Beantwoord

Plotseling afgesloten

• 30 april 2017
  • 2 reacties
  • 238 Bekeken

Hallo,

Ik kwam er vandaag achter dat mijn telefoonprepaid bij T-mobile plotseling is afgesloten.
Een erg vervelende situatie omdat ik nu niet bij mijn bank en Digi-d gegevens kan. Omdat ik op dit moment in het buitenland verblijf is dit een zeer zeer groot probleem. (Belastingaangifte, betalingen etc.)
Ik gebruik de telefoon regelmatig, maar dat is voornamelijk om dingen en gesprekken te ontvangen.
Schijnbaar maakt de Iphone automatisch gebruik van Imessage, zodat de smsjes die ik dacht te versturen om de boel overeind te houden niet meegerekend werden (deze gingen over de wifi)

Is er nog enige manier om mijn nummer toch nog te behouden? Dit veroorzaakt enorme problemen voor mij.
Ik heb helaas ook nooit een smsje van T-mobile mogen ontvangen waarin werd gewaarschuwd voor afsluiting, ik ging er dus eigenlijk vanuit dat alles geregeld was.
icon

Beste antwoord door Pilovali 30 april 2017, 18:34

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als je een PrePaid aansluiting voor langer dan 6 maanden niet gebruikt (dwz niet belt, SMSt of internet), dan wordt je simkaart afgesloten.
Ik ben bang dat het niet mogelijk is om je nummer terug te krijgen. Ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

Je kunt het beste even wachten op een T-Mobile medewerker. Die antwoorden meestal binnen 24-48 uur.

Groet,
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Als je een PrePaid aansluiting voor langer dan 6 maanden niet gebruikt (dwz niet belt, SMSt of internet), dan wordt je simkaart afgesloten.
Ik ben bang dat het niet mogelijk is om je nummer terug te krijgen. Ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

Je kunt het beste even wachten op een T-Mobile medewerker. Die antwoorden meestal binnen 24-48 uur.

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hey Daan,

Dat is inderdaad een zeer onhandige situatie! :S

Het klopt inderdaad wat Pilovali, onze Klantexpert, hierboven zegt. Als er daadwerkelijk geen actief gebruik is gemaakt van de simkaart, dan wordt deze gedeactiveerd na 6 maanden en dit is dan ook niet terug te draaien. Je geeft zelf ook al aan dat je iMessage op WiFi gebruikt in plaats van SMS, dat valt niet onder actief gebruik. De SMS wordt inderdaad na 5 maanden inactiviteit verstuurd, deze is dan 72 uur te lezen, voordat de SMS-centrale het bericht wist. Ik kan op dit moment ook niet voor je controleren of er misschien een blokkade actief is op het ontvangen van SMS'jes vanuit ons, omdat je niet bent ingelogd met jouw 06-nummer. Als je dit alsnog doet, zouden we dat nog voor je nagaan, maar wat betreft het terugdraaien van het 06-nummer kunnen wij hier niets voor je in betekenen. Het spijt me dat je hierdoor bepaalde diensten niet optimaal kunt gebruiken en hier nu achteraan moet. Als het anders was dan hadden we dit graag voor je opgelost!

Mocht er echter toch iets anders zijn waar wij alsnog bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!

Reageer