Beantwoord

Prepaid internet, betalen per MB

Beste,

Een week of drie geleden heb ik na meer dan een uur sukkelen het eindelijk voor elkaar gekregen dat ik met mijn prepaid terug kon internetten per MB. Optie aangekruist en ik heb dan ook een paar weken kunnen internetten per MB zonder dat ik iets moest doen. Ik dacht dat blijft zo, eenmaal aangegeven. Maar helaas. Deze week heb ik het al drie keer gehad dat ik telkens opnieuw als ik wil internetten eerst deze optie moet aangeven (terwijl ik hooguit amper 10 MB verbruikt heb in heel de week).

Begrijp ik het nu goed dat ik dus iedere keer als ik gebruik wil maken van internet per MB, dat hele gedoe moet doorlopen? Als dat zo is dan ga ik over naar een andere provider. Ik ben altijd tevreden geweest over T-Mobile, maar dit is echt niet leuk meer.
icon

Beste antwoord door Hajar 21 mei 2017, 15:44

Hi Meeko,

Er zij inderdaad een aantal aanpassingen uitgevoerd voor PrePaid. In dit topic staat stapsgewijs uitgelegd hoe jij kan internetten met PrePaid. Je kan kiezen uit een bundel of betalen per MB.

Laat je even weten of het lukt? Ik hoop dat dit natuurlijk geen reden is om ons te verlaten.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Meeko,

Er zij inderdaad een aantal aanpassingen uitgevoerd voor PrePaid. In dit topic staat stapsgewijs uitgelegd hoe jij kan internetten met PrePaid. Je kan kiezen uit een bundel of betalen per MB.

Laat je even weten of het lukt? Ik hoop dat dit natuurlijk geen reden is om ons te verlaten.
Hallo Hajar,

Het lukt wel en ik had deze topic al gelezen. Alleen zeggen ze daarin dat je pas na 200 MB weer opnieuw moet aangeven of je per MB wilt betalen of niet en dan zou ik het ook niet zo erg vinden. Maar ik heb telkens amper een paar MB verbruikt en moet weer al die stappen doorlopen. Dus met andere woorden, iedere keer als ik wil internetten. Dat is iets wat ik niet wil blijven doen.

Dus als het zou blijft ga ik helaas weg bij T-Mobile. Jullie hebben het er zeker niet makkelijker of leuker op gemaakt. 😞
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Meeko71,

Mijn collega Hajar had jouw vraag niet helemaal goed gelezen, sorry! Het zou zeker niet de bedoeling moeten zijn dat je na 10MB verbruik weer moet aangeven dat je Betalen per MB wilt! Dus we gaan kijken naar een oplossing. Want ik wil natuurlijk niet dat je ons hierom gaat verlaten 🙂 Eerst heb ik een aantal vragen om te achterhalen wat er precies verkeerd gaat.

In het systeem zie ik dat je op 19/05 om 12:15 uur hebt aangegeven dat je kiest voor Betalen per MB. Daarna zie ik niet dat je nog een keer hiervoor hebt gekozen. Kan het misschien zo zijn dat het de eerste keer niet goed ging met het doorgeven van de optie? Heb je voor of na 19/05 12:15 uur aan moeten geven dat je wilde betalen per MB? Had je na het doorgeven misschien jouw toestel uit- en aangezet? Of iets anders aangepast in jouw telefoon? Hoe kreeg je het precies te zien? Gewoon opeens tijdens het internetten kreeg je de landingspagina weer te zien? Of stopte jouw internet er gewoon mee en moest je vervolgens naar de landingspagina gaan om het weer aan te geven?

Ik hoor het graag van je!
Hallo Thalina,

Klopt 19-05 12.15 uur is de laatste keer geweest dat ik die melding heb gekregen. In die week ervoor heb ik die melding nog 3 keer gekregen en aangegeven op dezelfde manier. De eerste keer wat ik dat moest doen, was na de verandering. Dat moet ergens in de laatste week van april zijn geweest denk ik. Er zijn ook momenten dat lukt het wel, dus ik snap het niet helemaal.

Ik merk het telkens als ik snel even mijn Facebook/twitter/ instagram app open. Dan krijg ik de melding offline. Om die apps te kunnen zien, moet ik dan eerst naar internet en dan vervolgens die stappen doorlopen om per MB te betalen. En dan pas kan ik mijn apps bekijken. De laatste week is dat dus iedere keer gebeurd als ik een van die apps wilde openen.

Het is nog niet gebeurd tijdens het internetten of app-en (maar meestal zit ik er maar een paar minuten op). Ik heb mijn toestel niet aan en uitgezet en verder ook niets aangepast voor zover ik weet.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Meeko71,

Op dit moment zie ik geen keuze meer terug voor het kiezen voor betalen per MB. Sinds 19 mei lijkt het dus goed te gaan, klopt dat? Het klinkt nu enigszins tegenstrijdig, want je hebt er de laatste week nog last van of bedoel je van voor 19 mei? Heb je bij de instellingen van jouw apps wel toegang gegeven tot de mogelijkheid van dataverbruik. Mogen de apps die de problemen opleveren dus MB's verbruiken via mobiele data of is dit beperkt tot WiFi? Aan jouw bericht te lezen lijkt mij dit het geval, maar ik wil dit toch voor de zekerheid helemaal uitsluiten. Kun je voor de zekerheid ook jouw toestel eens opnieuw opstarten om te kijken of dit het wellicht oplost?

Het zou in dit geval geen verschil moeten maken, maar ik wil je ook wijzen op onze internetbundels. De kosten van deze bundels liggen namelijk aanzienlijk lager dan het betalen per MB, gewoon even als tip. 🙂

We zien jouw reactie graag tegemoet, hopelijk kunnen we het dan gauw oplossen!
Hallo,

Sinds 19 mei heb ik 2 keer snel geprobeerd en lukte het inderdaad wel. In de week vöór 19 mei heb ik het 3 keer gehad dat het niet lukte.

