Sticky

[Info] Wijzigingen bij PrePaid op 24 augustus 2018

Reputatie 7
Badge +19
  • T-Mobile Moderator
  • 13256 reacties
Hoi allemaal,

Vanaf 24 augustus verandert Prepaid Voordeel (50%) in T-Mobile PrePaid. Daarbij verhogen we de internetsnelheden en wijzigen we de tarieven.

Je nieuwe internetsnelheid

Op dit moment maak je met je PrePaid al gebruik van het best geteste netwerk van Nederland. Goed nieuws: vanaf 24 augustus profiteer je automatisch van een nóg hogere snelheid, namelijk een geraamde internetsnelheid van 100 Mbps. Dat is meer dan 6x zo snel!

Je nieuwe tarief

Vanaf 24 augustus bel je voor € 0,20 per minuut, sms je voor € 0,15 en betaal je € 0,10 per MB. De tarieven van de bundels voor voordeliger bellen, sms'en en internetten blijven hetzelfde.

Meer info over de wijzigingen en veelgestelde vragen vind je op onze website over de wijzigingen bij PrePaid. Nog vragen voor ons, laat het hieronder gerust weten!

38 reacties

Reputatie 1
Bedankt voor het plaatsen op het forum @David

Ik las het zojuist op 1 van mijn toestellen met een 50%voordeel sim. Niet op de anderen (ook 50% voordeel).

Ik meen me ook sterk te herinneren (weet zelfs wel zeker en zou ik dat bericht even in m'n archief moeten opduiken) dat het destijds was (na een x bedrag opwaarderen op de betreffende sim) "wijzigt het naar 50% en voortaan zolang u dit blijft gebruiken, heeft u 50% op bellen, sms en internet", dit ging vanzelf na x bedrag opwaarderen. En had je een andere destijds voordeel (bijv. free sms) prepay en je wijzigde het in my.t-mobile naar 50% voordeel, kreeg je dezelfde uitleg met "voortaan". Maar.... blijkbaar geldt "voortaan" niet bij t-mobile alleen zolang het uitkomt helaas.

Heel jammer. En ja zoals die page al zegt mbt de wijziging per 24 augustus a.s. "..heb je het recht om kosteloos te stoppen met PrePaid bij T-Mobile.." ja duhu.. dat kan bij iedere prepay, daarom is het ook prepaid en geen abo. Het is/was een goede budget oplossing voor wie geen dure bundels of abo kan of wil betalen. Knap klant onvriendelijk dus👎🏽

Toestellen met deze 50% sim zitten hier merendeels op WiFi (54mbit), buiten 75% van de tijd op Ziggo wifi spots (goede dekking overigens). Ik persoonlijk en denk velen met mij zitten echt niet te wachten op 100mb snelheid ipv de 50% korting.

100Mbps trekt deze telefoon (en vele anderen idem) overigens niet eens en dan is het ook nog afhankelijk van met welke mast je verbonden bent. Ga ik hier een beetje te ver buiten Apeldoorn dan heb ik nu al H+ ipv 4G... Beetje onzinnige beredenering dus. Lijkt er steeds meer op dat T-mobile graag van alle prepaid klanten af wil.

Heel jammer, ik kijk nog wel wat ik ga doen.

Joop.

@David Edit vraagje: Betalen per mb (met de na 1gb / 365 dagen opnieuw aanzetten) blijft wel gewoon mogelijk?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Joop,

Bedankt voor jouw uitgebreide bericht, met feedback op deze wijzigingen. Dat is natuurlijk altijd welkom! Het liefste zouden we natuurlijk graag iedereen precies dát bieden waar men naar zoekt. In de praktijk ligt dat altijd lastiger. We voeren in ieder geval geen wijzigingen door om mensen expres voor het hoofd te stoten en weg te jagen, dat is één zekerheid die ik je mee wil geven!

We zagen meer en meer de vraag vanuit PrePaid-klanten om de snelheid te verhogen. Met deze wijziging willen we daar op inspelen en hebben dan ook gelijk doorgepakt met een flinke verhoging!

