[PrePaid] Aanpassingen en technische upgrade!

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5255 reacties
Misschien hebben een aantal van jullie het al gemerkt, maar op zondag 23 april heeft ons PrePaid platform een grote technische update gekregen! En dat brengt heel wat mooie veranderingen met zich mee 🙂 Hieronder vertellen we wat er veranderd is.

Minder vertragingen
De status-sms'jes, zoals over PrePaid tegoed, bundels, suprise prijzen of promoties (ook de 80%/100% sms'jes) worden direct verstuurd, niet meer uren later. Ook als je van PrePaid Voordeel naar PrePaid Voordeel 50% gaat, krijg je direct een bericht.

Verbeterde verbruikstatus/My T-Mobile
De verbruikstatus ziet er nu meer uit zoals de verbruikstatus bij abonnees. Bovendien kan je de verbruikstatus nu ook direct zien via t-mobile.nl/verbruik (zonder in te loggen). Ook is de My T-Mobile pagina verbeterd, en deze lijkt meer op de pagina van abonnees.

Bundels kopen via iDeal
PrePaid klanten kunnen niet alleen tegoed, maar nu ook bundels betalen via iDeal. Handig om voor een ander een bundel te kopen. Dit kan niet via de Klantenservice, omdat je moet inloggen op internetbankieren. Na betaling wordt de bundel binnen vijf minuten bijgeschreven.

Vouchercode online/per sms doorgeven
Zo'n lange code doorgeven via je mobiel is nog best lastig. Daarom kan je nu ook online een vouchercode inwisselen, of per sms. Je kunt ook nog steeds via 1244 de 16-cijferige code doorgeven.

Unit bundel
We hebben een nieuwe PrePaid bundel: PrePaid Unit S bundel! Deze geeft je meer gemak: 100 units = 100 belminuten/sms'jes/MB's. Je kiest zelf hoe je jouw units besteedt. Meer informatie staat op deze pagina.

Internet bundels
De bestaande internetbundels hebben een nieuwe naam, maar blijven voor de rest ongewijzigd:
Internet -> Internet S 300MB
Internet maand -> Internet M 1250MB
Internet maand extra -> Internet L 2000 MB
NIEUW: Unlimited Data Vandaag NL bundel met onbeperkt data voor een dag binnen Nederland voor € 2,95! Kijk hier voor meer informatie.

Internet in Nederland
PrePaid internet in Nederland werkt vanaf nu hetzelfde als in het buitenland: wanneer je wilt internetten laat de browser van het toestel automatisch een landingspagina zien. Hier kan je kiezen uit:
• een bundel
• betalen per MB
• geen internet
De bundel kan betaald worden via iDeal of uit het tegoed. Dit heeft als groot voordeel dat datagebruik niet ongemerkt uit het tegoed gaat snoepen als de bundel op is (bijvoorbeeld 's nachts). Bij Betalen per MB is er na 1 GB verbruik en/of na 1 jaar een data-stop en moet je opnieuw een keus maken op wat voor manier je wilt internetten.

En verder
• De internetbundels worden niet meer automatisch verlengd, maar de verbinding stopt. Je kunt dan zelf kiezen om een nieuwe bundel te nemen.
• Bundels zijn niet meer 30 dagen geldig, maar 1 kalendermaand. Je krijgt iedere maand op dezelfde dag jouw bundel. Behalve als de einddatum van de bundel op de 31e valt (en in februari op de 28e/29e). In dat geval geldt dat je om de maand de nieuwe bundel op de 1e krijgt.

UPDATE 03/07/2017
Vanaf 3 juli 2017 biedt T-Mobile 'Automatisch Opwaarderen' aan. Met deze dienst bepaal je als PrePaid klant zelf met welk bedrag je jouw tegoed (of dat van iemand anders) wilt opwaarderen: op een vaste dag in de week of maand, of wanneer het tegoed minder is dan € 2,-. Super handig voor je eigen PrePaid-tegoed, of stel Automatisch Opwaarderen in om zo het tegoed van je zoon of dochter op peil te houden. Je kunt Automatisch Opwaarderen al instellen vanaf € 5,- PrePaid-tegoed per keer! Op deze pagina vind je meer informatie en kun je Automatisch Opwaarderen instellen.

