Beantwoord

Overstap tele2 naar tmobile

• 22 december 2019
  • 17 reacties
  • 962 Bekeken

Beste dames en heren,

Ik ben al ongeveer een maand bezig mijn prepaid tegoed van tele2 naar mijn prepaid omgeving van T-mobile te krijgen. Ook omdat de brief van tele2(?) niet echt duidelijk was, zo klopt de internet verwijzing  “t-mobile.nl/prepaid/overstappen” al niet, en de overige stappen zijn ook niet erg duidelijk.

Het is me uiteindelijk gelukt mijn oude nummer mee te nemen, maar het overschrijven van mijn oude tegoed heeft nog steeds niet plaats gevonden. Het lijkt wel erop dat ik mijn beloofde saldo van 10 euro welkoms tegoed bijna heb bereikt.

Ik begin het eigenlijk wel een beetje beu te worden, een makkelijk contact via email o.i.d. is ook niet voor handen. Ik moet zeggen niet erg klantvriendelijk als je door de bomen het bos niet meer ziet.

Aad

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 december 2019, 18:24

Hallo @AadopTmob 

Je krijgt een nieuwe T-Mobile simkaart met daarop € 5 tegoed en je krijgt nog een keer € 5 tegoed cadeau als je My T-Mobile gaat gebruiken. Het overgebleven Tele2 beltegoed wordt binnen 10 werkdagen naar de prepaid aansluiting van T-Mobile overgeschreven.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @AadopTmob 

Je krijgt een nieuwe T-Mobile simkaart met daarop € 5 tegoed en je krijgt nog een keer € 5 tegoed cadeau als je My T-Mobile gaat gebruiken. Het overgebleven Tele2 beltegoed wordt binnen 10 werkdagen naar de prepaid aansluiting van T-Mobile overgeschreven.

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @AadopTmob,

Welkom bij de T-Mobile community, en welkom bij T-Mobile. In principe zijn er diverse mogelijkheden om contact op te nemen met T-Mobile. Fijn om te lezen dat je mobiele nummer inmiddels is overgezet en dat je het beloofde saldo van € 10,00 hebt ontvangen. Dat betekend dus dat je simkaart ook meteen geactiveerd is. Ik las dat het overzetten van je Tele2 saldo tot 10 werkdagen kan duren. Mag ik vragen wanneer je je aanvraag verstuurd hebt? 

edit: Ik zie dat @Waqqas me zojuist voor was ;-) 

Reputatie 7
Badge +17

@Seccie  geen probleem hoor! Gebeurt vaker 😆

Reputatie 6
Badge +6

Hi @AadopTmob 

Allereerst welkom bij T-Mobile! Ik geef je hier graag meer duidelijkheid over. Ik zie dat het omzetten van jouw 06-nummer helemaal goed is gegaan! Het overschrijven van het Tele2 tegoed kan tot 10 werkdagen duren. Jouw nummer is overgezet op 12 december, dus ik vermoed dat het deze week of volgende week netjes wordt bijgeschreven. Houd er rekening mee dat hier ook een aantal feestdagen tussen vallen. Staat het Prepaid tegoed er op 31 december nog niet bij, laat je het mij dan even weten? :grinning:

Ik wens je alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar! 

Hallo @AadopTmob 

Je krijgt helemaal geen 5 euro als je gaat gebruiken. Je moet je registreren en registreren kan niet. Ook niet door 1616 te bellen. 

Mijn tele2 beltegoed van ruim 20euro is foetsie... wie een maand hiermee bezig is is allang over de 10 dagen heen!

T mobile en Tele2, gewoon hetzelfde bedrijf, weten de overstap gelijk te regelen en binnen een seconde is het beltegoed bij Tele2 0. 

Goed voor OPGELICHT

Eureka,

Alles is volgens mij toch goed uitgepakt, ik heb mijn beltegoed gisteren ontvangen en de laatste 5 euro zijn ook onderweg heb ik begrepen.

Iedereen bedankt voor het meedenken en aanmoedigen.

Nadat ik een test sms naar de telefoon van mijn vrouw had gestuurd, kreeg ik een welkoms reactie en 1000 Mb.

@Waqqas 

Ik was door de brief van Tele2 op het verkeerde internetspoor gezet.

De juiste site was:

www.T-mobile.nl/nummerbehoud/aanvragen.

