Beantwoord

Prepaid bundel te snel op

  • 14 juni 2018
  • 1 reactie
  • 654 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een prepaid simkaart, en waardeer 1x per maand op met €10,- voor maand internet.
Voorheen was het INTERNET MAAND AAN 4000 en deed er altijd precies een maand mee. Maakte vel gebruik van Internet, Facebook, Youtube als ik buiten was.

Nu moet ik het INTERNET M naar 4000 voor een maand internet maar na een week krijg ik sms met 80% verbruik. Ik gebruik even veel als voorheen.

Hoe is dit mogelijk, heb nou deze maand 2x moeten opwaarderen.
icon

Beste antwoord door TAVL 14 juni 2018, 10:19

Je telefoon houdt statistieken bij van je gebruik. Deze zijn te vinden bij je instellingen. Waar dit exact staat is afhankelijk van het merk telefoon en het versienummer van het operating system.

Hierin kun je bekijken welke onderdelen veel verbruikt hebben. Ook op de achtergrond kunnen sommige apps nog doorwerken. Dit is vaak instelbaar per app. Apps als YouTube en Facebook belasten het internetverbruik daarbij enorm. In het geval van YouTube kan het zijn dat je beelden in een hogere resolutie hebt gekeken, waardoor je automatisch ook meer data verbruikt. De Facebook app werkt daarbij ook op de achtergrond door. Het kan daarbij helpen om een app killer te installeren, waarmee je apps geforceerd afsluit of dit te doen via de standaardfunctionaliteit die telefoons zelf bieden. Zoals bij Android de (touch)button links- of rechtonder op de telefoon, waarmee je apps kunt afsluiten. Niet dé oplossing, maar wel een stap.

Een andere optie is je T-Mobile overzichten te raadplegen op My T-Mobile, waarmee je kunt zien wanneer er pieken in jouw verbruik zijn.

Hopelijk geeft dit je inzicht in waarom je gebruik zo gestegen is.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5
Je telefoon houdt statistieken bij van je gebruik. Deze zijn te vinden bij je instellingen. Waar dit exact staat is afhankelijk van het merk telefoon en het versienummer van het operating system.

Hierin kun je bekijken welke onderdelen veel verbruikt hebben. Ook op de achtergrond kunnen sommige apps nog doorwerken. Dit is vaak instelbaar per app. Apps als YouTube en Facebook belasten het internetverbruik daarbij enorm. In het geval van YouTube kan het zijn dat je beelden in een hogere resolutie hebt gekeken, waardoor je automatisch ook meer data verbruikt. De Facebook app werkt daarbij ook op de achtergrond door. Het kan daarbij helpen om een app killer te installeren, waarmee je apps geforceerd afsluit of dit te doen via de standaardfunctionaliteit die telefoons zelf bieden. Zoals bij Android de (touch)button links- of rechtonder op de telefoon, waarmee je apps kunt afsluiten. Niet dé oplossing, maar wel een stap.

Een andere optie is je T-Mobile overzichten te raadplegen op My T-Mobile, waarmee je kunt zien wanneer er pieken in jouw verbruik zijn.

Hopelijk geeft dit je inzicht in waarom je gebruik zo gestegen is.

Reageer