Vraag

prepaid SIM werkt niet

  • 16 september 2019
  • 14 reacties
  • 945 Bekeken

T-mobile NL - Ik zit nu al twee maanden zonder bereik (in het buitenland). Ik heb inmiddels geen toegang meer tot whatsapp, ik kan verschilende websites niet meer gebruiken doordat ik niet kan inloggen zonder SMS verificatie en kan mn creditcard niet gebruiken. Ik heb hier meedere malen met jullie contact over gezocht, geld moeten betalen om vanuit het buitenland met jullie te kunnen bellen (via Skype) en krijg elke keer loze beloftes geen enkele hulp. Ik ben al ruim 15 jaar klant and wordt als grof vuil behandeld. Ben er klaar mee en eis dat jullie een oplossing bieden.

14 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Is je nummer nog wel actief en staat er tegoed op de kaart? Hoe lang bevind je je al in het buitenland? Heb je daar wel al dekking gehad of nog helemaal niet? Welk land bevind je je? Heb je gecontroleerd of je instellingen goed staan en om handmatig een netwerk te kiezen?
Dank voor je reactie. Ja, nummer is actief, de sim pas 3 maanden oud, er staat tegoed op, SMS diensten zijn niet geblokkeerd, en heb alle netwerken herhaaldelijk handmatig geprobeerd. Ik heb de sim ook al in een ander toestel geprobeerd. Ben nu 2 maanden in Irak - op verschillende plekken - en sinds het begin geen SMS kunnen ontvangen. Het grootste probleem is dat ik hier al meermalen contact over heb gezocht met T-mobile en elke keer te horen krijg dat het allemaal heel snel goed komt en dat ik terug gebeld zal worden, maar vervolgens niks hoor.
Reputatie 4
Badge +4
Je kunt zelf dus ook niet bellen? Van sms berichten is het namelijk bekend dat deze over netwerken in verre vreemde oorden niet altijd netjes worden afgeleverd, afhankelijk van het land en locatie.
Reputatie 2
Badge +2
Volgens T-mobile zou onderstaande voor Irak van toepassing zijn:



Je geeft aan dat SMS diensten niet geblokkeerd zijn, maar staat gebruik in het buitenland wel aan?
De setting daarvoor vind je ook op My T-Mobile - Abonnement & Instellinge - Blokkades.
Thanks @Dolphin maar gebruik buitenland staat ook aan. Alles staat op 'toestaan'. Heb zowel Korek als Asiacell gebruikt.

@pipodeclown_2 kan idd ook niet bellen of gebeld worden. Krijg soms (maar niet altijd) de melding 'not registered on network' als ik probeer te bellen.
Reputatie 2
Badge +2
Rare vind ik dat er bij die twee providers achter staat 'alleen bereikbaar'.
Dat zou inhouden dat je niet kunt bellen, maar wel gebeld worden.

Ik ken natuurlijk de situatie in Irak niet, maar heb je het al eens geprobeerd met een telefoonkaartje van één van de providers zelf? Is je telefoon wel geschikt voor die netwerken?
Heb de sim in een ander toestel geprobeerd, een toestel dat ik gewoon kan gebruiken hier met andere simkaarten, dus ligt niet aan toestel (helaas)
Inmiddels krijg ik ook een foutmelding als ik handmatig probeer te verbinden met (elke) lokale provider - "your sim card does not allow for a connection to this network"
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Lukasvtrier

Wat balen dat je simkaart niet goed werkt in Irak. Heb je in Nederland ook weleens problemen gehad met je simkaart? Van welk toestel maak jij gebruik? Welke simkaarten heb je getest in je toestel? Lokale simkaarten? Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie geen blokkades staan. In het buitenland ben je natuurlijk afhankelijk van de dekking daar. Ik zie dat mijn collega dit heeft doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan dit verder onderzoeken. Ik hoop dat ze je zo snel mogelijk van een terugkoppeling voorzien.

