Beantwoord

pre-paid 'Internet per Mb' bundel erg misleidend...

• 18 juni 2019
  • 5 reacties
  • 909 Bekeken

Beste allen...

Over het algemeen ben ik heel tevreden met t-mobile maar ik vind hun pre-paid Internet bundel heel erg dicht in de buurt komen van misleiding...

Context: ik heb al een tijdje pre-paid en heb af en toe eens 300Mb data kado gekregen. Als ik dit activeerde liet mijn app duidelijk zien hoeveel data ik nog had en tot wanneer dit geldig was. Ik heb ook wel eens een 'unlimited day' bundel gekocht en hier min of meer hetzelfde.

Dus... ik kocht de bundel "Internet per Mb", hiervoor moest ik geld betalen en even later zie ik dat ik 1Gb aan data heb wat ik tot Mei volgend jaar kan gebruiken. So far, so good. Maar waarom loopt mijn pre-paid saldo langzaam maar zeker terug zonder dat ik heb gebeld? Zoals ik het zie heb ik geld betaalt voor die bundel en dat geeft mij recht op 1000Mb wat ik tot Mei volgend jaar kan gebruiken, zoals duidelijk te zien valt in mijn app. En dat staat dus los van mijn pre-paid tegoed. Zoals ook met eerdere data bundels gebeurde.

Maar kennelijk niet dus... Je moet dus een Internet per Mb bundel kopen en daarna wordt je pre-paid tegoed ook nog eens aangesproken? Dit komt op mij aardig misleidend over: als e.e.a. van je tegoed wordt betaalt waarom moet ik dan ook nog eens voor de bundel zelf betalen? En waarom staat er duidelijk een data limiet bij mijn account terwijl ik dus net zoveel Mb's als ik saldo heb zou moeten kunnen gebruiken?
icon

Beste antwoord door Jaimy 19 juni 2019, 12:50

Hoi @theShelLuser,

Ik ga het je allemaal uitleggen!

In het geval van Betalen per MB, betaal je niet op voor hand voor de 1 GB die je dan ziet verschijnen. De Betalen per MB keuze geldt namelijk voor 1 GB verbruik en/of 365 dagen. Daarna dien je opnieuw te kiezen welke optie je wilt gebruiken.

Je betaalt in dit geval dus per MB. Dat betekent dat wanneer je data verbruikt, je zult zien dat dit van jouw tegoed afgaat.

Op dit moment zie ik dat je gebruikmaakt van een PrePaid Surprise bundel van 300 MB. In dat geval gaat de data uit de bundel en gaat er dus niets van jouw tegoed af wanneer je data verbruikt.

Heb ik het zo allemaal wat helder voor je gemaakt? Heb je toch nog meer vragen of zijn er nog dingen onduidelijk, laat het mij dan weten en dan sta ik voor je klaar.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @theShelLuser,

Ik ga het je allemaal uitleggen!

In het geval van Betalen per MB, betaal je niet op voor hand voor de 1 GB die je dan ziet verschijnen. De Betalen per MB keuze geldt namelijk voor 1 GB verbruik en/of 365 dagen. Daarna dien je opnieuw te kiezen welke optie je wilt gebruiken.

Je betaalt in dit geval dus per MB. Dat betekent dat wanneer je data verbruikt, je zult zien dat dit van jouw tegoed afgaat.

Op dit moment zie ik dat je gebruikmaakt van een PrePaid Surprise bundel van 300 MB. In dat geval gaat de data uit de bundel en gaat er dus niets van jouw tegoed af wanneer je data verbruikt.

Heb ik het zo allemaal wat helder voor je gemaakt? Heb je toch nog meer vragen of zijn er nog dingen onduidelijk, laat het mij dan weten en dan sta ik voor je klaar.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik krijg regelmatig berichten van "je beltegoed is bijna op" terwijl ik toch bijna nooit zelf bel. Ik waardeer dan maar weer op om te BELLEN, niet om te internetten want als ik dat doe zit ik op een wifi-netwerk van iem anders of AH of NS.
Op 18-6 kocht ik 20,- want ik had nog maar 48 cent. En nu:... nog maar 8,90 en heb helemaal niet gebeld !! Hoe kan dat ?? Vroeger had je bundels van 300 Mb voor 2,95 wat ik zeer handig vond maar dat kan niet meer. Als dat zo doorgaat dan wil ik helemaal NIET meer betalen per Mb als dat achteraf gebeurt want dat wordt me te duur !!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Vlaamsegaai,

Het beltegoed wat je verbruikt is inderdaad voor het gebruik van mobiel internet. Dat is dus ook wat Jaimy hierboven aangeeft bij de topicstarter. Als je kiest voor betalen per MB, dan moet je er dus rekening mee houden dat elke datasessie beltegoed kost. Na het afronden van de datasessie wordt dan berekend hoeveel beltegoed de sessie heeft gekost en dat wordt van je beltegoed gehaald.

We bieden echter nog steeds bundels aan, dus als je meer behoefte hebt aan een vaste prijs en een vast aantal MB's, dan is dat meer aan te raden dan betalen per MB. Op die manier weet je in ieder geval precies hoeveel MB's je nog te verbruiken hebt en wat het kost. Bij betalen per MB heb je de vrijheid om zelf te kiezen hoeveel MB je wilt gebruiken en hoe lang je hier over wilt doen, maar als je niet door hebt dat je mobiel internet gebruikt, dan gaat dit snel met je beltegoed.

Ik denk dat het in ieder geval goed is om even te kijken welke variant van mobiel internet het beste bij je past, omdat het erop lijkt dat je toch regelmatig mobiel internet gebruikt zonder dat je het beseft. Misschien is het handig om anders mobiele data uit te zetten, tot je het daadwerkelijk nodig hebt, dan kun je in ieder geval niet per ongeluk beltegoed verbruiken.

Mocht je nog vragen voor ons hebben, laat het gerust weten!
Ik heb altijd prepaid gehad want ik bel en sms bijna nooit zelf (krijg altijd berichten); dan had ik aan 30,-/jaar genoeg. Maar nu met internet... Dat heb ik eigenlijk niet nodig "buiten de deur"
Hoeveel kost trouwens bellen per min, een sms en standaard internet per Mb ? En kan je dat niet omzetten in wat anders, ik heb nog 655 Mb.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Vlaamsegaai,

Onderstaand de standaard tarieven voor PrePaid:
  • Internet € 0,10 per MB
  • Bellen€ 0,20 per minuut
  • Sms € 0,15 per sms
Deze tarieven gelden voor internetten, bellen en sms'en binnen Nederland én de EU, servicenummers uitgesloten.

Jij hebt in dit geval Betalen per MB aanstaan, dus je betaalt pas voor je MB verbruik nadat je data hebt verbruikt. Ik vermoed dus dat je toch jouw data hebt aanstaan in instellingen en onbedoelt wel MB's verbruikt buiten het wifi-verbruik om. Wil je helemaal geen internet gebruiken, dan kun je ervoor kiezen om dataverbruik in je instellingen uit te schakelen!

Reageer