Beantwoord

Prepaid in het buitenland

• 31 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 189 Bekeken

Ik ben ruim vijf weken in het buitenland geweest (Duitsland, Frankrijk, Italië) en heb gebruik gemaakt van internet via Nederlands tarief. De eerste drie weken werkte dat prima, maar daarna kon ik (ondanks voldoende saldo) niet meer van de bundel gebruik maken. Als ik vervolgens de MyT-Mobile app gebruikte gaf deze aan, dat ik geen actieve buitenland bundels meer had. Wanneer ik dan verder klikte om een bundel te kopen (of weer gebruik te maken van mijn Nederlandse bundel) dan bleek de App aan te geven, dat ik een actieve Nederlandse bundel had à 6 cent per MB. Toch kon ik alleen van internet gebruikmaken als ik een bundel voor een dag, 3 dagen etc. kocht. Ik heb er nog over gebeld met T-Mobile klantenservice maar daar begreep men het probleem niet,
Vraag: hebben meer mensen met prepaid hier last van gehad? Ik hoop dat ik er de volgende keer in het buitenland niet weer last van krijg,
icon

Beste antwoord door David 1 november 2016, 12:59

Hey Tommy,

Welkom op ons forum! :)

Ik heb het even helemaal uitgezocht en zie waar het verkeerd is gegaan. PrePaid heeft namelijk niet de optie om per MB te betalen, maar moet echt via Travel & Surf. Als het goed is heb je met de passen dan ook wel steeds goed internet gehad, klopt dat? Overigens zijn Travel & Surf-passen financieel wel aantrekkelijker dan betalen per MB's, bij abonnementen is dit ook zo.

In het vervolg kun je dus aanhouden dat je een pas in moet schakelen om te kunnen internetten. Zo voorkom je dit probleem in ieder geval in de toekomst!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Tommy,

Welkom op ons forum! :)

Ik heb het even helemaal uitgezocht en zie waar het verkeerd is gegaan. PrePaid heeft namelijk niet de optie om per MB te betalen, maar moet echt via Travel & Surf. Als het goed is heb je met de passen dan ook wel steeds goed internet gehad, klopt dat? Overigens zijn Travel & Surf-passen financieel wel aantrekkelijker dan betalen per MB's, bij abonnementen is dit ook zo.

In het vervolg kun je dus aanhouden dat je een pas in moet schakelen om te kunnen internetten. Zo voorkom je dit probleem in ieder geval in de toekomst!
Hallo Moderator,

Ik heb al verschillende vakanties in het buitenland gedoe gehad met mijn prepaid en betalen per Mb. Ik heb verschillende malen contact gehad over het niet kunnen internetten terwijl ik wel de instructie volg voor betalen per Mb. Een poos terug kreeg ik zelfs een nieuwe simkaart omdat het daar dan misschien aan zou liggen. Ik had de hoop dat het de komende vakantie dan eindelijk zou gaan lukken om te watsappen zonder wifi.

Ik wil internet niet standaard gebruiken om vanalles op te zoeken of te mailen. Alleen voor een paar appjes is Travel & Surf helemaal niet goedkoop. Dus nu begrijp ik uit dit bericht dat het niet mogelijk is om internet per Mb te gebruiken met met prepaid? Dan rest mij om me te orienteren op een andere aanbieder. Graag een reactie.
Reputatie 6
Badge +15
Hi Treea,

Wat David hierboven aangeeft klopt. Met PrePaid kun je inderdaad geen gebruik maken van internetten per MB in het buitenland. Wel kun je gebruik maken van Travel & Surf, maar dat had je zelf ook al gezien! 🙂

Travel & Surf is wel een stuk goedkoper dan betalen per MB. Met Travel & Surf betaal je voor 35 MB €1,95. Wanneer je een abonnement hebt en je kunt betalen per MB kost dat €0,24 cent per MB. Als je dan dus 35 MB wilt gebruiken (als rekenvoorbeeld) kost dat €8,40! Het gebruik van Travel & Surf is dan wel een heel stuk goedkoper.

Ik hoop niet dat deze optie er echt voor gaat zorgen dat je weg gaat bij ons! Mochten we verder nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag!
Hallo moderator,

Ik heb het nog eens nagezocht.
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2014/prepaid-101114.pdf

€ 1,95 per dag is niet goedkoop (voor een paar watsappjes).
en volgens het overzicht is het wel mogelijk om per Mb te betalen.

Als je mij wil houden als klant dan zie ik graag dat jullie er voor zorgen dat prepaid gebruikers ook gebruik kunnen maken van internetten per Mb in het buitenland/Eu.
Sorry, dit is een oude prijslijst. Volgens de prepaid-prijslijst van 2016 is het nog een tikkie goedkoper geworden. Maar ook hier staat betalen per Mb gewoon in het overzicht.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Treea,

Kreeg jij toen je in het buitenland was wel de optie om betalen per MB te kiezen via de My T-Mobile app? De optie krijg je namelijk wel maar zoals je hierboven leest werkt het niet goed. Ik zal voor de zekerheid je vraag wel even doorzetten, want ik ben ook benieuwd waarom hij er wel tussen staat als het niet goed werkt. Zodra ik meer weet zal ik het met je delen in dit topic,

Fijne feestdagen!
Zeker, Hajar, je kunt inderdaad de optie per MB kiezen, ook met prepaid in het buitenland ook de optie en die werkte ook een paar dagen of misschien wel bijna een week. Daarna kon ik niet meer internetten, maar op de App werd aangegeven, (groen vinkje) dat ik de optie "betalen per MB" had aanstaan. En dus toch geen internet.
Ook fijne kerstdagen.

Reageer