Beantwoord

Prepaid, Betalen per mb

• 7 september 2017
  • 7 reacties
  • 313 Bekeken

Sinds mei (ongeveer) heb ik geen kennelijk geen data meer ( zonder enige berichtgeving) als ik 200 mb heb verbruikt. Ik gebruik telefoon zeer weinig, vandaar prepaid. Heb meerdere keren onverwachts zonder data gezeten en veel gedoe daardoor.
Begrijp inmiddels dat je data dan steeds opnieuw moet aanzetten wat ik heel onhandig vind, aangezien ik geen bericht ontvang dat dat op is en ook niet op landingspagina kon komen

Kan iemand mij zeggen hoe dat nu geregeld is?, kzag in een ander forum dat iemand wel een sms bericht kreeg. Is dat nu standaard/aangepast?

Ik sta op punt om over te stappen, vanwege dit issue, dus als het verbetert is ( wel een sms-bericht en geen problemen meer om op landingspagina te komen), hoor ik dat graag.
icon

Beste antwoord door Jaimy 8 september 2017, 09:03

Hoi Minnie1234,

Goed dat je je vragen stelt op het forum!

Ik zie dat je ook al gereageerd hebt in dit topic. Joop heeft je daar van antwoorden voorzien, dus ik hoop dat je daar wat aan hebt!

Daarnaast kun je nog even dit topic over de recentelijke aanpassingen doornemen. Je kunt bijvoorbeeld de link naar de landingspagina opslaan, zodat je daar altijd naartoe kunt als je het nodig hebt.

Wat betreft de SMS'jes: ik zie dat je op 5 september een SMS hebt gekregen waarin werd aangegeven dat je tegoed minder dan 2 euro is. Heb je die inderdaad ontvangen? Zo niet, dan wil ik dat namelijk graag voor je uitzoeken.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het van je!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Minnie1234,

Goed dat je je vragen stelt op het forum!

Ik zie dat je ook al gereageerd hebt in dit topic. Joop heeft je daar van antwoorden voorzien, dus ik hoop dat je daar wat aan hebt!

Daarnaast kun je nog even dit topic over de recentelijke aanpassingen doornemen. Je kunt bijvoorbeeld de link naar de landingspagina opslaan, zodat je daar altijd naartoe kunt als je het nodig hebt.

Wat betreft de SMS'jes: ik zie dat je op 5 september een SMS hebt gekregen waarin werd aangegeven dat je tegoed minder dan 2 euro is. Heb je die inderdaad ontvangen? Zo niet, dan wil ik dat namelijk graag voor je uitzoeken.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik het van je!
Dag jaimy,
Dank boor je reactie.
De sms dat mijn prepaid tegoed bijna op is heb ik wel ontvangen.
Tot dusverre alleen geen melding dat ik aan de datagrens ( 200 mb/maand zit)
De landingspagina geeft foutmelding. Werkt misschien alleen als je aan de grens zit?

(Op dit moment nog compensatietegoed)

Antwoord van joop op andere topic: graag bevestiging dat deze info correct is.
Ik ervaar dat ik en anderen erg moet zoeken en schrapen om overal beetje bij beetje antwoorden vandaan te halen.
Waarom word er niet ergens duidelijk/overzichtelijk antwoord gegeven?

Dus:
?krijg je nu wel/niet bericht als je tegen grens dataverbruik aanzit ( terwijl je nog wel voldoende prepaid tegoed hebt) en hoe.
? Wat zijn nu die grenzen: 200 mb/1000 mb/anders
? 30 dgn, een jaar
? Hoe kom je op de landingspagina, wat zou je daar wel/niet voor moeten doen ( van alles aan uit zetten, simpel op een link klikken.
En hoe zit het met 1€ die je moet betalen?

Graag ook betere communicatie over dit soort wijzigingen.
Ps jaimy, de link in je SMS Werkt niet, pagina blijft blank en lukt me ook niet om sms terug te sturen. Dit terzijde

Groet minnie
Reputatie 6
Badge +11
T-Mobile is er nog op aan het broeden. Je kan erbij helpen door punt 2 van de landingspagina nog eens een keer te lezen en dan de telefoon op de zitting te leggen tijdens het eten of autorijden. Ook beter voor de verkeersveiligheid!

Verder kan je alle info lezen m.b.t. prepaid die (nog) niet anders in documentatie of popup help staat.
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/prepaid-aanpassingen-en-technische-upgrade-278554
Reputatie 1
@Minnie1234

Die bijlage screenshot krijg ik (anderen ook) zodra er nog een lopend bundel tegoed is of de (voorheen) 200mb of 30 dagen limiet nog niet verlopen is. Zodra ik er nu heen ga bijvoorbeeld krijg ik 'm ook in beeld. Bij jou nu wellicht door dat compensatie tegoed? Dat "kijk in je verbruikstatus" in die foutpagina kunnen we als prepay klanten zonder bundel uiteraard niets mee. Staat immers nergens in de app of op my.tmobile

Ga je echter naar de landingspagina (die url die ik in de andere topic postte) zodra je geen mb's meer hebt of aan hebt staan door verstrijken van de lopende vervaldatum (bij mij nu dus nu 1gb of 1 jaar) dan krijg ik ook een vreemd soort foutpagina (kan er nu uiteraard geen screenshot van maken) in het lichtgeel ipv roze maar scroll ik dan omlaag dan krijg (kreeg?) ik alsnog de keuzeoptie's voor het "betalen p/mb" aan zetten.

Hoop dat dit je daar in ieder geval mee verder helpt.

Grtx, Joop.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Minnie1234,

Goed om te zien dat Joop en Tmoesel je al verder hebben geholpen met informatie!

Je krijgt bericht wanneer je tegen de grens van je databundel aan zit, bij 80 en 100% verbruik van de bundel. Echter niet wanneer je geen bundel selecteert, maar betalen per MB. Daar krijg je géén bericht van. De grenzen zijn 1 GB of 1 jaar. Op dit moment kun je niet op de landingspagina komen, omdat je nog zo'n 1,7 GB aan data hebt. Deze compensatiebundel is te gebruiken tot en met 19 september. De euro beltegoed is er altijd geweest, bij betalen per MB. Joop heeft je hier in een ander topic ook al antwoord over gegeven.

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het ons weten!

Reageer