Beantwoord

Pincode van simkaart veranderd steeds

• 29 april 2021
  • 7 reacties
  • 63 Bekeken

Hallo allemaal,

Mijn schoonmoeder heeft een Galaxy A31. Omdat de simkaart die ze in de oude mobiel had niet paste en te oud was heb ik een nieuwe voor haar geregeld. Om het niet te moeilijk te maken met haar eerste smartphone heb ik de pincode van haar simkaart gewijzigd in die ze eerder ook gebruikte.

Op een gegeven moment bleek de pincode niet meer te werken en heb ik die met de pukcode weer ingesteld. Vanavond was het voor de 4e keer raak. De pincode werd weer geweigerd. De mobiel had hiervoor een paar dagen uitgestaan. Dus heb ik deze weer opnieuw ingesteld met de pukcode. 

Ze voert steeds de juiste pincode in maar op de een of andere manier veranderd die steeds. 

Hoe zou dit kunnen? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 april 2021, 21:47

Hallo @mrdanleey 

Is het geen optie om in de telefoon instellingen, biometrie en beveiliging, andere beveiligingsinstellingen, verg Sim-kaart instellen, vinkje bij Simkaart blokkeren uit te zetten? Zo heb je geen pincode nodig en gebruik dan een scherm vergrendeling bijvoorbeeld.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @mrdanleey 

Is het geen optie om in de telefoon instellingen, biometrie en beveiliging, andere beveiligingsinstellingen, verg Sim-kaart instellen, vinkje bij Simkaart blokkeren uit te zetten? Zo heb je geen pincode nodig en gebruik dan een scherm vergrendeling bijvoorbeeld.

Dat is misschien wel handig ja, maar ik wil eigenlijk weten waarom de pincode van de simkaart steeds weer gewijzigd wordt zodat mijn schoonmoeder niet kan bellen. Want als het iets met de simkaart is dan moet er een andere komen.

Plus, daarbij komt ook nog dat ik niet wil hebben dat als ik de pincode eraf haal deze er een paar dagen later ineens weer op staat.​​​

Reputatie 7
Badge +19

@mrdanleey 

Als je de pincode optie in je telefoon blokkeert dan komt hij niet terug en in plaats daarvan kan een pincode als schermpatroon worden ingesteld.

Ik snap niet hoe je pincode automatisch veranderd 🤷🏽‍♂️

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @mrdanleey,

Een veranderende pincode ben ik ook nog nooit tegengekomen, niet bij oude of nieuwe simkaarten, dus ik vermoed dat er iets anders aan de hand is. 

Het is een aanname, maar zou het kunnen zijn dat er twee pincodes op dit moment actief zijn? Dat zouden dan de pincode voor de telefoon en een andere voor de simkaart zijn. Misschien dat daar de verwarring optreedt en het lijkt alsof de pincode iedere keer wijzigt? 

Via de tips van Waqqas kun je in ieder geval een eigen schermvergrendeling kiezen voor de beveiliging. 

Hopelijk lukt het zo en anders horen we het natuurlijk graag!

Misschien moet ik dat dan maar doen, er zijn zeker geen twee pincodes actief, enkel die van de simkaart. Dus die verwarring is er niet, had natuurlijk zomaar gekund. Het blijft wel vreemd natuurlijk en als IT’er wil ik het graag begrijpen om dan een goede oplossing toe te passen. 

Reputatie 2

Misschien is een smartphone te moeiljk voor haar, of is haar motoriek niet meer zo goed? Mijn oudere buurman kon ook niet met zijn smartphone overweg terwijl hij ook met de tijd mee wou gaan.

@180punten? De smartphone is lastig voor haar, maar dat is niet de reden dat die pincode zomaar ineens gewijzigd is. Ze weet niet eens waar ze de instellingen moet vinden om die te wijzigen. 

Ik heb het zelf gezien toen ik bij haar was en de code weer eens niet werkte, ze wist precies wat de code moest zijn, maar die werkte ineens niet meer. 

Reageer