Beantwoord

Mobiel internet betalen per MB werkt niet

  • 30 mei 2019
  • 7 reacties
  • 715 Bekeken

Ik heb vorige week mijn prepaid-beltegoed/data opgewaardeerd met €25 (het saldo stond op minder dan €1 voor het opwaarderen) en via Prepaid-surprise €5 extra beltegoed gekregen. Sindsdien kan ik niet meer gebruik maken van mobiel internet. Ik heb op de website al ingelogd en gecheckt of 'Internet betalen per MB' aanstaat. Dat is het geval. Ik heb geen bundel; nooit gehad ook.

Daarbij heb ik dinsdag gebeld met jullie klantenservice. De medewerkster bleek nieuw te zijn. Ze kon me niet helpen en vertelde in eerste instantie dat het nummer gratis was. Toen ze erachter kwam dat het toch niet gratis was, had het gesprek me al een euro of 7 gekost en was er nog steeds geen oplossing.

Hoe kan ik weer gebruik maken van mobiel internet?
icon

Beste antwoord door Jaimy 31 mei 2019, 11:53

Hoi Michel5454,

Ik ga jou verder helpen!

Allereerst excuses voor het verloop van het gesprek, ik weet zeker dat mijn nieuwe collega haar uiterste best deed, maar natuurlijk is een goede oplossing wel zo handig! Ik heb in elk geval direct € 5,- beltegoed toegevoegd (geldig tot 31-07-2019), als coulance vanwege het verloop van het gesprek!

En dan ga ik je nu natuurlijk verder helpen met het eigenlijke probleem. Schrik niet van alle vragen die nu komen, want daarmee hoop ik je juist verder te helpen. 😄 Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart? Heb je wel service of is er helemaal geen verbinding met T-Mobile? Heb je de kans om het simkaartje even in een ander toestel te testen, kun je dan wel internetten?

Ik hoor het graag van je, dan kunnen we je aan de hand daarvan weer verder helpen!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Michel5454,

Ik ga jou verder helpen!

Allereerst excuses voor het verloop van het gesprek, ik weet zeker dat mijn nieuwe collega haar uiterste best deed, maar natuurlijk is een goede oplossing wel zo handig! Ik heb in elk geval direct € 5,- beltegoed toegevoegd (geldig tot 31-07-2019), als coulance vanwege het verloop van het gesprek!

En dan ga ik je nu natuurlijk verder helpen met het eigenlijke probleem. Schrik niet van alle vragen die nu komen, want daarmee hoop ik je juist verder te helpen. 😄 Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart? Heb je wel service of is er helemaal geen verbinding met T-Mobile? Heb je de kans om het simkaartje even in een ander toestel te testen, kun je dan wel internetten?

Ik hoor het graag van je, dan kunnen we je aan de hand daarvan weer verder helpen!
Hoi Jaimy,

Dank je voor je antwoord en het vergoeden van de kosten van het bellen met de servicedesk.

"Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart?" Ja.

"Heb je wel service of is er helemaal geen verbinding met T-Mobile?" Ik kan wel bellen via mijn T-Mobile beltegoed.

"Heb je de kans om het simkaartje even in een ander toestel te testen, kun je dan wel internetten?" Net uitgeprobeerd: ook met de simkaart in een ander toestel kan ik niet internetten.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Michel,

Wat vreemd dat het niet wil werken. Ik ga graag met jou op zoek naar een oplossing. Welke foutmelding krijg je te zien als je probeert te internetten? Van welk toestel maak jij gebruik? Kun je 3 voorbeelden geven met datum en tijdstip waarop jij probeert verbinding te maken met internet? Dan kan ik dit doorzetten naar onze technische specialisten en kunnen zij dit verder onderzoeken.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hoi Hajar,

Voor ik de vragen beantwoord: er is een duidelijke aanleiding van het probleem. Zoals ik in mijn eerste bericht aangaf: Ik heb op 21 mei om 19:49 uur mijn prepaid-beltegoed/data opgewaardeerd met €25 (het saldo stond op €0,82 voor het opwaarderen) en via Prepaid-surprise op 21 mei om 19:56 uur €5 extra beltegoed gekregen. Sindsdien kan ik niet meer mobiel internetten.

In mijn browser krijg ik na een tijdje de foutmelding 'deze site is niet bereikbaar'. Alle programma's waarvoor internet nodig is werken niet via mobiele dataverbinding. Ik krijg bij de poging mobiele dataverbinding aan te zetten wel de melding 'Dataverbinding ingeschakeld', maar er verschijnt geen symbool dat er daadwerkelijk dataverbinding is.

Ik maak gebruik van een LG K10.

Meest recente voorbeelden van momenten waarop ik probeer verbinding te maken met internet:
  • 3 juni, 8:24 uur;
  • 3 juni, 8:51 uur;
  • 3 juni, 9:01 uur.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Michel5454,

Het kan natuurlijk zijn dat de systemen in de war zijn geraakt, maar dat gebeurt heel erg weinig. Om alles uit te sluiten wil ik toch nog één laatste test doen. De voorbeelden hebben we in ieder geval al, dus als ook dát niet werkt, dan kunnen we het gelijk doorzetten naar onze technische afdeling.

Ik heb je 250 MB gegeven om te kijken of het op deze manier wel werkt. Misschien de €5,- bonus of het betalen per MB iets in de weg, daar komen we op deze manier direct achter. Natuurlijk betaal je hier niets voor, dit is om te testen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het enige wat we van jou nodig hebben is de uitkomst, hopelijk een positieve.. 😉 Keep us posted!
Hoi David,

Ja, het werkt weer als vanouds. Bij het aanzetten van de dataverbinding zit ik gelijk op 4G. Dankjewel.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Michel5454,

Super om te lezen, laten we hopen dat het ook zo blijft en anders weet je ons nu te vinden!

Reageer