Beantwoord

oude telefoon met oude Orange simcard.

• 19 juli 2018
  • 4 reacties
  • 616 Bekeken

Mijn buurman van ver in de 70 heeft een Motorola telefoon type C115 .... ja ik weet het; heel erg oud 😜...met daarin een, jawel, origineel Orange simkaartje.
Die gebruikt hij eigenlijk alleen als er een noodgeval zou zijn.
Nu heeft hij het ding een paar maanden niet meer gebruikt (zegt hij 😉) en hij kan er nu helemaal niet meer mee bellen.
Hij weet echter niet of het een prepaid is of een abo, ik denk een prepaid omdat hij ook geen rekeningen van TMobile heeft/krijgt, althans ik heb ze niet gezien.
Hij wil dit ding toch graag houden omdat hij er aan gewend is.
Nu heb ik begrepen dat Orange opgegaan is in Tmobile maar ik heb nergens op de website iets kunnen vinden om dit toestel/simkaart te her-activeren dus hier maar even op het forum gepost.
Wie kan mij hier mee verder helpen ??
Alvast heel erg bedankt.
icon

Beste antwoord door Folkert 19 juli 2018, 19:18

De Orange simkaart is zo goed als zeker verlopen. Enige optie is een nieuwe prepaid simkaart. Krijgt hij wel een ander nummer uiteraard.
Leuk zo'n Moto, release date 2004 Q3
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
De Orange simkaart is zo goed als zeker verlopen. Enige optie is een nieuwe prepaid simkaart. Krijgt hij wel een ander nummer uiteraard.
Leuk zo'n Moto, release date 2004 Q3
Dag Folkert,

Dank je wel, ik dacht al zoiets maar buurman zei dat hij dit 2 jaar geleden ook al eens had gehad en toen langs was geweest bij de KPN ??? winkel in Heerlen en dat een vriendelijke KPN meneer ervoor gezorgd had dat de telefoon het weer deed....en of dat nu weer mogelijk zou zijn.
Ik heb er ernstige twijfels over maar ik ga denk ik maar eens langs bij de T-Mobile winkel in Heerlen.
Kijken of ze daar iets kunnen regelen en anders is het toch echt "einde oefening" want ik denk dat dit niet meer te regelen valt...
Wel lastig voor hem want hij kan toch moeilijk meer wennen aan nieuwe dingen en een ander nummer onthouden of een nieuwe telefoon..🙄 alhoewel er zijn nog hele eenvoudige te koop gelukkig. Zal wel zo'n ding met grote toetsten moeten worden, ben nog steeds verbaasd dat hij uit de voeten kon met die kleine Motorola..
Reputatie 7
Badge +18
Koop bij voorkeur een telefoon die ook via 3g en 4g kan bellen dan kun je weer jaren vooruit. 2g gaat er in de toekomst uit bij T-Mobile. Als hij weer zolang met een telefoon wil doen als met de Motorola...

Nokia 3310 4G wellicht?
@Folkert,
Denk dat je geen telefoons meer kunt krijgen zonder 3 of 4g.....zeker omdat je wat 2g betreft gelijk hebt en T-Mobile daar waarschijnlijk al eerder mee stopt dan b.v. KPN.
Buurman is 79 en kwakkelt toch al wat met z'n gezondheid dus ik denk niet dat hij met een nieuwe telefoon zolang zal doen als met de C115 alhoewel ik dat wel voor hem hoop natuurlijk. Hoop dat hij nog een beetje wennen aan een nieuwe telefoon, zag een m.i. wel handige Alcatel voor hem, simpel en recht toe recht aan met wel wat grotere knopjes dan de C115 want daar had ik zelfs nog een beetje moeite mee.
In ieder geval bedankt voor de hulp.

Reageer