Het is nog steeds mogelijk om op deze manier je internet in te stellen inderdaad, daar gaan we niet aan sleutelen.

Mocht je nog vragen of feedback hebben, je weet ons te vinden! 🙂
Reputatie 1
@David dank je voor de reactie.

Prima, kan ik de betalen per mb begin augustus in ieder geval weer reactiveren (zou ongeveer een jaar zijn sinds de vorige keer), komt in ieder geval voor deze wijziging 😉
Reputatie 1
33% Prijsverhoging voor bellen, 50% verhoging voor sms-en en 'n prijsverdubbeling voor data ! Bevalt je dat niet dan rot je maar op !
Is dat de manier waarop T-Mobile zijn trouwe klanten beloond ??
Waar is de tijd gebleven dat je als trouwe klant echt extra voordeel had ??
(Al meer dan 30 jaar klant!, nog uit de Ben tijd..., maar op deze manier niet lang meer....)
Reputatie 1
Ik zou eerder baat hebben bij 500 MB voor €2,50 en 1GB voor €4,95. 2 GB voor €8,00
Die 300MB voor 4,95 is een lachertje.

Betere dekking in buiten gebied. En NIET het verhogen prepaid tarieven.
Nu bel ik bijna nooit mobiel ivm de absurt hoge prepaid kosten, sms idem.
T-Mobile heeft liever dat de prepaid klanten een 2 jarig abbo neemt. En ik weiger dure contracten.
Erg jammer dat prepaid bezitters niet als klant gezien worden. En alijd maar meer mogen dokken.
I have a question, is it possible then, to buy the unlimited 24 h 3 euro bundel?
Weer een boze klant

Per 24/8 verandert T-Mobile Prepaid Voordeel (50%) in T-Mobile PrePaid. Daarbij verhogen ze de internetsnelheden en wijzigen ze de tarieven met zelfs 25% of verdubbelen ze die!!!

Deze bedragen zijn niet van deze tijd. Kijk even naar de concurrentie. Daar bel, SMS en internet je voor minder dan het huidige T-Mobile tarief.

En nu weet ik waarom ik de sinds begin mei steeds SMS -jes met aanbiedingen kreeg om maar beltegoed te kopen met daarbij een aanbieding voor bijv. gratis SMS-jes gedurende 30 dagen, enz.

T-Mobile: wat is dit voor een ongehoord gedrag? Eerst SMS aanbiedingen sturen en nu dit.
Wil je klanten houden of wil je dat ze weggaan? Een klant winnen kost je meer geld en inspanning dan het behouden van een klant.
Ik ga dus opstappen.

En BTW: het recht dat ik heb om door de tariefsverhoging te stopppen met prepaid slaat nergens op. Met prepaid kun je op elk moment stoppen. Daarom is het toch prepaid? Leven jullie in een andere wereld?
Reputatie 5
Badge +6
pgoderie schreef:

33% Prijsverhoging voor bellen, 50% verhoging voor sms-en en 'n prijsverdubbeling voor data ! Bevalt je dat niet dan rot je maar op !
(Al meer dan 30 jaar klant!, nog uit de Ben tijd..., maar op deze manier niet lang meer....)

Met wat voor apparaat communiceerde je dan in 1988?
Reputatie 1
Hier ook iemand die niet erg blij word van deze wijzigingen. Normaal gesproken ben ik niet iemand die via deze weg gaat klagen; maar de kostenverhoging van dit nieuwe beleid is dermate hoog dat ik dat nu wel doe.

We zagen meer en meer de vraag vanuit PrePaid-klanten om de snelheid te verhogen. Met deze wijziging willen we daar op inspelen en hebben dan ook gelijk doorgepakt met een flinke verhoging!

Laten we het even objectief bekijken; PrePaid-klanten zullen normaliter niet meer dan een euro of 10 aan maandelijks kosten hebben; vanaf dat bedrag is een Sim-Only abonnement bij een budget-provider namelijk altijd goedkoper terwijl je meer krijgt.

