Sticky

[Info] Wijzigingen bij PrePaid op 24 augustus 2018

Toon eerste reactie

38 reacties

Reputatie 1
Jammer dit T Mobile 😞

Aangezien David al gemeld heeft dat dit niet terug gedraaid gaat worden en het gedoe met internetten per MB afgelopen jaar wordt het echt tijd voor een alternatief.

Voor mensen zoals ik die geen abo willen is het Kruidvat prepaid een aardig alternatief, 9 cent per minuut/sms/MB, 1x per jaar opwaarderen voor €7,50.
Nadeel van Simpel ed zijn de best hoge aansluitkosten €20 dus als je weinig gebruik maakt van internet en bellen niet altijd voordelig, je komt dan op €35 per jaar voor het kleinste abo. Kwestie van rekenen 🙂
Reputatie 6
Badge +14
Sjoep schreef:

Folkert schreef:

Sjoep schreef:

Ik twijfelde eerder al of ik niet beter terug kon gaan naar Simyo. De keuze wordt nu wel erg makkelijk. De enige reden dat ik tot nu toe ben gebleven is vanwege de internetbundel van 300 voor €5. Maar als bellen zo duur wordt, kan ik net zo goed naar de concurrent (waar ze overigens betere service hebben en je niet continu spammen met allerlei sms-berichten).

Een domme zet van T-Mobile. Nu wordt het zo duur dat je richting de prijzen (op jaarbasis) gaat van de goedkoopste sim-only abonnementen. GEEN ENKELE reden dus om nog bij T-Mobile te blijven. Sterker nog. Dankzij deze fantastische actie van T-Mobile ben ik erachter gekomen dat een concurrent momenteel een hele mooie aanbieding heeft voor €51 totaal voor 2 jaar (250MB+100min bellen+500sms p/maand). Adios!

Simyo is kwalitatief goed maar prepaid internet bundels zijn duurder dan bij TM, ze ronden wel af per kB, netto ben je waarschijnlijk net zo duur uit. De upload snelheid is belachelijk laag (384 kBps!) en prepaid internet werkt alleen in Nederland. Je hebt alleen 3G.

Simyo is niet duurder en kwalitatief hoogwaardiger. Met T-Mobile heb ik in het verleden gemonitord hoeveel mobiele data er wordt verbruikt. Dit kwam niet overeen met wat mijn Android telefoon aangaf. Bij Simyo klopte het altijd. Geen naaipraktijken daar dus. Verder vind ik je argument over snelheid erg zwak. Ten eerste heeft dat op een bundel van 300MB (of zelfs 2GB) geen zin, want je gaat daar geen video's mee zitten streamen en dus is de extra snelheid overbodig. Ten tweede kan ik mij niet voorstellen dat er ook maar een enkele prepaid gebruiker is geweest die heeft gevraagd om een snelheidsverhoging voor mobiel internet. Ik heb met Simyo 2 jaar geleden diverse keren zo'n internetbundel aangeschaft en ik heb nooit problemen gehad met browsen, whatsapp, etc.

Klopt dat het data verbruik verschilt met je telefoon want T-Mobile rondt per af op 200 kB per sessie, Simyo op 1 kB.
Het grootste nadeel van Simyo prepaid is dat je er niet in de EU mee kunt internetten, je kunt er zelfs geen EU bundel bijkopen.
Gezien de lage snelheid van Simyo en het feit dat je alleen 3G hebt kun je nog beter naar Hema of Kruidvat overstappen, dat werkt wel in de EU.
Reputatie 6
Badge +14
Chrisje57 schreef:

Jammer dit T Mobile 😞

Aangezien David al gemeld heeft dat dit niet terug gedraaid gaat worden en het gedoe met internetten per MB afgelopen jaar wordt het echt tijd voor een alternatief.