43 reacties

Internet via beltegoed weer instellen lukt me niet.
- ik stel mijn iPhone 4S in op 3G
- open safari
- tekst is dan geen verbinding met internet
- waar stel ik nu in betalen via Mb ?
Ik zit met hetzelfde probleem.
Hoi keesh en Anja61.

Zouden jullie het eens via deze pagina kunnen proberen?
Probleem is inmiddels opgelost!!
In de applicaties die gebruik maken van Mb gebruik van beltegoed,
had ik Safari vergeten aan te vinken. En dat was de oplossing van mijn eerder gemeld probleem.
Werkt nu weer prima.

Wel jammer, dat T-Mobile niet even een bericht stuurt naar de gebruikers, dat er een ingrijpende
update heeft plaats gevonden!
Hoi Kees.

Ik heb elders gelezen dat er een SMS naar de PrePaid gebruikers zou zijn gestuurd, dat zou het makkelijkst zijn omdat lang niet iedereen zijn of haar PrePaid registreert. Heb je de SMS'jes van T-Mobile misschien uitgezet via jouw My T-Mobile?

Fijn dat je in ieder geval de oorzaak hebt gevonden en weer kunt internetten. 🙂
Dit onderwerp is volgens mij niet goed vindbaar voor mensen die problemen hebben.
En het aantal problemen wordt zo ook niet duidelijk: beter en eerlijker zou zijn als elke klant met dit probleem een eigen onderwerp heeft. Zo worden de aantallen problemen duidelijker. En er is nog niemand geweest die wèl gewaarschuwd is van te voren.
Ik heb echt problemen gekregen omdat ik geen internet had.
Ik vind dat Tmobile hier de schuld van draagt.
Probleem is inmiddels opgelost!!
In de applicaties die gebruik maken van Mb gebruik van beltegoed,
had ik Safari vergeten aan te vinken. En dat was de oplossing van mijn eerder gemeld probleem.
Werkt nu weer prima.

Wel jammer, dat T-Mobile niet even een bericht stuurt naar de gebruikers, dat er een ingrijpende
update heeft plaats gevonden!

Helemaal eens met Kees. Ik heb geen SMS ontvangen!
Verder zegt Kees dat" hij Safari was vergeten aan te vinken". Maar dat hoeft toch niet? Ik heb er juist voor gekozen om Safari ( de webbrowser op de Iphone) niet aan te vinken, omdat me dat teveel MB kost als ik niet uitkijk. Ik gebruik internet op mijn prepaid vooral om een route te vinden en incidenteel om een paar Whatsapps binnen te halen.
Dus ik vind de oplossing van Tmobile met die landingspagina niet fraai: want ik kreeg die pagina helemaal niet!
Ik voeg ook nog even de afbeelding van de landingspagina toe.( via ipad).

Als je de landingspagina op de iPhone wil hebben, moet je eerst kiezen voor internetbundel, en op de volgende pagina kun je alsnog kiezen voor betalen per MB. De drie laatste afbeeldingen zijn de schermen die ik moest doorworstelen op de IPhone om de keuze " betalen per MB " te kunnen maken.

PrePaid internet in Nederland werkt vanaf nu hetzelfde als in het buitenland: wanneer je wilt internetten laat de browser van het toestel automatisch een landingspagina zien.

Ik heb het geprobeerd. Ik krijg geen landingspagina en 3G werkt gewoon. Is dit dan het 200MB verhaal? Op welk moment wordt de 3G precies uitgeschakeld?

En Tmobile zegt plotseling dat ik zou spammen! Niets van waar. Tmobile probeert wat weg te drukken. Ik heb bijvoorbeeld een vraag gesteld aan Tom17, die met hetzelfde probleem zat en ik heb EricaLl proberen te helpen die ook met hetzelfde probleem zat. En dat allemaal doordat Tmobile geen sms over de verandering heeft gestuurd en ook nog eens erg traag is in het beantwoorden van vragen op dit forum. En in mijn ogen onduidelijk is over de zogenaamde " landingspagina"
Reputatie 4
Hi Matti100,

Ik ga je meer uitleg geven!