Volgens het nieuwe tarief kun je dus stellen dat een verbruik van >100MB per maand (was bij het oude tariefplan á €0,05 dus 200MB) onrealistisch is bij PrePaid klanten - 100*€0,10 is immers €10 - wanneer er ook veel gebeld en/of geSMSet word zakt dit zelf nog verder.

Nu ben ik oprecht benieuwd welke toepassingen iemand die maximaal 100MB per maand gebruikt meer dan 15Mb/s nodig hebben?
  • Videostreaming? Nee daarmee zit je praktisch meteen aan de 100MB
  • Spotify? Werkt prima met 15Mb/s; daarnaast zit je zelfs op lage kwaliteit in een uurtje of 3 wel aan die 100MB..
  • Whatsapp (of andere chatapps)? Gebruikt luttele KB's en werkt niks anders op 15Mb/s
  • Kleine dingen (NSplanner, websites, GoogleMaps)? Werkt ook net zo snel op 15Mb/s; de paar zware websites waar het wel uitmaakt trekken je kosten ook (te) snel omhoog om voor een Prepaid-klant een realistisch gebruikersdoel te zijn.
Ik ben dus oprecht benieuwd welke Use-Cases jullie zien in 100Mb/s op een dataverbruik van 100MB of kleiner 😉
--------------------

Ga ik we nu naar de kostenverhoging kijken schrik ik behoorlijk; ik bel per maand ongeveer een minuut of 10 en gebruik mijn mobiele data uitsluiteind voor Google Maps, reisplanners en Whatsapp; afhankelijk van de maand komt dat neer op 40 tot 100 MB(laten we gemiddeld uitgaan van 70). Ik zal jullie het rekenwerk besparen; maar dit komt dus neer op een kostenverhoging van 80% in mijn situatie!

Als ik eerlijk ben vind ik een kostenverdubbeling van mobiele data echt een stap te ver gaan; zeker gezien de techniek allemaal steeds goedkoper worden en abbo's met het jaar groter worden qua GB's. Je krijgt weliswaar extra snelheid; maar wat moet je daar precies mee(zie mijn uiteenzetting eerder)? Ik krijg erg het idee dat jullie de snelheidsverhoging gebruik als drogreden om de prijs te verdubbelen; als iemand die al een lange tijd klant is vind ik dit erg jammer.

--------------------

Tot slot vraag ik me zelfs vanuit commercieel standpunt af wat het nut hiervan is. Zoals eerder gezegd zullen Prepaid-Klanten geen hoog verbruik hebben; en bij een eventuele 'push' niet zo snel voor een Sim-Only van TMobile kiezen. Het goedkoopste abonnement (met data) is immers €12; dit is een stuk duurder dan de budget Providers(nu verdient TMobile indirect wel weer aan providers die het netwerk gebruiken; maar laten we niet té veel off-topic gaan). En zoals gesteld zal een PrePaid-klant geen behoefte hebben aan grote bundels van meerdere GB's of onbeperkt bellen; anders hadden ze al veel eerder een abonnement afgesloten 😎

--------------------

Ik hoop oprecht dat er vooral naar de kostenverhoging van dataverbruik nog eens gekeken kan worden. In principe ben ik met het netwerk van Tmobile altijd erg tevreden geweest en zie ik op dat vlak geen enkele reden tot overstap. Echter denk ik dat ik elders met een Sim-Only wellicht goedkoper af ga zijn dan met dit nieuwe tariefplan; jammer voor beide partijen: jullie een klant kwijt en ik kostbare tijd aan het regelen 🤔
Reputatie 5
Badge +6
mark96 schreef:

Als ik eerlijk ben vind ik een kostenverdubbeling van mobiele data echt een stap te ver gaan; zeker gezien de techniek allemaal steeds goedkoper worden en abbo's met het jaar groter worden qua GB's. Je krijgt weliswaar extra snelheid; maar wat moet je daar precies mee(zie mijn uiteenzetting eerder)? Ik krijg erg het idee dat jullie de snelheidsverhoging gebruik als drogreden om de prijs te verdubbelen; als iemand die al een lange tijd klant is vind ik dit erg jammer.