Is voor in de tussentijd een lokale simkaart geen oplossing? Zo kun je bereikbaar zijn, en wel bellen en internetten. Voor nu wens ik je een fijne tijd in Irak.
Reputatie 4
Badge +4
Heb je in het Sim menu geprobeerd handmatige Sim selectie te kiezen?
Hi @Lukasvtrier

Wat balen dat je simkaart niet goed werkt in Irak. Heb je in Nederland ook weleens problemen gehad met je simkaart? Van welk toestel maak jij gebruik? Welke simkaarten heb je getest in je toestel? Lokale simkaarten? Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie geen blokkades staan. In het buitenland ben je natuurlijk afhankelijk van de dekking daar. Ik zie dat mijn collega dit heeft doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan dit verder onderzoeken. Ik hoop dat ze je zo snel mogelijk van een terugkoppeling voorzien.

Is voor in de tussentijd een lokale simkaart geen oplossing? Zo kun je bereikbaar zijn, en wel bellen en internetten. Voor nu wens ik je een fijne tijd in Irak.



Dit is wat ik nu al ruim twee maanden te horen krijg - dat het onderzocht wordt. Het probleem is dat dit heel intransparant is. Kan op geen enkele manier weten of er iets gebeurt en - zoja - hoe lang dat gaat duren.

Zoals gezegd, heb ik meerdere toestellen gebruikt, o.a. Samsung J7 en Fairphone 2. Lokale simkaarten doen het gewoon, maar het gaat er om dat ik afhankelijk ben van mijn bestaande T-mobile nummer zowel voor gebruik van m'n creditcard als om in te loggen op verschillende platforms, en dat ik het inmiddels ook nodig om weer toegang te krijgen tot mn Whatsapp account.

Zou fijn zijn als T-Mobile gewoon kon communiceren (bijv. via e-mail of persoonlijke berichten) terwijl ze er mee bezig zijn.
Hi @Lukasvtrier

Wat balen dat je simkaart niet goed werkt in Irak. Heb je in Nederland ook weleens problemen gehad met je simkaart? Van welk toestel maak jij gebruik? Welke simkaarten heb je getest in je toestel? Lokale simkaarten? Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie geen blokkades staan. In het buitenland ben je natuurlijk afhankelijk van de dekking daar. Ik zie dat mijn collega dit heeft doorgezet naar onze technische specialisten. Zij gaan dit verder onderzoeken. Ik hoop dat ze je zo snel mogelijk van een terugkoppeling voorzien.

Is voor in de tussentijd een lokale simkaart geen oplossing? Zo kun je bereikbaar zijn, en wel bellen en internetten. Voor nu wens ik je een fijne tijd in Irak.



Kunnen jullie in de tussentijd een nieuwe simkaart naar mijn adres in Nederand sturen? Dan kan iig iemand namens mij weer verificatie codes ontvangen zodat ik weer toegang heb tot internetbankieren, whatsapp, etc.
Geheel volgens de verwachting: oorverdovende stilte van de kant van T-mobile, na alweer een (kostbaar) telefoongesprek vol grote (and vooral loze) beloftes. De zogenaamde technische specialisten zijn er ongetwijfeld nog steeds druk mee bezig.

Inmiddels ook nog geld verspild aan een nieuwe simkaart die ik niet blijk te kunnen activeren (na uiteraard geen antwoord te hebben gekregen op bovenstaand bericht).

In het vervolg misschien beter om gewoon meteen toe te geven dat jullie er niks aan willen of kunnen doen. Scheelt een hoop geld, tijd and moeite.

Enige pluspunt is dat als ik straks terug in NL ben, en een abonnement wil afsluiten, ik iig weet waar ik niet hoef aan te kloppen.
Reputatie 4
Badge +4
Als je handmatig naar netwerken zoekt op je telefoon, zie je dan in de netwerken lijst wel Asiacell of Korek staan? Zo niet, dan zit je in een gebied waar sowieso geen dekking is.

Reageer