De reden dat je te zien krijgt dat je nog PrePaid tegoed hebt, is omdat ik je gisteren de 10 MB data heb toegekend. Het is nodig dat je dat eerst opmaakt en daarna kom je meteen op de landingspagina terecht. Op dat moment kan je zelf bepalen of je wilt internetten met een bundel of betalen per MB. Deze opties hebben wij juist aangebracht om te voorkomen dat datagebruik uit je tegoed gaat zonder dat je het doorhebt.

Daarnaast ben je altijd welkom op het forum om vragen te stellen en je ervaringen met andere klanten te delen. En wij juichen het toe als je andere klanten wilt helpen, daar is het forum ook voor bedoeld. Wat wij bedoelen met "spamgedrag" is dat je over hetzelfde onderwerp in veel verschillende topics reageert en eigenlijk hetzelfde zegt. Dat zorgt ervoor dat ons forum heel onoverzichtelijk wordt en wij willen juist alle relevante onderwerpen bij elkaar houden. Dat is ook makkelijker voor andere klanten die het forum bezoeken over een onderwerp, zoals bijvoorbeeld de PrePaid landingspagina. Hiermee wil ik je duidelijk maken dat je van harte welkom bent, maar dat het de bedoeling is om alles in één topic te houden. Zo is het voor ons makkelijker en ook voor jullie!

Als je meer vragen hebt, dan horen wij het graag.
Belangrijk!
Om bij de pagina te geraken waar je kunt kiezen voor " Betalen per MB" moet je eerst de knop " Internetbundels " kiezen. Vervolgens kom je op een nieuwe pagina waar je twee keuzes hebt :
- Kies een internetbundel
Of
- Betalen per MB.
Ik heb een vraag over de landingspagina,

Bij iedereen is het inmiddels opgelost, maar ik begrijp dat je als prepaid-gebruiker zonder bundel telkens deze keuze via de webbrowser moet gaan maken? Dus als je even tussendoor wifi gebruikt , moet he daarna weer deze vraag beantwoorden? Graag duidelijke uitleg.
Sorry, maar zien jullie deze vraag eigenlijk wel staan? Ik wil graag een apart onderwerp van " de landingspagina en betalen per MB" maken!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Matti100,

We zien alle vragen staan, maar je moet ook af en toe even geduld hebben. We hebben je al vaker gewezen op de hoeveelheid berichten die je overal plaatst, dat dit wordt gezien als spam. Alle berichten worden op volgorde van binnenkomst opgepakt, dus geen zorgen.

Je hoeft niet iedere keer een keuze te maken, maar als je een andere optie wilt kiezen, dán moet je deze wijziging natuurlijk wel aangeven. Anders blijft de eerst gekozen optie actief.
Hallo,

Ik heb vanmiddag een internetbundel gekocht (300MB, s) en die heb ik betaald via iDeal. Daarna kwam ik weer op de T-Mobile pagina en stond dat er een fout was opgetreden. Het geld is afgeschreven, maar ik zie nergens iets van mijn nieuw gekochte bundel en het geld gaat nog steeds van mijn beltegoed zelf af als ik internet. Wanneer krijg ik dan mijn 300 MB?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Gerrie,

Dat heb ik natuurlijk gelijk even voor je uitgevogeld!

In ons systeem zie ik niet terug dat er een bundel is aangeschaft en dat er iets afgeschreven is. Je hebt gistermiddag gekozen voor betalen per MB, dat zie ik terug, maar geen aankoop van een databundel. Heb je misschien een kopie van de afschrijving? Je kunt deze als bijlage toevoegen aan jouw reactie, maar zorg er dan wel voor dat alle persoonlijke gegevens onleesbaar/verwijderd zijn.

Als je een andere keuze wilt maken qua internet, dan raad ik je aan om even deze video te bekijken:
Hier wordt precies beschreven welke opties je hebt en hoe je dit in moet stellen. :)

Hopelijk is het zo al wat duidelijker en als wij nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Hallo David,

Hierbij een screenshot van het afschrift. Ik hoop dat ik mijn MB's nu wel krijg.

