassing voor die betreffenden. Maar of die optie er komt in my.t-mobile of de app... Eerst zien...
Reputatie 2
Hoi simnlru,

Dat klopt inderdaad! Zoals David aangaf kan je op deze pagina precies zien welke mogelijkheden je hebt in het buitenland. Mocht je dus binnenkort een keer op vakantie gaan, dan kan je op voorhand altijd even controleren welke diensten je precies in het buitenland kan gebruiken en met welke provider dat kan. :)

Top! vind het ook super handig maar wel jammer dat jullie de enige zijn die het zo overzichtelijk mogelijk maken, mogen meer providers wel een voorbeeld aan houden.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi simnlru,

Dat klopt inderdaad! Zoals David aangaf kan je op deze pagina precies zien welke mogelijkheden je hebt in het buitenland. Mocht je dus binnenkort een keer op vakantie gaan, dan kan je op voorhand altijd even controleren welke diensten je precies in het buitenland kan gebruiken en met welke provider dat kan. 🙂
Reputatie 2
Klopt dat in zone 2 en 3 minder keuze hebt, maar in de EU en zone 1 kan ik toch wel verwachten dat ik alle functionaliteiten heb?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Simnlru,

Ben ik weer! 🙂 In het buitenland is de snelheid ook max 15 Mbps. Hier zeg ik expres 'max' bij, omdat dit erg afhankelijk is van de provider en het netwerk in het land waar je bent. We zijn in Nederland behoorlijk verwend met onze dekking en snelheden, 15 Mbps is in sommige landen dan ook niet haalbaar. In sommige landen zijn er geen functionaliteiten met PrePaid. Dit zie je vooral in landen uit zone 2 en 3. Op deze pagina vind je alle informatie over providers in het buitenland en welke functies je kunt gebruiken met PrePaid.

Mocht je nog vragen hebben, dan horen we dat graag!
Reputatie 2
Vraagje, wat is de snelheid van de prepaid internet in de EU? is deze ook 15 mbps? en is er ook met prepaid 4G in het buitenland aanwezig?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi WBouwens,

Het zou natuurlijk superjammer zijn als je ons hierdoor zou verlaten! :(

Is het misschien een idee om voor een herhalende bundel te kiezen? Je hoeft dan niet na elke GB opnieuw een keuze te maken!
Ik vind het jammer dat je geen smsje krijgt, wanneer je weer je keuze moet maken om per mb te betalen. Als je beltegoed bijna op is krijg je dat wel, waarom hiervoor niet.

Je staat er niet altijd bij stil, dat je weer opnieuw de keuze moet maken; duurt het even voor je erachter komt, en je weer online kan. Weet één moderators of zo'n smsje wel in de planning staat om in te voeren. Want zo niet, dan denk ik toch dat ik ga overstappen op andere provider.
Reputatie 1
Dankjewel Jaimy, hopelijk is het niet nodig
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Chrisje57,

Vreemd dat 3G ineens niet meer werkte! Ik heb hier geen andere meldingen van gezien. Gelukkig is het je direct gelukt om de MB's weer aan te zetten. 🙂 Als dit nog eens op deze manier gebeurt, dan mag je het ons zeker nogmaals laten weten, dan kan ik er voor je achteraan gaan!
Reputatie 1
Vandaag blijkt dat ik ineens geen 3G meer heb, ook bij mijn man werkt het niet meer.
En er is echt geen jaar voorbij en ook de 1GB hebben we bij lange na niet gehaald.
Inmiddels maar weer opnieuw de MBs aangezet maar dit is dus knap onbetrouwbaar zo.

Wat is er aan de hand? En zijn er meer mensen bij wie 3G zomaar uitgezet is?
Reputatie 1
Het blijft jammer dat we geen waarschuwingsSMS krijgen als je weer opnieuw moet kiezen zolang dit onhandige systeem in de lucht blijft. Zo moeilijk kan het toch niet zijn!
Reputatie 6
Badge +16
Hey Matti,

Bedankt voor het delen van jouw oplossing! Ik ben er van overtuigd dat veel andere klanten hier wat aan hebben. 😉
Hallo beste prepaiders,

Mijn prepaid internet was ermee opgehouden. Gelukkig wist ik wat ik doen moest ( ik had geen wifi op dat moment).
- wifi uitzetten.
- iphone uitzetten
- iphone aan zetten.
- naar de landingspagina https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass met de internetbrowser
- kies “ betalen per MB”,Volgende, Volgende, totdat de bevestiging komt dat dit is ingesteld
- controleer of er een SMS komt. ( zie bijlage)

Op mijn mobiel staat een totaal verbruik van 1,4GB. Aangezien ik omstreeks 22 juni 400 MB verbruikt had, is de telling toen begonnen. Bij die 1GB zitten overigens ook enkele prepaidsurprise bundels. Ik vermoed dat die volledig zijn meegeteld ( dus 250MB per bundel).

PS ik heb GEEN waarschuwing vooraf gehad, dus het was toch weer even slikken en improviseren.

Reputatie 1
Maar op Mijn TMobile staat niet wanneer het jaar om is en die 1MB haal ik niet binnen dat jaar. Trouwens dat staat ook niet in Mijn TMobile. Het enige wat wij prepaiders kunnen zie is het saldo en de instellingen en als je een bundel hebt het verbruik daaruit maar niet als je gewoon internet uit je MBs.
Dus dan maar zelf in je agenda zetten 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi Fred en Chrisje,

Verstandig om het in je agenda te zetten. Je kan natuurlijk ook ten alle tijden je verbruik in de gaten houden via My T-Mobile.
Ik had dezelfde vraag (of er nog een herinnerings-sms komt). Bij deze de suggestie van mijn kant om dit alsnog in te voeren, want dat is wel erg handig. Maar ondertussen zal ik ook een aantekening op de kalender maken, om verrassingen voor te zijn. Het idee is om dan voordat het jaar verstrijkt, alvast de aanmelding opnieuw uit te voeren. Dit lost uiteraard het probleem bij het bereiken van de 1 Gb grens niet op. dus hopelijk komt die herinneringssms er toch nog.

Reageer