Voor mensen zoals ik die geen abo willen is het Kruidvat prepaid een aardig alternatief, 9 cent per minuut/sms/MB, 1x per jaar opwaarderen voor €7,50.
Nadeel van Simpel ed zijn de best hoge aansluitkosten €20 dus als je weinig gebruik maakt van internet en bellen niet altijd voordelig, je komt dan op €35 per jaar voor het kleinste abo. Kwestie van rekenen :)

Aansluitkosten vergeten mensen vaak mee te rekenen. En bij Simpel moet je ook nog extra betalen voor een bel- en internet plafond bij de kleinste abonnementen.
Duidelijk
ik heb prepaid om af en toe te bellen of sms te sturen en natuurlijk om bereikbaar te zijn.
Internet via prepaid is schandalig duur en snelheidsverhoging kan mij dus gestolen worden.
Heb een vakantie woning in duitsland en dacht dat met wegvallen van roming dat ik goedkoper naar nederland kon bellen dan met een duits aldi nummer.
Nu ik deze aankondeging las ben ik prijzen gaan vergelijken en kom tot de merkwaardige conclusie dat ik met mijn aldi telefoon voor 12 cent naar andere eu landen bel.

T-Mobile hoe halen jullie het in je hoofd om 20 cent te vragen voor een binnenlands gesprek!!! ronduit woekerprijs en een schande, hoe jaag ik klanten weg!
Ik stap over als mijn beltegoed op is en met deze prijsvehoging gaat zeer snel gebeuren.

VAARWEL T-mobile
Folkert schreef:

Sjoep schreef:

Folkert schreef:

Sjoep schreef:

Ik twijfelde eerder al of ik niet beter terug kon gaan naar Simyo. De keuze wordt nu wel erg makkelijk. De enige reden dat ik tot nu toe ben gebleven is vanwege de internetbundel van 300 voor €5. Maar als bellen zo duur wordt, kan ik net zo goed naar de concurrent (waar ze overigens betere service hebben en je niet continu spammen met allerlei sms-berichten).

Een domme zet van T-Mobile. Nu wordt het zo duur dat je richting de prijzen (op jaarbasis) gaat van de goedkoopste sim-only abonnementen. GEEN ENKELE reden dus om nog bij T-Mobile te blijven. Sterker nog. Dankzij deze fantastische actie van T-Mobile ben ik erachter gekomen dat een concurrent momenteel een hele mooie aanbieding heeft voor €51 totaal voor 2 jaar (250MB+100min bellen+500sms p/maand). Adios!

Simyo is kwalitatief goed maar prepaid internet bundels zijn duurder dan bij TM, ze ronden wel af per kB, netto ben je waarschijnlijk net zo duur uit. De upload snelheid is belachelijk laag (384 kBps!) en prepaid internet werkt alleen in Nederland. Je hebt alleen 3G.

Simyo is niet duurder en kwalitatief hoogwaardiger. Met T-Mobile heb ik in het verleden gemonitord hoeveel mobiele data er wordt verbruikt. Dit kwam niet overeen met wat mijn Android telefoon aangaf. Bij Simyo klopte het altijd. Geen naaipraktijken daar dus. Verder vind ik je argument over snelheid erg zwak. Ten eerste heeft dat op een bundel van 300MB (of zelfs 2GB) geen zin, want je gaat daar geen video's mee zitten streamen en dus is de extra snelheid overbodig. Ten tweede kan ik mij niet voorstellen dat er ook maar een enkele prepaid gebruiker is geweest die heeft gevraagd om een snelheidsverhoging voor mobiel internet. Ik heb met Simyo 2 jaar geleden diverse keren zo'n internetbundel aangeschaft en ik heb nooit problemen gehad met browsen, whatsapp, etc.

Klopt dat het data verbruik verschilt met je telefoon want T-Mobile rondt per af op 200 kB per sessie, Simyo op 1 kB.
Het grootste nadeel van Simyo prepaid is dat je er niet in de EU mee kunt internetten, je kunt er zelfs geen EU bundel bijkopen.
Gezien de lage snelheid van Simyo en het feit dat je alleen 3G hebt kun je nog beter naar Hema of Kruidvat overstappen, dat werkt wel in de EU.

