Paar vraagjes over een nieuw mobieltje kopen

Reputatie 2
Ik heb al in een "live chat" een paar van deze vragen gesteld, en keurig antwoord gekregen. Ik heb er hoewel wat meer.

Het gaat over het aanschaffen van een nieuw mobieltje, terwijl ik gewoon mijn oude en goedkope prepaid tarief (24/7 + 30% bonus) wil behouden. Stel dat ik een Samsung Galaxy Apollo zou kopen. Dan werd mij verteld dat het een bundel is met een nieuwe simkaart, en op die simkaart komt het beltegoed (5 + 10 euro) en de actie gratis internet tot september.
Ik zou dus niet van deze actie kunnen genieten op deze simkaart die ik nu heb. En dan volgen er nu wat vragen;
Kan ik de Samsung Galaxy Apollo (of misschien een ander nieuw mobieltje) los kopen, maar dan wel voor dezelfde of lagere prijs? Los kopen van Samsung of een andere zaak zie ik niet als een optie omdat dit twee keer zo duur is.
Kan ik mijn nummer naar een andere simkaart overzetten? Kan ik beltegoed overzetten?
En het valt mij een beetje tegen dat T-Mobile geen actie heeft zoals "na de zoveel jaar kunt u tegen een zacht prijsje een nieuw mobieltje kopen (dus zonder bundel)".

Ik weet dat de actie die op de t-mobile site staat een bundel is met een simkaart, maar ik vind het waardeloos om een simkaart waarmee ik niks doe weg te gooien.

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden.

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
@Brentolinni
Welkom op ons forum! 🙂

Wanneer je een nieuwe mobiele telefoon los koopt betaal je de winkelprijs. Een manier om het goedkoper aan te schaffen is in combinatie met een simkaart, dus een PrePaid pakket. Je hoeft dan niet per se de nieuwe simkaart te gaan gebruiken. De simkaart kun je bijvoorbeeld ook iemand anders cadeau doen.

Wil je de nieuwe simkaart wel gaan gebruiken dan kun je uiteraard gebruik maken van intern nummerbehoud. Je opgespaarde beltegoed en T-Mobile Speciaal punten komen dan wel te vervallen.