Beantwoord

Nummer is afgelopen

• 11 november 2018
  • 5 reacties
  • 935 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik heb mijn mobiel alleen voor noodgevallen, dus ik gebruik hem niet vaak, bijna nooit. Ik moet er wel om denken dat ik elk half jaar mezelf bel, anders wordt mijn nummer verwijderd. Nu ben ik net terug uit Australië en merk ik dat mijn nummer weer afgeschreven is, kan ik hier iets aan doen om hem weer geactiveerd te krijgen?
icon

Beste antwoord door David 12 november 2018, 10:33

Hi L.Sijm,

Wanneer het telefoonnummer 6 maanden niet is gebruikt wordt deze inderdaad bij PrePaid geactiveerd, in verband met de vele ongebruikte 06-nummers die er rondzwerven. We sturen na 5 maanden ook een SMS om de aan te geven dat de 6 maanden bijna voorbij zijn. Als het nummer dan nog een maand niet actief wordt gebruikt, wordt deze afgesloten en dit kunnen we niet meer terugdraaien.

Je kunt natuurlijk wel een nieuwe PrePaid simkaart aanschaffen, om weer met een Nederlands 06-nummer bereikbaar te zijn. Ook dan geldt wel natuurlijk dat er eens in de 6 maanden actief gebruik gemaakt moet worden, dus wellicht is een notitie in de agenda een optie?

Mochten we je nog ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we het graag!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi L.Sijm,

Wanneer het telefoonnummer 6 maanden niet is gebruikt wordt deze inderdaad bij PrePaid geactiveerd, in verband met de vele ongebruikte 06-nummers die er rondzwerven. We sturen na 5 maanden ook een SMS om de aan te geven dat de 6 maanden bijna voorbij zijn. Als het nummer dan nog een maand niet actief wordt gebruikt, wordt deze afgesloten en dit kunnen we niet meer terugdraaien.

Je kunt natuurlijk wel een nieuwe PrePaid simkaart aanschaffen, om weer met een Nederlands 06-nummer bereikbaar te zijn. Ook dan geldt wel natuurlijk dat er eens in de 6 maanden actief gebruik gemaakt moet worden, dus wellicht is een notitie in de agenda een optie?

Mochten we je nog ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we het graag!
Omdat mijn mobiel meestentijds uitstaat, heb ik dus ook die sms nooit gezien. In het verleden kreeg ik hier via de mail een melding van. Als ik weer een nieuwe simkaart moet aanschaffen, verandert ook mijn nummer weer en ben ik mijn beltegoed kwijt, toch?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @L.Sijm,

Dat klopt inderdaad, aangezien het om een geheel nieuwe simkaart gaat. Er staat al wel €5,- beltegoed op en bij registratie op My T-Mobile krijg je nog een extra €5,- beltegoed (30 dagen houdbaar) toegevoegd. Dan kun je in ieder geval alweer uit de voeten!
Zoals ik al aangaf, gebruik ik mijn mobiel niet vaak, alleen voor noodgevallen. Die 5 euro die ik van jullie krijg en die dan maar 30 geldig is, daar heb ik dus niets aan.
Is het voor jullie erg lastig om het terug te draaien en mijn 06 nummer weer terug te zetten in het systeem zodat ik die weer gewoon kan gebruiken?
Reputatie 7
Badge +20
Hi @L.Sijm,

De eerste €5,- die al op de simkaart staat is wel "onbeperkt" houdbaar. Het is niet meer mogelijk om het nummer terug te draaien, dus we kunnen je niet meer aan het oude 06-nummer helpen. Anders had ik dat natuurlijk direct voor je geregeld, maar jammer genoeg is dit geen optie.

Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!

Reageer