Beantwoord

Mobiel internet op Prepaid aanzetten

• 9 juni 2017
  • 8 reacties
  • 4659 Bekeken

Goedemiddag,
Ik heb een vraag over prepaid.
Ik ben al jaren prepaid klant. Ik doe máánden met 20 euro tegoed, alleen bellen en sms'en. Heb een Samsung smartphone. Heb ook een ipad mini.
Nu wil ik whatsappen en heb ik dus internet nodig. Zit al heel lang op de site uit te vogelen wat ik moet doen, maar het is zo moeilijk met al die moeilijke termen, snelle filmpjes en lastige termen als browsen, mb's en bundels.
Wat is voordeliger, makkelijker?
Betalen met MB's of voor 4.95 een bundel Internet kopen?
Zo klinkt het of ik er verstand van heb, maar dat is niet zo.
icon

Beste antwoord door Matti100 9 juni 2017, 14:30

Hallo, betalen per MB is gemakkelijker volgens mij. 1MB kost €0.05 ( met prepaid 50%, zie screenshot

). Met 1MB kun je vrij veel. Zoals bijvoorbeeld even een route opzoeken, of de NS-app gebruiken, of een Whatsapp sturen. Als je de route hebt gevonden, zet je direct daarna de mobiele internet weer uit. Zo gebruik je mobiel internet alleen als het echt nodig is.
Deze kosten gaan dan gewoon van je beltegoed af.
Wat moet je hiervoor doen?
1. op https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass het " betalen per MB" AAN zetten. Hiervoor moet je eerst inloggen en daarna "internetbundels" kiezen, en dan de bundel " betalen per MB " aanzetten. Deze handeling moet je wel telkens herhalen, na 1 maand of nadat je 200MB ( dus ca. €10, afhankelijk van de prijs die jij per MB betaalt) verbruikt hebt. Je krijgt geen waarschuwing dat Tmobile jouw datagebruik "uit" heeft gezet na 1 maand, dit moet je zelf bijhouden. Als je dit gedaan hebt ontvang je een SMSje van Tmobile. Het AAN zetten kost niets.
2. Op de telefoon "mobiel netwerk" AAN zetten. ( op de Iphone via de App Instellingen). Ook 3G aanzetten, want het eenvoudige internet ( "Edge") is te traag.
Nu is het klaar. Je kunt controleren of je internet hebt via Whatsapp, internet-zoekactie e.d. ( dan moet je de WIFI natuurlijk even uit zetten). Waarschijnlijk kun je ook direct op je telefoon zien, hoeveel je verbruikt (hebt). Bij de Iphone staat dit op zelfde pagina van de App Instellingen, waarin het mobiele netwerk AAN is gezet.

PS als je het tegoed hebt opgewaardeerd, kun je ook altijd meedoen aan het " prepaid surprise spel". Daarbij win je gegarandeerd 250 MB( maar die zijn maar een week geldig). Dit werkt wel via een sms, dus je moet wel het ontvangen van de (reclame-)sms'jes van Tmobile niet UIT hebben gezet, anders krijg je niets.

PS 1SMS kost €0,10 en voor dit geld kun je 2MB gebruiken. Je kunt daarvoor meerdere berichtjes via Whatsapp sturen. Maar aps op met foto's en filmpjes: dat kost veel MB's zowel om te versturen als te ontvangen. Daarom kun je ook in Whatsapp zelf instellen dat je bijvoorbeeld foto's alleen wil openen als je met WIFI verbonden bent.

PS je Whatsapp't wel via WIFI?

Is het zo duidelijk?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +13
Als je alleen whatsappen wil dan valt het gebruik nog wel , je kan het beste even uit proberen wat voor jou het gunstige is .
Hallo, betalen per MB is gemakkelijker volgens mij. 1MB kost €0.05 ( met prepaid 50%, zie screenshot

). Met 1MB kun je vrij veel. Zoals bijvoorbeeld even een route opzoeken, of de NS-app gebruiken, of een Whatsapp sturen. Als je de route hebt gevonden, zet je direct daarna de mobiele internet weer uit. Zo gebruik je mobiel internet alleen als het echt nodig is.
Deze kosten gaan dan gewoon van je beltegoed af.
Wat moet je hiervoor doen?
1. op https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass het " betalen per MB" AAN zetten. Hiervoor moet je eerst inloggen en daarna "internetbundels" kiezen, en dan de bundel " betalen per MB " aanzetten. Deze handeling moet je wel telkens herhalen, na 1 maand of nadat je 200MB ( dus ca. €10, afhankelijk van de prijs die jij per MB betaalt) verbruikt hebt. Je krijgt geen waarschuwing dat Tmobile jouw datagebruik "uit" heeft gezet na 1 maand, dit moet je zelf bijhouden. Als je dit gedaan hebt ontvang je een SMSje van Tmobile. Het AAN zetten kost niets.
2. Op de telefoon "mobiel netwerk" AAN zetten. ( op de Iphone via de App Instellingen). Ook 3G aanzetten, want het eenvoudige internet ( "Edge") is te traag.
Nu is het klaar. Je kunt controleren of je internet hebt via Whatsapp, internet-zoekactie e.d. ( dan moet je de WIFI natuurlijk even uit zetten). Waarschijnlijk kun je ook direct op je telefoon zien, hoeveel je verbruikt (hebt). Bij de Iphone staat dit op zelfde pagina van de App Instellingen, waarin het mobiele netwerk AAN is gezet.

PS als je het tegoed hebt opgewaardeerd, kun je ook altijd meedoen aan het " prepaid surprise spel". Daarbij win je gegarandeerd 250 MB( maar die zijn maar een week geldig). Dit werkt wel via een sms, dus je moet wel het ontvangen van de (reclame-)sms'jes van Tmobile niet UIT hebben gezet, anders krijg je niets.

PS 1SMS kost €0,10 en voor dit geld kun je 2MB gebruiken. Je kunt daarvoor meerdere berichtjes via Whatsapp sturen. Maar aps op met foto's en filmpjes: dat kost veel MB's zowel om te versturen als te ontvangen. Daarom kun je ook in Whatsapp zelf instellen dat je bijvoorbeeld foto's alleen wil openen als je met WIFI verbonden bent.

PS je Whatsapp't wel via WIFI?

Is het zo duidelijk?
verwijderd
Hallo Matti100
Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord. Het duizelt nog steeds, maar het begint te dagen.
Ik denk dat ik via mb's ga internetten.
Ik moet, wegens heftige familieomstandigheden, gaan whatsappen. Anders word en voel ik me buitengesloten.
Heb internet op mijn mobiel uitgezet. Had ik niet nodig. Was tevreden met alleen bellen en smsen.
Heb internet op imac en ipad.
Dus nog nooit gewatsapped, ook niet via wfi. Wist niet dat het kon
Bedankt.
Hallo Matti100 Dus nog nooit gewatsapped, ook niet via wfi. Wist niet dat het kon Bedankt. Seetje, je kunt op je mobiele telefoon wifi instellen, tenminste als je een wifi-netwerk in je huis hebt. Dat heeft bijna iedereen. Op dat moment kun je whatsappen. Dan heb je mobiel internet helemaal niet meer nodig. Dat heb je alleen nodig als je onderweg bent. ( trouwens in de trein, in MacDonald en in de meeste restaurants is wifi beschikbaar voor gasten. ).
Hallo Matti100,
Bedankt voor je idee.
Ik weet alles van imac en ipad en wifi. Maar stom genoeg is de combi wifi en mobiele telefoon bij mij niet zo bekend. Ben nu aan het downloaden. Dank je wel !!
Succes!
abbo is veel beter

Reageer