Je zou ook kunnen zeggen dat T-Mobile nu Vodafone na-aapt, want worden de tarieven dus hetzelfde, daar is het ook dubbeltje per MB. Er was echter nooit een snelheidsperking daar. Verder is er de 100 MB/minuten/SMS voor 5 euro.
Inderdaad wordt het 1 en ander door de nieuwste techniek maar vooral ook schaalgroottevoordelen steeds goedkoper (nadat er een grote investering is gedaan in die nieuwste techniek). Gebruik 'aan de onderkant', dus chatapps, kilobit snelheden en enkele MB's per maand loont bijna niet om daar nog voor af te rekenen. Sommige providers geven dit gewoon gratis.
Reputatie 1
Serieus T-Mobile? Gaan jullie nu echt de datatarief verdubbelen in 2018????

Het moet juist allemaal goedkoper worden in plaats van duurder. Echt schandalig dat jullie dit doen.

Als jullie nu denken dat we wel even stappen op abbonementen, echt niet, en al helemaal niet meer bij t-mobile.

Succes met jullie oh zo geweldige unlimited netwerk waar je voor de spotprijs van 10cent per MB kan internetten. Geweldig ook dat het tegen 100mbps kan, wat je daaraan hebt met zulke tarieven is mij een raadsel.

Succes T-Mobile. Zonet mijn simkaartje doorgeknipt 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal,

Nooit leuk natuurlijk om ontevreden reacties te lezen en ik begrijp ook dat een prijsstijging dergelijke reacties veroorzaakt. Het is misschien gelijk even flink met de deur in huis vallen, maar om valse verwachtingen te voorkomen, geef ik wel al gelijk aan dat de wijziging van de tarieven niet teruggedraaid of aangepast zal worden. Het is begrijpelijk dat jullie op een ander antwoord gehoopt, maar op die manier wil ik in ieder geval gelijk daar duidelijkheid over scheppen.

We bieden natuurlijk nog altijd een variatie van bundels aan. Hiermee kun je voordeliger bellen, internetten en SMS'en. Je kunt bijvoorbeeld een Unlimited For a Day bundel nemen of een belbundel met 100 minuten voor €4,95. Deze kosten liggen lager dan het standaard tarief, dus wellicht valt daar nog mooi iets in aan te schaffen voor de drukke maanden. Voor de rustige periodes is het beltegoed natuurlijk gewoon houdbaar, dus daar kun je dan ook nog geruime tijd mee uitzingen.

Ik begrijp ook dat het stukje over het opzeggen misschien wat vreemd overkomt bij PrePaid, maar dit zijn vragen die in dit soort gevallen alsnog vaak gesteld worden. Om de vraag voor te zijn hebben we dit daarom ook opgenomen in onze FAQ.

Mochten er nog andere vragen zijn over deze wijzigingen, dan horen we dat graag!
Reputatie 1
Daag tmobile Hallo Simpel
Reputatie 1
^ Precies hetzelfde zodra ik door mijn tegoed heen ben.

Hiermee kun je voordeliger bellen, internetten en SMS'en. Je kunt bijvoorbeeld een Unlimited For a Day bundel nemen of een belbundel met 100 minuten voor €4,95.

Als die bundels langer dan 30 dagen te gebruiken waren zou het een prima alternatief zijn. Echter zijn deze slechts één maand geldig. Feitelijk is dat gewoon een maandelijks opzegbare Sim-Only; echter tegen een hogere prijs voor minder 🤐
David
ook die aanbieding is niet interessant en concurrerend.
250 MB internet, 100 minuten, 500 sms'jes voor de helft van die prijs bij Simpel
Als mijn beltegoed op is, zit ik dus daar.