M.v.g. Gerrie
Hoevaak moet je de vraag over het gebruik per MB beantwoorden? Ik dacht na 24 dagen of 200MB of als je beltegoed op is, maar ik weet dit niet zeker. Eigenlijk denk ik dat dit voor prepaid internetgebruik in het buitenland geldt. Maar waar deze informatie te vinden is? Graag de url voor zowel Nederland las buitenland prepaid per MB.
Reputatie 6
Badge +17
@Gerrie,

Bedankt voor het sturen van de screenshot! Er lijkt inderdaad iets verkeerd te zijn gegaan! Ik heb zojuist 5 euro toegevoegd aan jouw beltegoed. Kun je nog eens proberen om een bundel aan te schaffen en nu te kiezen voor betalen uit jouw beltegoed? Lukt het dan wel? Ik heb het ook gelijk nog doorgegeven aan onze IT-afdeling, zodat zij kunnen onderzoeken wat er mis is gegaan. Dan kunnen we in de toekomst voorkomen dat het nog eens mis gaat.

Ik hoor het graag van je!

@Matti100,
PrePaid klanten die kiezen voor 'Betalen per MB' moeten na 200MB verbruikt te hebben inderdaad weer aangeven dat ze per MB willen betalen. 200 MB betekent dat je 10 euro hebt uitgegeven aan PrePaid tegoed, terwijl een internetbundel voordeliger is (300 MB voor 4,95 euro). Ik heb navraag gedaan bij mijn collega die verantwoordelijk is voor PrePaid en de recente aanpassingen waarom er is gekozen voor deze stop na 200MB. Dit is ontstaan doordat in het verleden klanten juist klaagden omdat hun beltegoed te snel op ging aan internetten per MB. Met deze aanpassing willen we PrePaid klanten beschermen tegen veel verbruik zonder dat ze het door hebben. Nu krijgen we inderdaad wat vragen binnen van klanten die deze stop na 200MB niet handig vinden. Ik heb deze feedback doorgegeven en mijn collega's van PrePaid gaan kijken of ze hier iets aan kunnen verbeteren.
Super, het is gelukt! Bedankt voor de hulp!
Reputatie 6
Badge +17
Fijn om te horen Gerrie! Als ik je nog ergens anders bij kan helpen, laat het gerust weten! Voor nu: geniet van het mooie weer 🆒
Na lang zoeken weet ik eindelijk waarom al die tijd mijn 3G niet werkt. Erg jammer dat je er vooraf niet over geïnformeerd word. Heb er uren inzitten instelingen te wijzigen, speuren op internet, updaten, telefoon uit en weer aan zetten.. kom ik hier en lees ik iets over dat er dingen veranderd zijn.....
Reputatie 4
Hoi PreMi,

Ik kan mij voorstellen dat het niet fijn was om daar later achter te komen!

Gelukkig heb je het zelf kunnen oplossen. Mocht je de volgende keer tegen problemen aanlopen neem dan altijd een kijkje op ons forum. Want we plaatsen hier updates op het moment dat er een wijziging plaatsvindt of als er iets nieuws is. Om het ongemak voor je te verzachten geef ik 100 MB cadeau. Dat zal meteen worden toegevoegd aan jouw PrePaid tegoed. Dat kan je ook terugzien op jouw My T-Mobile. Ik hoop dat je er blij mee bent.

Mocht je nog vragen hebben, dan staan wij voor je klaar! 😃
Ik vind het jammer dat mijn internetbundel niet meer maandelijks automatisch verlengd wordt.
Komt die mogelijkheid ooit nog terug misschien??
Reputatie 6
Badge +16
Hoi MR-Tin,

Bij de nieuwe bundels worden ze inderdaad aan het eind van de bundelmaand automatisch stopgezet. In het verleden ging dat nog weleens fout en ontstond er verwarring over dus hebben we voor nu gekozen voor het handmatig activeren van de bundels. Je kan de bundels ook via de My T-Mobile applicatie activeren!

Reageer