Beantwoord

Internet via prepaid werkt plots niet meer

• 20 maart 2019
  • 13 reacties
  • 1835 Bekeken

Ik was zojuist even buiten met 4G verbinding aan het wandelen waarbij ik plots geen internetverbinding meer heb. Ik heb genoeg beltegoed op mijn telefoon staan en Internet betalen per MB staat op actief bij mij. Hoe kan ik alsnog internet via 4G op mijn telefoon krijgen?

In mijn notificaties staat dat ik moet inloggen op het netwerk en dat lukt wel gewoon. Ik heb een Samsung Galaxy S8.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?
icon

Beste antwoord door Hajar 21 maart 2019, 08:44

Hi Salmonrules,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie gelukkig geen actieve blokkades. Ook heb je nog genoeg tegoed en staat betalen per MB aan. Sinds wanneer ervaar je dit? Werkte het voorheen wel goed? Ervaar je dit alleen buiten of ook binnen? Staat je mobiele netwerk aan?

Ik hoor graag van je zodat we dit samen kunnen oplossen!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Salmonrules,

Wat fijn dat je wel een dataverbinding hebt met die bundel. De betalen per MB optie is zeker nog beschikbaar. Zodra je bundel op is kun je via My T-Mobile of deze pagina https://t-mobile.nl/prepaid-data-pass betalen per MB selecteren. Laat je even weten of het zo lukt? Ik wens je een mooi weekend toe!
Ik ben vandaag naar de T-mobile winkel geweest. Op aanraden heb ik voor vandaag een bundel genomen voor 1 dag. Daarna deed 4G het weer. Betalen per MB zie ik ook niet meer tussen de opties staan voor bundels. Is deze optie nu helemaal weg gevallen of komt deze weer beschikbaar zodra mijn huidige bundel stopt?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bas,

Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en zie dat je momenteel in het buitenland ben. Kan dat kloppen? Als je in het buitenland bent dan is je PrePaid Surprise bundel niet geldig. Je kan dan een Combi of Unit bundel activeren om te kunnen internetten.

Laat je even weten of het zo lukt?
Hoi Hajar,

Ik heb het zelfde probleem en heb alles hierboven al getest maar werkt ook niet. Zou je mijn Sim ook kinnen resetten?

mvg, Bas. @Hajar
Reputatie 7
Badge +20
Hi Salmonrules,

Ik heb je simkaart gereset. Kun je je toestel opnieuw starten en opnieuw mobiele netwerk aanzetten? Mocht dat niet werken heb je dan de mogelijkheid om langs een T-Mobile shop te gaan? Mijn collega's kunnen dan jouw simkaart in een ander toestel testen en controleren of het aan je simkaart of toestel ligt. Laat je even weten of het lukt?
Hi @David,

Ik heb een kwartier geleden mijn nieuwe SIM kaart geactiveerd. Maar nog steeds geen 4G op mijn prepaid. Ik heb helaas geen beschikking over een andere SIM kaart die in mijn telefoon kan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Salmonrules,

Goed dat je dat even hebt getest! Heb je ook gelijk de simkaart van het andere toestel (als die er was) in jouw telefoon getest? Dan hebben we de kruistest helemaal compleet.

Op basis van het resultaat van de sim in een andere telefoon, lijkt de simkaart de oorzaak te zijn. Met de complete kruistest is dit nog helemaal te bevestigen. Je kunt via My T-Mobile of via een van onze T-Shops een nieuwe simkaart aanschaffen. Het voordeel van My T-Mobile is dat de simkaart voordeliger is, maar dan kan het nog 3 werkdagen duren voor je de sim in huis hebt. Via de winkel is de sim wel duurder, maar kun je deze wel gelijk testen en mee naar huis nemen, ben je gelijk weer online!

We zien jouw reactie graag tegemoet en horen of het opgelost is!
Vandaag had ik even beschikking tot een ander toestel waar ik mijn SIM Kaart in kon doen. Maar ook daar dezelfde problemen, ook geen verbinding met het mobiele netwerk.
Hi Jaimy,

Ik heb het toestel al een aantal keren opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. Helaas heb ik geen ander toestel waarmee ik kan kijken of het aan de simkaart ligt.

Ik heb wel op de dekkingskaart gezien dat er een storing schijnt te zijn. Al heb ik zojuist geprobeerd verbinding te krijgen vanaf een andere locatie, maar dat helpt helaas ook niet.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Salmonrules,

Dat gaat niet, maar we hebben natuurlijk wel andere maniertjes om jou te helpen. Dus we gaan je sowieso helpen tot het is opgelost!

Wellicht heb je het al gedaan, maar het opnieuw opstarten van jouw toestel kan hierbij ook helpen, omdat er dan een nieuwe verbinding met het netwerk wordt gezocht. Hoe gaat het daarna? Als het nog niet werkt, heb je dan de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te stoppen? Ik ben benieuwd of het internet daarin wel werkt.

Mocht dit allemaal niet gaan, dan gaan we het op een andere manier proberen! Ik hoor het graag van je!
Is het voor jullie misschien mogelijk om Betalen per MB bij mij even uit te zetten zodat ik het pakket opnieuw kan kiezen?
Hi Hajar,

Ik ervaar dit sinds gistermiddag rond 13:30, een kwartier daarvoor werkte het nog wel en ik ervaar dit zowel buiten als binnen en de mobiele netwerk staat zo te zien aan.

Alvast bedankt voor je hulp.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Salmonrules,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie gelukkig geen actieve blokkades. Ook heb je nog genoeg tegoed en staat betalen per MB aan. Sinds wanneer ervaar je dit? Werkte het voorheen wel goed? Ervaar je dit alleen buiten of ook binnen? Staat je mobiele netwerk aan?

Ik hoor graag van je zodat we dit samen kunnen oplossen!

Reageer