Beantwoord

Internet tegoed weer vertrokken,

• 1 juli 2019
  • 9 reacties
  • 878 Bekeken

Ik heb een mifi met t-mobile waarmee ik voor 3,50 per dag kan internetten. Nu is wederom mijn tegoed in één keer opgeslokt, (niet voor het eerst) Klantenservice ?? is er schijnbaar niet.

belachelijk.
icon

Beste antwoord door Hajar 2 juli 2019, 10:43

Hi Herman,

Uiteraard wil ik je hier graag bij helpen. Het is voor mij nog niet geheel duidelijk. Op basis van je gegevens zie ik dat je het prijsplan 'Laptop PrePaid' hebt. Bij dit prijsplan betaal je €0.31 per MB en maximaal € 4,58 per dag. In het prijsplan lees ik niet direct terug dat er voor €3,50 per dag gebruik kan worden gemaakt van internet. Verder zie ik ook geen tegoed wat is afgeschreven dat de limiet zoals gecommuniceerd in het prijsplan ontstijgt. Kan het zijn dat je doelt op de bundel Unlimited data vandaag ? Verder zie ik nog wel een tegoed van €13,80 in jouw My T-Mobile.

Zoals Folkert al heeft aangegeven kunnen wij niet zien waaraan iemand data verbruikt. Het verbruik wordt wel direct gemeten vanaf de simkaart en betreft een waterdicht systeem. De conclusie zou dan ook zijn dat de data door de simkaart is verbruikt.Als je van plan bent om x aantal MB's te verbruiken per maand dan kun je ook een bundel activeren. Dan betaal je een vast bedrag voor een vast aantal MB's en weet je zeker dat er geen tegoed per MB wordt afgeschreven.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedemiddag Herman,

Wat voor bundel van 3,50 heb je? En hoeveel data krijg je dan?
Als de data op is dan heb je dat in elk geval ook echt opgeslokt en zul je bij elk apparaat dat je verbonden hebt moeten uitzoeken waar de data heen gegaan is. T-Mobile kan vanwege privacy redenen dat niet zien.
Er verdwijnt nooit zomaar data.
Bij Android en iOS (iPhone) kun je makkelijk zien waar de data aan op gegaan is, bij pc's minder.
Stel dat je een Windows 10 laptop hebt en die begint updates binnen te slurpen in de achtergrond....

Kun je wat meer details geven?

Met vriendelijke groet, Folkert
Hieronder staat het, gekopieerd uit de overeenkomst. mijn tegoed is weg, gejat foetsie. er mag niet meer dan 4,58 per dag worden afgeschreven maar dat doen ze dus wel.

T-Mobile lapTop prepaidMaximale snelheid
download/ upload U betaaltLaptop PrePaid 3.6 Mbps/ 786 Kbps per MB € 0,31Het gebruik van internet kan alleen met minimaal € 0,50 PrePaid tegoed. Heb je minder PrePaid tegoed, dan sluit T-Mobile deze diensten tijdelijk af. Laptop PrePaid is te gebruiken voor internet over GPRS,
UMTS en HSDPA binnen Nederland. Het gebruik van internet in Nederland wordt per sessie vastgesteld en naar boven afgerond op 200 KB of een veelvoud daarvan. U betaalt maximaal € 4,58 per dag.
Uw PrePaid tegoed is onbeperkt houdbaar, tenzij u gedurende 6 maanden niet actief geweest bent op het T-Mobile netwerk (bijvoorbeeld internetten, opwaarderen) waardoor uw PrePaid aansluiting wordt
gedeactiveerd. Bij deactivatie komt uw PrePaid tegoed
Heb meer dan een kwartier aan de lijn gehangen, eindelijk iemand aan de lijn. smijt de hoorn erop.
En is niet de eerste keer.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Herman,

Uiteraard wil ik je hier graag bij helpen. Het is voor mij nog niet geheel duidelijk. Op basis van je gegevens zie ik dat je het prijsplan 'Laptop PrePaid' hebt. Bij dit prijsplan betaal je €0.31 per MB en maximaal € 4,58 per dag. In het prijsplan lees ik niet direct terug dat er voor €3,50 per dag gebruik kan worden gemaakt van internet. Verder zie ik ook geen tegoed wat is afgeschreven dat de limiet zoals gecommuniceerd in het prijsplan ontstijgt. Kan het zijn dat je doelt op de bundel Unlimited data vandaag ? Verder zie ik nog wel een tegoed van €13,80 in jouw My T-Mobile.

Zoals Folkert al heeft aangegeven kunnen wij niet zien waaraan iemand data verbruikt. Het verbruik wordt wel direct gemeten vanaf de simkaart en betreft een waterdicht systeem. De conclusie zou dan ook zijn dat de data door de simkaart is verbruikt.Als je van plan bent om x aantal MB's te verbruiken per maand dan kun je ook een bundel activeren. Dan betaal je een vast bedrag voor een vast aantal MB's en weet je zeker dat er geen tegoed per MB wordt afgeschreven.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Beste @Hajar Hajar, Die 3,50 is een fout van mijn kant, dat was het eerst. is nu inderdaad 4,58. Ik heb het kaartje in een mifi kastje zitten op mijn bootje. Afgelopen weekend gevaren en is er in één dag een beduidend hoger bedrag dan 4,58 afgeschreven. Ik heb gisteren 20 minuten aan de telefoon gehangen bij de klantenservice en toen ik iemand aan de lijn had werd na mijn vriendelijke vraag de verbinding verbroken.

Gaarne mijn prijsplan weer activeren. En mijn teveel afgeschreven tegoed terugstorten.

(overigens is dit vorig jaar ook al een keer gebeurt)
Reputatie 7
Badge +20
Hi Herman,

Ik heb nogmaals gekeken en zie inderdaad dat er op 29 juni meer tegoed is afgeschreven. Om je tegemoet te komen heb ik 500MB promotietegoed toegevoegd zodat je daarmee kan internetten. Je hebt hier ook een bevestingssms van ontvangen. Mocht je de toekomst weer hetzelfde ervaren, laat het ons dan weten!
Beste @Hajar Ik ben in ieder geval verbaast en toch lichtelijk verheugd. (Niet om de 500 mb's want eigenlijk wil Ik mijn saldo terug aangezien ik toch meestal aan het maximum per dag kom als Ik op m'n bootje zit want ik gebruik hem voor de navigatiekaarten. Dus Ik kom nog wel een euro of 20 tekort)

Waarom toch verheugd, omdat Ik zowel via klantendienst als facebook en hier op het Forum mijn situatie heb uitgelegd en Jij dus de enige bent die uberhaubt de moeite heeft genomen om ernaar te kijken. al met al een behoorlijk trieste score over all.

Wens je een Fijn weekend.

MvG, Herman
Reputatie 2
@Herman 62

Je bent echt gek als je de 500mbs accepteert. Je maakt gebruik van de laptop prepaid tarief plan, dat houd in dat je nooit meer dan 4,58 euro per dag aan internet kosten kan maken.

Je moet gewoon eisen, dat elke cent over dat bedrag gewoon word terug gestort!

Wat een belachelijk compensatie ook, echt totaal respectloos naar je prepaid klanten toe, en als ik jou was, en ik had vaste diensten of abbonementen lopen bij t-mobile, direct opzeggen die handel.

dat kan toch niet, een klant betaalt +20 euro meer dan werkelijk zou moeten, en dan komt er een clown van de klantenservice die je een vergoeding van 500mb geeft.

Ik heb veel gezien in de telecom wereld, echt waar, maar dit is echt totaal respectloos.

Reageer