Alle instellingen voor mijn apps en het gebruik van data staan goed. Ik heb hem nu aan en uitgezet en hij werkt nu nog steeds goed.

Internetbundels zijn voor mij duurder dan per MB (aangezien ik meestal op wifi zit) dus dat is geen optie.

Ik zal wel zien hoe het verder loopt. Als het blijft zoals het nu is, dan is er geen probleem. Wordt het weer terug net als vorig week, dan stap ik over naar een ander.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Meeko,

Goed om te horen dat het nu goed werkt. Ik hoop natuurlijk dat dit zo blijft en dat je nog lang klant blijft bij ons. 🙂
Ik loop hier ook steeds tegen aan en heb al meerdere keren aan gegeven dat ik wil betalen per mb van mijn prepaid tegoed. Ik krijg daar ook steeds een bevestigings- sms van dus ik doe blijkbaar alles goed. Toch heb ik steeds weer geen internet en moet ik weer opnieuw aangeven dat ik toch echt per mb wil betalen. Ik internet niet veel op mijn mobiel, maar vind het wel belangrijk dat het betrouwbaar is en gewoon werkt als ik het nodig heb. Mijn vrouw en vrienden hebben hier ook steeds last van. Kan dit stoppen? Anders word ik gedwongen om, na vele tevreden jaren, over te stappen. En daar zit ik helemaal niet op te wachten. Overigens vind ik het betuttelend dat ik na 200 mb weer de vraag krijg. Ik ben al een grote jongen en kan dit echt wel zelf in de gaten houden. Leuk voor degene die dit willen maar jammer dat het niet uit gezet kan worden.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Eduard,

Begrijpelijk dat je dit niet handig vindt! We kregen veel vragen binnen hierover. In de oude situatie was het zo dat je als PrePaid klant na het verbruiken van 200 MB en/of na 7 dagen internetten, niet meer kon internetten. Maar hier kregen we veel vragen over. Daarom hebben we dit vanaf dinsdag 23 mei aangepast. De stop na 7 dagen is aangepast naar 30 dagen. Na het bereiken van 200 MB en/of na 30 dagen sturen we jou nu een sms:
Je keuze voor betalen per MB op je mobiel is niet meer geldig. Wil je weer internetten op je mobiel? Ga naar https://t-mobile.nl/prepaid-data-pass en kies daar opnieuw voor betalen per MB of een kies voor een voordelige internetbundel. Er is al een internet bundel met 300 MB voor E 4,95. Groeten T-Mobile

Ik zie dat je op 28/05 rond 20:45 uur voor het laatst hebt aangegeven dat je wilt betalen per MB. Kun je eens in de gaten houden of het nu beter gaat?

Wat jouw vraag betreft over de stop na 200MB: PrePaid klanten die kiezen voor 'Betalen per MB' moeten na 200MB verbruikt te hebben inderdaad weer aangeven dat ze per MB willen betalen. 200 MB betekent dat je 10 euro hebt uitgegeven aan PrePaid tegoed, terwijl een internetbundel voordeliger is (300 MB voor 4,95 euro). Ik heb navraag gedaan bij mijn collega die verantwoordelijk is voor PrePaid en de recente aanpassingen waarom er is gekozen voor deze stop na 200MB. Dit is ontstaan doordat in het verleden klanten juist klaagden omdat hun beltegoed op ging aan internetten per MB terwijl ze dit niet doorhadden. Met deze aanpassing willen we PrePaid klanten beschermen tegen veel verbruik zonder dat ze het door hebben. Je moet nu bewust kiezen voor internetgebruik. Nu krijgen we inderdaad wat vragen binnen van klanten die deze stop na 200MB niet handig vinden. Ik heb deze feedback doorgegeven en onze collega's van PrePaid gaan kijken of ze hier iets aan kunnen verbeteren.

Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust. Ik help je graag!
Beste Thalina,

Begrijp ik het goed dat ik nu iedere 30 dagen een sms krijg waarna ik moet aangeven dat ik nog steeds wil betalen per mb? Zo ja, waar is dat goed voor. Dat was tot voor kort toch ook niet zo.
Ik begrijp dat betalen per mb duurder is, als je het per maand bekijkt. Maar op jaar basis is het voor mij goedkoper. Het hangt af van je verbruikers patroon. Ik begrijp ook dat mensen beschermd moeten worden voor hoge rekeningen, maar geef mensen dan zelf de keuze of ze wel beschermd willen worden of niet. Kijk daarbij naar iemands verleden, als blijkt dat ik nog nooit hoge rekeningen heb gehad dan kan ik blijkbaar goed omgaan met betalen per mb, en hoef ik dus niet beschermd te worden. Ik vind dit echt betutelend en niet gebruiksvriendelijk. Dit valt bij mij onder de noemer waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan. Geen verbetering.:(
Reputatie 4
Hoi Eduard,

Zoals mijn collega Thalina hierboven heeft aangegeven heeft het te maken met het feit dat er in het verleden klanten juist klaagden omdat hun beltegoed op ging aan internetten per MB terwijl ze dit niet doorhadden. Met deze aanpassing willen we PrePaid klanten beschermen tegen veel verbruik zonder dat ze het door hebben.

Wij hebben alle feedback die we van klanten tot nu toe hebben gekregen over de PrePaid wijzigingen doorgegeven en we gaan onderzoeken of we dit kunnen optimaliseren. Zodra er meer bekend is zullen wij dit op het forum direct delen met jullie! 🙂

Reageer