Beantwoord

Mijn Prepaid-nummer is geblokkeerd voor oproepen in Engeland

• 29 januari 2021
  • 7 reacties
  • 158 Bekeken

Kan iemand me helpen? Ik wil mijn Prepaid-nummer graag live houden vanuit Engeland, maar ik kan geen uitgaande gesprekken voeren of sms'en tijdens roaming.

icon

Beste antwoord door eric 29 januari 2021, 18:15

Sims kunnen niet voor permanente roaming worden ingezet. Hoe lang is deze sim niet meer op het Nederlands netwerk geweest?

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +12

Sims kunnen niet voor permanente roaming worden ingezet. Hoe lang is deze sim niet meer op het Nederlands netwerk geweest?

Ik zou zeggen voor ongeveer een jaar, maar ik ben blij om de kosten per minuut te betalen als dit betekent dat mijn nummer niet wordt geblokkeerd.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @rwilliams91,

Na 6 maanden wordt het telefoonnummer gedeactiveerd en dan kunnen wij deze ook niet meer opnieuw activeren. We sturen hier ook berichten over, om je te waarschuwen dat de simkaart (bijna) verloopt. Aangezien je zelf al aangeeft dat je de simkaart ongeveer een jaar niet hebt gebruikt is het telefoonnummer dus al geruime tijd gedeactiveerd.

Je kunt een nieuwe PrePaid-simkaart bestellen, maar we kunnen deze wel alleen naar een Nederlands adres sturen.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we het graag!

Hi @rwilliams91,

Na 6 maanden wordt het telefoonnummer gedeactiveerd en dan kunnen wij deze ook niet meer opnieuw activeren. We sturen hier ook berichten over, om je te waarschuwen dat de simkaart (bijna) verloopt. Aangezien je zelf al aangeeft dat je de simkaart ongeveer een jaar niet hebt gebruikt is het telefoonnummer dus al geruime tijd gedeactiveerd.

Je kunt een nieuwe PrePaid-simkaart bestellen, maar we kunnen deze wel alleen naar een Nederlands adres sturen.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we het graag!

Nee, je begrijpt het niet, de simkaart is inderdaad actief en werkt in roaming, maar ik kan gewoon geen uitgaande oproepen of sms'en plaatsen. Het nummer is nog steeds actief omdat ik regelmatig heb opgeladen. Ik kan nog steeds verbinding maken met de netwerken hier in Engeland.

Reputatie 3
Badge +3

Klinkt alsof er een blokkade zit op uitgaande gesprekken en smsjes. Heb je een my tmobile account? Volgens mij kan je daar controleren of er blokkades actief zijn en anders kan een moderator dat voor je controleren.

Hallo, bedankt voor je antwoord, hoe kan ik een moderator naar mijn account laten kijken? Ik heb nog krediet en kan geen blokkades vinden?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @rwilliams91,

Ik heb het voor je nagekeken en er staan geen blokkades op jouw aansluiting. Heb je al eens geprobeerd om een andere provider te selecteren om te kijken of het dan wel werkt? Vanaf onze kant staat in ieder geval alles goed om gewoon gebruik te kunnen maken van jouw aansluiting in Engeland!

Reageer