En ik lees wel in Telecompaper dat T-mobile het 3e kwartaal veel pre-paid klanten verloren heeft.😉
Reputatie 2
Dit is toch een beetje raar. Doop je het forum om tot community omdat je een betere band wil met de klant en dan doe je dit. Volgens mij heb je het dan niet goed begrepen.
Ik twijfelde eerder al of ik niet beter terug kon gaan naar Simyo. De keuze wordt nu wel erg makkelijk. De enige reden dat ik tot nu toe ben gebleven is vanwege de internetbundel van 300 voor €5. Maar als bellen zo duur wordt, kan ik net zo goed naar de concurrent (waar ze overigens betere service hebben en je niet continu spammen met allerlei sms-berichten).

Een domme zet van T-Mobile. Nu wordt het zo duur dat je richting de prijzen (op jaarbasis) gaat van de goedkoopste sim-only abonnementen. GEEN ENKELE reden dus om nog bij T-Mobile te blijven. Sterker nog. Dankzij deze fantastische actie van T-Mobile ben ik erachter gekomen dat een concurrent momenteel een hele mooie aanbieding heeft voor €51 totaal voor 2 jaar (250MB+100min bellen+500sms p/maand). Adios!
SCHANDE. Een prijs verhoging van 50%. Als een supermarkt zijn prijzen met 50% verhoogd ga je daar toch geen boodschappen meer doen. Dit geldt dus ook voor T-Mobile. Vanaf mijn eerste gsm maak ik gebruik van T-Mobile (circa 20 jaar). Er wordt gezegd dat er naar klanten wordt geluisterd. Ik betwijfel het. Er zijn klanten die met prepaid een hoger internetsnelheid willen. Wel maak een Prepaid+ voor die klanten, maar straf niet de klanten die het niet willen. Luisteren naar klanten? Dus niet, want geschreven werd, dat de beslissing niet wordt teruggedraaid. Is dat luisteren naar je klanten? Voor mij is het duidelijk. T-Mobile wil af van zijn Prepaid klanten. Gefeliciteerd, het is jullie gelukt. Ik ben weg. Gelukkig zijn er nog providers waar je wel voor een goed bedrag terecht kunt. Helaas moet ik nog ff blijven om mijn bel te goed op te maken, anders pikt T-Mobile dit ook nog in.
Reputatie 4
Badge +6
Sjoep schreef:

Ik twijfelde eerder al of ik niet beter terug kon gaan naar Simyo. De keuze wordt nu wel erg makkelijk. De enige reden dat ik tot nu toe ben gebleven is vanwege de internetbundel van 300 voor €5. Maar als bellen zo duur wordt, kan ik net zo goed naar de concurrent (waar ze overigens betere service hebben en je niet continu spammen met allerlei sms-berichten).

Een domme zet van T-Mobile. Nu wordt het zo duur dat je richting de prijzen (op jaarbasis) gaat van de goedkoopste sim-only abonnementen. GEEN ENKELE reden dus om nog bij T-Mobile te blijven. Sterker nog. Dankzij deze fantastische actie van T-Mobile ben ik erachter gekomen dat een concurrent momenteel een hele mooie aanbieding heeft voor €51 totaal voor 2 jaar (250MB+100min bellen+500sms p/maand). Adios!

Simyo is kwalitatief goed maar prepaid internet bundels zijn duurder dan bij TM, ze ronden wel af per kB, netto ben je waarschijnlijk net zo duur uit. De upload snelheid is belachelijk laag (384 kBps!) en prepaid internet werkt alleen in Nederland. Je hebt alleen 3G.
Reputatie 1
tmoesel schreef:

pgoderie schreef:

Met wat voor apparaat communiceerde je dan in 1988?

Moterola M3188:

Reputatie 1
Voor mensen die alternatieven zoeken. Eventueel dat Lebara One een goed alternatief is.

Er is een mogelijkheid om voor 1 cent per MB te internetten.......

Het is echt schandalig dat t-mobile dit gaat doorvoeren, puur om mensen te pushen naar abonnementen.

