Beantwoord

niet meer bellen gebeld kunnen worden of sms

• 25 december 2018
  • 7 reacties
  • 488 Bekeken

Ik heb een heel raar probleem ik kan overal gebeld worden en bellen met mijn prepaid behalve thuis daar reageert het toestel nergens meer op behalve kan ik er wel internetten en whatsappen ga ik uit de buurt van mijn huis dan kan ik ineens wel alles.
icon

Beste antwoord door Folkert 25 december 2018, 13:38

Ah, ik had me even niet gerealiseerd dat je mogelijk geen 4G databundel hebt.

In dat geval is er maar 1 manier om te kijken waar het probleem zit namelijk jouw simkaart in een andere smartphone plaatsen en een andere simkaart in jouw telefoon. Dit heet een kruistest en daarmee kun je bepalen of het probleem in de simkaart dan wel in jouw telefoon zit.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Zit je thuis dan op de Wifi? Lijkt er op dat je toestel thuis niet om wil schakelen naar 3G voor het bellen. Wat gebeurt er als je thuis je Wifi uitzet? Dan heb je dezelfde situatie als buitenshuis.
sinds zaterdag krijgen zowel de kinderen als ik door bij de wifiverbinding opgeschort zij kunnen wel bellen en gebeld worden ik niet. Als ik mijn simkaart in een ander toestel zet staat bij wifinetwerk verbonden. ik krijg thuis niet eens het T-Mobile netwerk in bovenaan in beeld. Heb dit net geprobeerd dan kan ik wel gebeld worden en bellen. Blijft het alleen raar waarom dit nu gebeurt terwijl ik mijn wifi altijd aan had staan en nooit problemen heb gehad.
Ik heb dan wel het probleem dat ik geen bereik heb via whats app wat wel voor mijn werk weer belangrijk is
Als ik wifi uitzet heb ik nog een groter probleem want dan kan ik ook niet meer internetbankieren dus dit is ook geen oplossing.
Reputatie 7
Badge +18
Ah, ik had me even niet gerealiseerd dat je mogelijk geen 4G databundel hebt.

In dat geval is er maar 1 manier om te kijken waar het probleem zit namelijk jouw simkaart in een andere smartphone plaatsen en een andere simkaart in jouw telefoon. Dit heet een kruistest en daarmee kun je bepalen of het probleem in de simkaart dan wel in jouw telefoon zit.
ik heb geen abonnement maar prepaid als ik mijn simkaart in een ander toestel doe blijf ik hetzelfde probleem houden en zet ik de wifi uit kan ik wel bellen en gebeld worden maar blijft het probleem van internetbankieren en whats app wel van kracht dus dit is ook geen goede oplossing. Ik heb ook al het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen en als ik een andere simkaart in mijn toestel zet kan ik wel gewoon bellen en gebeld worden terwijl hij op wifi staat. Ik heb 3g.
Reputatie 7
Badge +18
Even wachten totdat er een moderator reageert, kijken of die iets kunnen zien...

Reageer