Beantwoord

Prepaid simkaart - Internet werkt niet

• 17 maart 2021
  • 6 reacties
  • 71 Bekeken

Een hele goede avond,

Ik heb al heel lang een prepaid simkaart en het bevalt mij uitstekend. Ik ben iemand die onderweg en op andere momenten graag offline wilt zijn en een prepaid Sim voor de noodgevallen is dus voor mij perfect. Nu is het zo dat ik al sinds een aantal jaar niet meer op het internet kan komen. Ik denk dat veel mensen al gek worden van deze gedachte, maar ik heb het eerlijk gezegd nooit gemist, haha. Tot vandaag, dus ik dacht ik ga er toch maar even achteraan.

Bellen en SMS gaat prima, maar als ik mobiele data aanzet, krijg ik de melding Inloggen bij netwerk T-Mobile. Zodra ik daar op klik, duurt het ongeveer een kleine minuut voordat ik op de dashboard van T-mobile.nl kom. Er staat meer dan genoeg tegoed op, maar het lukt mij niet om daarna ook maar een simpele google zoekopdracht uit te voeren. 

Als ik kijk bij de beschikbare mobiele netwerken kan ik alleen kiezen uit 2G & 3G van T-Mobile. De instellingen staan volgens mij verder goed, dus ik kwam tot de gedachte dat het misschien een idee is om een nieuwe Simkaart aan te schaffen. Zijn jullie het hier mee eens?

Met vriendelijke groet,

Stefan Nijenhuis

Ps. Ik ben even opzoek gegaan naar de aanschafdatum van de kaart, maar kon die niet zo 123 vinden. Wel stond er op het kartonnetje waar de sim in zat het volgende: “Heb je een *BlackBerry* toestel, dan kun je ook kiezen voor de BlackBerry bundel….” En dat zegt voor mij wel genoeg, haha.

icon

Beste antwoord door Hajar 18 maart 2021, 12:25

Hi @Stefan Nijenhuis 

Ik heb je gegevens gecontroleerd en je hebt op dit moment geen actieve databundel en ook heb je betalen per MB niet aan staan. Daardoor kan je geen gebruik maken van internet. Zodra je een bundel koopt of betalen per MB aan zet dan moet je weer kunnen internetten. 

Laat je even weten of het lukt?

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Beste Stefan,

Kan diverse oorzaken hebben. Ik weet niet of internet via "Betalen per Mb" aanstaat. Anders een bundel aanschaffen, is vaak voordeliger. Zie https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid/bundels

Kijk ook bij de toestelhulp van T-Mobile of je netwerk instellingen nog goed staan. https://www.t-mobile.nl/toestelhulp

Wat voor toestel heb je? Het T-Mobile 2G netwerk (dat toch al niet snel is) gaat per 1 juni uit de lucht. https://www.t-mobile.nl/2g-uitzetten

Vriendelijke groet, Folkert

Beste @Folkert,

Bedankt voor uw reactie. Ik had al even rondgekeken, maar ik kon nergens vinden waar precies staat of betalen per Mb aanstaat. Kan u mij hier verder bij helpen?

Over het toestel: Op dit moment heb ik een Xiaomi Mi 9 Lite, maar die kon ik helaas niet vinden in de toestelhulp. Betekent dit dan dat T-Mobile mijn toestel helemaal niet ondersteunt?  Het ‘probleem’ deed zich overigens ook al voor bij mijn vorige telefoon, wat een Wiko was. 

In mijn ogen kan een nieuwe Sim aanschaffen geen kwaad. Denkt u er ook zo over of heeft u nog ander advies?

Met vriendelijke groet,

Stefan Nijenhuis

Reputatie 7
Badge +18

Beste Stefan,

Wacht even tot er morgen een moderator reageert. Je zou namelijk ook 4G netwerken moeten zien met deze moderne smartphone en je zou wel eens gelijk kunnen hebben over de noodzaak van een nieuwe simkaart. De moderators kunnen ook zien of betalen per Mb aan staat.

Groeten, Folkert

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Stefan Nijenhuis 

Ik heb je gegevens gecontroleerd en je hebt op dit moment geen actieve databundel en ook heb je betalen per MB niet aan staan. Daardoor kan je geen gebruik maken van internet. Zodra je een bundel koopt of betalen per MB aan zet dan moet je weer kunnen internetten. 

Laat je even weten of het lukt?

Beste @Hajar ,

Allereerst bedankt voor de reactie. De optie betalen per MB zat goed verstopt tussen de overige bundels, maar ik het uiteindelijk gevonden. Helaas heb ik wel tijdens mijn zoektocht het tariefplan per ongeluk gewijzigd naar Prepaid kids en dit kan je blijkbaar maar eens in de maand aanpassen. Ik weet niet precies wat het verschil is met het normale tariefplan, maar mochten er beperkingen opzitten, mag je het van mij terug veranderen. ☺️

Nogmaals bedankt voor de hulp, ook aan @Folkert, en alvast een fijn weekend toegewenst!

Met vriendelijke groet,

Stefan Nijenhuis

Reputatie 7
Badge +18

Beste Stefan,

Prepaid Kids maakt voor betalen per Mb en bellen/sms kosten geen verschil. Waar dan wel? Bij de bundels die je kunt aanschaffen namelijk de “Altijd online” bundel speciaal voor kinderen, langzaam maar onbeperkt internet (128 kbps up/down), deze bundel kun je niet aanschaffen met het normale tariefplan.

Alle tarieven vind je op https://www.t-mobile.nl/tarieven

Met vriendelijke groet, Folkert

Reageer