Beantwoord

(PrePaid) Ik heb wel bereik maar ik kan niet bellen of gebeld worden

• 18 juli 2020
  • 5 reacties
  • 263 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Wanneer ik probeer te bellen, krijg ik dit bericht: “Deze oproep is niet toegestaan, neem contact op met de klantenservice”. Wanneer ik 1244 probeer te bellen, krijg ik dit te horen: “Het nummer dat u heeft gekozen is buiten dienst”

Toestel is een tijdje stil gestaan maar bereik is er wel, dus ik neem aan dat hij niet geblokkeerd is.

icon

Beste antwoord door NNicko 19 juli 2020, 17:12

Er was inderdaad een blokkade op mijn SIM-kaart en Hajar heeft mij geholpen om hem te verwijderen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @NNicko Als je een Prepaid een half jaar niet hebt gebruikt werkt het nummer niet meer!

Kan dat soms het probleem zijn?

Reputatie 3
Badge +3

Goedemorgen @NNicko Als je een Prepaid een half jaar niet hebt gebruikt werkt het nummer niet meer!

Kan dat soms het probleem zijn?

Tegenwoordig ligt het iets anders.

Als je jouw PrePaid-simkaart meer dan 6 maanden niet actief gebruikt, dan plaatst T-Mobile voor een periode van 30 dagen een blokkade op de simkaart. Deze blokkade zorgt er voor dat je het nummer niet meer kunt gebruiken. Voordat we de blokkade plaatsen ontvang je drie sms-berichten als aankondiging. Doe je binnen 30 dagen een opwaardering (online, online met een opwaardeerkaart of via My T-Mobile)? Dan wordt de blokkade automatisch verwijderd (dit kan maximaal 24 uur duren) en kan je het nummer weer gebruiken. Doe je geen opwaardering? Dan wordt de simkaart na 30 dagen alsnog afgesloten van ons netwerk.

Aangezien hij nog wel bereik heeft vermoed ik dat hij in de laatste 30 dagen zit en dus een blokkade heeft, die kan je alleen laten opheffen middels een opwaardeering.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @NNicko 

Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum en volledige adres? Dan kijk ik graag met je mee!

Er was inderdaad een blokkade op mijn SIM-kaart en Hajar heeft mij geholpen om hem te verwijderen.

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan @NNicko!

Reageer