Beantwoord

Kan geen sms verzenden vanuit Georgië

• 6 mei 2020
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Hallo 

Ik bevind me momenteel in Georgië, waar ik met mijn prepaid tegoed gewoon zou moeten kunnen sms’en. Het lukt me echter niet om een sms te sturen en ik zou graag willen weten waar dit aan ligt. De chatbot kan me hier geen antwoord op geven en verwijst me naar D klantenservice. Ik kan echter met mijn abonnement niet bellen vanuit Georgië ( en als het wel zou kunnen kost het me vast kapitalen). Iemand die me kan helpen met mijn vraag of die weet hoe ik wel contact met klantenservice kan krijgen?

bvd Tamara

icon

Beste antwoord door Hajar 7 mei 2020, 11:52

Hi @tamaramehl 

Ik hoop dat je het naar je zin hebt in Georgië. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je nog wel genoeg tegoed hebt en dus zou je wel moeten kunnen sms’en. Je hebt verder ook geen blokkades voor sms. Zou je eens handmatig het netwerk Silknet JSC of Magticom kunnen selecteren in je toestel? Met deze netwerken zou je het beste bereik moeten hebben en kunnen sms’en.  Het selecteren van een ander netwerk doe je als volgt;

Android smartphones (vanaf Android 2.3) 
Ga naar: Menu > Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkoperators. Het toestel gaat zoeken naar mobiele netwerken. Wacht totdat de telefoon een lijst netwerken weergeeft. Selecteer een netwerk. Vanaf dit moment staat het toestel op 'Handmatig zoeken'.
Apple iPhone: 
Ga naar: Instellingen > Aanbieder. Klik op 'automatisch' zodat het vinkje verdwijnt. Vanaf dit moment staat het toestel op 'Handmatig zoeken'.

Laat je even weten of het zo wel lukt?

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @tamaramehl 

Ik hoop dat je het naar je zin hebt in Georgië. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je nog wel genoeg tegoed hebt en dus zou je wel moeten kunnen sms’en. Je hebt verder ook geen blokkades voor sms. Zou je eens handmatig het netwerk Silknet JSC of Magticom kunnen selecteren in je toestel? Met deze netwerken zou je het beste bereik moeten hebben en kunnen sms’en.  Het selecteren van een ander netwerk doe je als volgt;

Android smartphones (vanaf Android 2.3) 
Ga naar: Menu > Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkoperators. Het toestel gaat zoeken naar mobiele netwerken. Wacht totdat de telefoon een lijst netwerken weergeeft. Selecteer een netwerk. Vanaf dit moment staat het toestel op 'Handmatig zoeken'.
Apple iPhone: 
Ga naar: Instellingen > Aanbieder. Klik op 'automatisch' zodat het vinkje verdwijnt. Vanaf dit moment staat het toestel op 'Handmatig zoeken'.

Laat je even weten of het zo wel lukt?

Beste Hajar,

Bedankt voor je reactie! Ik ben van provider gewisseld en heb naar 2 verschillende nummers een sms proberen te versturen. Ik krijg echter binnen een minuut ‘niet afgeleverd’ te zien. Hopelijk heb je nog een ander idee..

groetjes,

Tamara

Ps

geen idee of dit er iets mee te maken heeft, maar ik kreeg een paar weken geleden een berichtje dat mijn beltegoed bijna op was, terwijl ik het een paar dagen eerder had aangevuld. Toen ik keek bleek er ook nog gewoon 10 euro op te staan. 

Reageer