Dat is echt onzin wat je zegt. Met Simyo kan je voor hetzelfde tarief internetten in wat hun noemen "zone 1". Dat zijn voornamelijk EU-landen. Zoals eerder gezegd, en andere mensen geven dat ook aan, hebben prepaid gebruikers helemaal geen behoefte aan een "hoge snelheid". Je doet net alsof 3G langzaam is. Dat is het niet (voor alledaagse dingen). En zoals eerder gezegd, ga je niet streamen met een prepaid internetbundel. De feiten zijn duidelijk:
  1. Het prepaid systeem is NIET achterhaald, want het sluit aan bij de wensen van velen. Waarom T-Mobile op deze manier prepaid-gebruikers wilt afstoten blijft onduidelijk.
  2. Een hoge snelheid die je bij 4G aantreft is voor prepaid gebruikers niet noodzakelijk of zelfs wenselijk wanneer dat met hogere tarieven gepaard gaat.
  3. T-Mobile heeft het verknald, zo blijkt hier uit de reacties.
Chrisje57 schreef:

Jammer dit T Mobile 😞

Nadeel van Simpel ed zijn de best hoge aansluitkosten €20 dus als je weinig gebruik maakt van internet en bellen niet altijd voordelig, je komt dan op €35 per jaar voor het kleinste abo. Kwestie van rekenen :)

Meldt je gratis aan voor cashbackxl.nl. Klik daar op "aanmelden". Nadat je bent ingelogd, ga je naar via die site naar simpel en krijg je €15 op je rekening. Ik kan je vertellen dat ze dat ook echt doen. Op moment van schrijven kan je de goedkoopste sim-only bundel nemen voor €56 per 2 jaar, oftewel €2,33 p/maand (alle kortingen meegerekend).
Reputatie 5
Badge +7
pgoderie schreef:

tmoesel schreef:

pgoderie schreef:

33% Prijsverhoging voor bellen, 50% verhoging voor sms-en en 'n prijsverdubbeling voor data ! Bevalt je dat niet dan rot je maar op !
Is dat de manier waarop T-Mobile zijn trouwe klanten beloond ??
Waar is de tijd gebleven dat je als trouwe klant echt extra voordeel had ??
(Al meer dan 30 jaar klant!, nog uit de Ben tijd..., maar op deze manier niet lang meer....)

Met wat voor apparaat communiceerde je dan in 1988?

Moterola M3188:

Announced 1999
https://www.gsmarena.com/motorola_m3188-70.php
en hoe lang bestaat Ben? Vast ook al 30 jaar dan.
Reputatie 1
Het begin is er. Bij de Primera €5,00 voor een prepaid simpel kaart. Het afbouwen is begonnen.

Inderdaad een goeie zet om van je prepaid klanten af te komen. Ik ga in elk geval niet meer opwaarderen en wel op zoek naar een andere provider
Zo dat zijn nogal een prijsverhogingen T-Mobile!

En dat onder het mom van verhoging van de internet- en download snelheid.
Een prepaid klant die betaalt per MB zit niet te wachten op dergelijke snelheden.
En waarom dan bellen en sms-en duurder maken?

Dit gevoegd bij het feit dat ik al maanden niet online kan opwaarderen. Doet je denken dat T-Mobile nu echt van prepaid klanten afwil.
Ik denk dat ik hier maar in mee (weg) ga ..

Met vriendelijke groeten,
een teleurggestelde klant
Reputatie 5
Badge +17
Als oud PrePaid gebruiker vind ik dit heel jammer. Ik kan de tijd nog herinneren dat SMSjes 9 cent per stuk kostten (die tijd zijn we voorbij, want data wordt véél meer gebruikt, maar dan nog).

Vind het jammer om te zien dat PrePaid duurder gaat worden. Mensen die geen abonnement kunnen betalen, en alleen PrePaid hebben worden hier de dupe van. Kunnen ze nog korter doen met de middelen die ze hebben.
mark96 schreef:

Hier ook iemand die niet erg blij word van deze wijzigingen. Normaal gesproken ben ik niet iemand die via deze weg gaat klagen; maar de kostenverhoging van dit nieuwe beleid is dermate hoog dat ik dat nu wel doe.

We zagen meer en meer de vraag vanuit PrePaid-klanten om de snelheid te verhogen. Met deze wijziging willen we daar op inspelen en hebben dan ook gelijk doorgepakt met een flinke verhoging!

Laten we het even objectief bekijken; PrePaid-klanten zullen normaliter niet meer dan een euro of 10 aan maandelijks kosten hebben; vanaf dat bedrag is een Sim-Only abonnement bij een budget-provider namelijk altijd goedkoper terwijl je meer krijgt.