Toen ik dit eenmaal gevonden had, is volgens mij het balletje pas gaan rollen. Dat was zeker meer dan een week nadat ik de brief had ontvangen. De site werkte ook niet erg mee.

Daarom denk ik dat de 10 dagen toen pas ingingen.

Aad

Fijn voor je. Dat formulier van jouw link had ik al gelijk ingevuld. Nog steeds mijn beltegoed niet. Registreren via 1616 lukt ook niet. Elke link of stap loopt dood. Wie nit registreert krijgt de 5 euro niet. 

Naar ik heb begrepen, moet je je ook aanmelden bij T-mobile om de 5 euro te krijgen.

T-Mobile wil nl graag weten of de SIM kaart in gebruik is genomen en door wie.

Aanmelden kan met de App uit de playstore van Android.

Ik kwam daar ook na veel gezoek en geprobeer achter.

Anoniem in gebruik nemen kan volgens mij ook, maar dan mis je het tegoed.

Als je het tegoed bijgeschreven krijgt direct een sms'je sturen om te activeren anders ben je het tegoed na 30 dagen kwijt.

Hallo allemaal,

Ook bij mij lijkt het niet allemaal goed te gaan…

Begin december ben ik overgestapt van tele2 naar t-mobile prepaid. Na lang zoeken is het gelukt me te registreren in de t-mobile app en het nummerbehoud. Maar helaas is mijn oude tele2 beltegoed nog steeds niet bijgeschreven. Wel heb ik de welkoms sms die wordt vermeld in de brief ontvangen.

Ik ben ten einde raad kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marjan.tmob,

Goed dat je het even laat weten! Ik heb dit doorgezet naar onze afdeling PrePaid, zodat zij dit na kunnen gaan en het beltegoed uit kunnen keren. Je krijgt ook een SMS wanneer dit gebeurd is. 

Als wij in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, let us know!

Goedenavond allemaal,

Mijn moeder is begin december ook overgestapt van Tele2 naar T-mobile en heeft tot nu toe nog niets ontvangen. 

Zijn inmiddels die 10 werkdagen ook (allang) gepasseerd, is er iets wat gedaan kan worden zodat alsnog het beltegoed van Tele2 naar T-Mobile overgezet kan worden?

Alvast dank!

Reputatie 7
Badge +20

Hey Daniel,

Zou je mij via een privébericht het telefoonnummer kunnen sturen? Daarnaast heb ik ter controle ook nog het simkaartnummer nodig. Dan ga ik kijken wat de huidige stand van zaken is!

Hallo,

Ben ook al bijna een maand bezig.

Lees hierboven over een brief, helaas nooit gehad.

Contact opgenomen met de chat, alleen kom je daarin ook niet verder, als je je mobiel niummer opgeeft blijft het gewoon staan en er gebeurd niets.

Dan maar contact opgenomen met de klantenservice na 3 weken. Krijg je eerst te horen dat het 10 werkdagen duurt. Maar volgens mij is deze termijn verstreken. Over gaan met nummerbehoud is makkelijk, maar heb tot nu toe nog maar 5 euro beltegoed gekregen. Volgens de medewerker moest je  je aanmelden. Heb dit allemaal doorgegeven, medewerker regeld het. Maar weer helaas.

En het beltegoed is ook nog zoek, medewerker vond dit vreemd en zou het meteen regelen. Maar nog steeds niets. En hetzelfde geld ook voor me vrouw. In totaal gaat het best om veel geld.

Tele 2 kan ook niets ,meer voor ons beteken. Terwijl je leest dat Tele2 en Tmobile worden samengevoegd.

Eigenlijk vind ik dit niet kunnen, dit vind ik meer lijken op oplichterij, ben het wel beu.

Als de beloftes niet geregeld of nageleeft kunnen worden, Ga we wel naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @EKL 

Geen zorgen, ik heb zojuist je tele2 tegoed toegevoegd aan je T-Mobile nummer. Dus als je nu op My T-Mobile kijkt dan zie je dat het goed is gegaan. Ik hoop dat hiermee alles weer naar wens is! 

Hallo,

Dank je wel, nu alleen me vrouw nog. Hoe krijg ik dit voor elkaar ?

Reputatie 7
Badge +20

@EKL 

Kun je mij een privébericht sturen met het nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum en adres? Dan kijk ik wat ik kan doen. 

Joepie alles gelukt, we zijn gelukkig hiermee. Beide telefoons goed. Bedankt voor de medewerking.

Reageer