Of dat slim is weet ik niet, de meeste die waarschijnlijk nu nog een prepaid kaart gebruiken, zullen daarvoor een goede reden hebben, en die kunnen waarschijnlijk niet eens een abbonement nemen al zouden ze willen.

En daarnaast, waarom zou een prepaid klant die een paar euro per maand gebruikt opeens een abbonement bij het dure tmobile gaan nemen, dan kom je toch echt veel beter en goedkoper uit bij simpel.nl/youfone

Ik begrijp echt wel dat tmobile liever abbonee klanten heeft dan prepaid, logisch, maar als je naar de kwartaal cijfers kijkt dan zie je dat t-mobile bij prepaid steeds meer klanten verliest en bij abbonementen steeds meer er bij krijgt.

Dus er was absoluut geen noodzaak van t-mobile om de prepaid tarieven te verhogen, prepaid gebruik liep met de oude tarieven al flink terug, dus je kan wel raden wat er met de nieuwe tarieven gaat gebeuren.

Die houden natuurlijk geen prepaid klanten meer over.

Maar mischien is dat juist ook wel wat t-mobile aan het zoeken is? een andere verklaring is er niet.

En hou je klanten aub niet voor de domme. prepaid klanten hebben helemaal niet om een snelheid verhoging gevraagd.

Wat moet je met 100mbps als je per mb 10 cent moet betalen????
Reputatie 1
Denise90 schreef:

prepaid klanten hebben helemaal niet om een snelheid verhoging gevraagd.

Wat moet je met 100mbps als je per mb 10 cent moet betalen????

1 euro per seconde betalen !!
Reputatie 1
David schreef:

Hoi allemaal,

Nooit leuk natuurlijk om ontevreden reacties te lezen en ik begrijp ook dat een prijsstijging dergelijke reacties veroorzaakt. Het is misschien gelijk even flink met de deur in huis vallen, maar om valse verwachtingen te voorkomen, geef ik wel al gelijk aan dat de wijziging van de tarieven niet teruggedraaid of aangepast zal worden
[knip]

Mochten er nog andere vragen zijn over deze wijzigingen, dan horen we dat graag!

Eén heel simpele vraag: WAAROM ???

(En graag een duidelijk gemotiveerd antwoord met kosten/baten vergelijking van prepaid t.o.v. abonnement daar de abonnement prijzen (relatief) steeds verder zakken en de, toch al veel duurdere, prepaid tarieven fors stijgen.)
Folkert schreef:

Sjoep schreef:

Simyo is kwalitatief goed maar prepaid internet bundels zijn duurder dan bij TM, ze ronden wel af per kB, netto ben je waarschijnlijk net zo duur uit. De upload snelheid is belachelijk laag (384 kBps!) en prepaid internet werkt alleen in Nederland. Je hebt alleen 3G.

Simyo is niet duurder en kwalitatief hoogwaardiger. Met T-Mobile heb ik in het verleden gemonitord hoeveel mobiele data er wordt verbruikt. Dit kwam niet overeen met wat mijn Android telefoon aangaf. Bij Simyo klopte het altijd. Geen naaipraktijken daar dus. Verder vind ik je argument over snelheid erg zwak. Ten eerste heeft dat op een bundel van 300MB (of zelfs 2GB) geen zin, want je gaat daar geen video's mee zitten streamen en dus is de extra snelheid overbodig. Ten tweede kan ik mij niet voorstellen dat er ook maar een enkele prepaid gebruiker is geweest die heeft gevraagd om een snelheidsverhoging voor mobiel internet. Ik heb met Simyo 2 jaar geleden diverse keren zo'n internetbundel aangeschaft en ik heb nooit problemen gehad met browsen, whatsapp, etc.
Reputatie 1
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/nieuw-prepaid-voordeel-50-korting-waar-je-nooit-meer-vanaf-komt-207451

"Voor altijd" is bij T-Mobile blijkbaar hooguit 5 jaar...
Hoe geloofwaardig ben je dan nog ??

Reageer