Volgens het nieuwe tarief kun je dus stellen dat een verbruik van >100MB per maand (was bij het oude tariefplan á €0,05 dus 200MB) onrealistisch is bij PrePaid klanten - 100*€0,10 is immers €10 - wanneer er ook veel gebeld en/of geSMSet word zakt dit zelf nog verder.

Nu ben ik oprecht benieuwd welke toepassingen iemand die maximaal 100MB per maand gebruikt meer dan 15Mb/s nodig hebben?
  • Videostreaming? Nee daarmee zit je praktisch meteen aan de 100MB
  • Spotify? Werkt prima met 15Mb/s; daarnaast zit je zelfs op lage kwaliteit in een uurtje of 3 wel aan die 100MB..
  • Whatsapp (of andere chatapps)? Gebruikt luttele KB's en werkt niks anders op 15Mb/s
  • Kleine dingen (NSplanner, websites, GoogleMaps)? Werkt ook net zo snel op 15Mb/s; de paar zware websites waar het wel uitmaakt trekken je kosten ook (te) snel omhoog om voor een Prepaid-klant een realistisch gebruikersdoel te zijn.
Ik ben dus oprecht benieuwd welke Use-Cases jullie zien in 100Mb/s op een dataverbruik van 100MB of kleiner 😉

--------------------

Ga ik we nu naar de kostenverhoging kijken schrik ik behoorlijk; ik bel per maand ongeveer een minuut of 10 en gebruik mijn mobiele data uitsluiteind voor Google Maps, reisplanners en Whatsapp; afhankelijk van de maand komt dat neer op 40 tot 100 MB(laten we gemiddeld uitgaan van 70). Ik zal jullie het rekenwerk besparen; maar dit komt dus neer op een kostenverhoging van 80% in mijn situatie!

Als ik eerlijk ben vind ik een kostenverdubbeling van mobiele data echt een stap te ver gaan; zeker gezien de techniek allemaal steeds goedkoper worden en abbo's met het jaar groter worden qua GB's. Je krijgt weliswaar extra snelheid; maar wat moet je daar precies mee(zie mijn uiteenzetting eerder)? Ik krijg erg het idee dat jullie de snelheidsverhoging gebruik als drogreden om de prijs te verdubbelen; als iemand die al een lange tijd klant is vind ik dit erg jammer.

--------------------

Tot slot vraag ik me zelfs vanuit commercieel standpunt af wat het nut hiervan is. Zoals eerder gezegd zullen Prepaid-Klanten geen hoog verbruik hebben; en bij een eventuele 'push' niet zo snel voor een Sim-Only van TMobile kiezen. Het goedkoopste abonnement (met data) is immers €12; dit is een stuk duurder dan de budget Providers(nu verdient TMobile indirect wel weer aan providers die het netwerk gebruiken; maar laten we niet té veel off-topic gaan). En zoals gesteld zal een PrePaid-klant geen behoefte hebben aan grote bundels van meerdere GB's of onbeperkt bellen; anders hadden ze al veel eerder een abonnement afgesloten 😎

--------------------

Ik hoop oprecht dat er vooral naar de kostenverhoging van dataverbruik nog eens gekeken kan worden. In principe ben ik met het netwerk van Tmobile altijd erg tevreden geweest en zie ik op dat vlak geen enkele reden tot overstap. Echter denk ik dat ik elders met een Sim-Only wellicht goedkoper af ga zijn dan met dit nieuwe tariefplan; jammer voor beide partijen: jullie een klant kwijt en ik kostbare tijd aan het regelen 🤔

Ons verbruik matcht en 'off the record' (in een café, yep de borreltafel) heb ik van een t-mobile medewerker gehoord dat t-mobile niets aan ons verdient. Zelfs dat wij t-mobile en andere providers geld kosten. Dus t-mobile wil gewoon wel van ons af. En dat gaat t-mobile lukken ook. De schade aan het imago van t-mobile moet je niet onderschatten.
Ben naar *Bliep.
Zit een week bij *bliep en zó tevreden, bellen voor 5 cent, net op tijd veilig! Mijn t-mobile prepaid blijft op mijn oude mobiel zodat ik er nog wel op kan worden gebeld, maar dat is het dan ook wel.

Reageer