Beantwoord

PrePaid tegoed gaat langzaam op

• 31 januari 2017
  • 6 reacties
  • 262 Bekeken

hallo,

ik heb eergisteren beltegoed opgewaardeerd om de internetbundel te verlengen, in plaats van het te verlengen haalt T-Mobile hele tijd beetje bij beetje geld eraf terwijl ik niet bel sms of 4g heb aanstaan. Waardoor komt dit? en kan ik het afgehaalde geld terugkrijgen?
icon

Beste antwoord door MichelD4 31 januari 2017, 23:27

Beste gebruiker76,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Uit je verhaal haal ik op, dat je eergisteren (dus zondag 29 januari) je beltegoed van je prepaid hebt opgewaardeerd met een bepaald bedrag, om daarvan weer een nieuwe internetbundel te kunnen activeren.
Maar ondanks dat, wordt er toch kleine bedragen van je tegoed afgeschreven.

De kans is redelijk groot, dat het te verklaren is doordat je smartphone toch data verbruikt, ondanks dat je niet op het 4G netwerk bent aangesloten.
Maar voor data gebruik ben je niet afhankelijk van 4G alleen, ook via het 3G netwerk wordt data verstuurt en ontvangen, en zelf ook via het oude 2G netwerk (GPRS).
Tijdens de periode dat je geen internetbundel hebt geactiveerd, kun je gebruik blijven maken van het mobiele datanetwerk (voornamelijk via 3G en 4G), en betaal je dus per MB bij prepaid.
Daarnaast gebruikt een smartphone op de achtergrond altijd wel wat data, ondanks dat je hem helemaal niet gebruikt, denk hierbij aan updates.

Het advies is daarom ook, om tijdens de periode dat je geen internetbundel gebruikt, het datanetwerk uit te schakelen in het menu van je smartphone.
Deze optie vindt je onder "Mobiele netwerken of netwerkinstellingen", afhankelijk van het toestel dat je gebruikt.

Mocht het inderdaad verbruik zijn van data door je smartphone, dan krijg je dat geld in principe niet teruggestort op je prepaid simkaart, omdat het onder normaal gebruik valt.
Het is aan een moderator om te checken of het inderdaad ligt aan data verbruik, maar ook of deze uit colance het afgehaalde tegoed wilt terugstorten op je prepaid.

Ik hoop hiermee je vragen te hebben beantwoord.
Een moderator zal nog antwoord geven omtrent je tegoed, maar dat kan tot 48 uur duren.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Beste gebruiker76,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Uit je verhaal haal ik op, dat je eergisteren (dus zondag 29 januari) je beltegoed van je prepaid hebt opgewaardeerd met een bepaald bedrag, om daarvan weer een nieuwe internetbundel te kunnen activeren.
Maar ondanks dat, wordt er toch kleine bedragen van je tegoed afgeschreven.

De kans is redelijk groot, dat het te verklaren is doordat je smartphone toch data verbruikt, ondanks dat je niet op het 4G netwerk bent aangesloten.
Maar voor data gebruik ben je niet afhankelijk van 4G alleen, ook via het 3G netwerk wordt data verstuurt en ontvangen, en zelf ook via het oude 2G netwerk (GPRS).
Tijdens de periode dat je geen internetbundel hebt geactiveerd, kun je gebruik blijven maken van het mobiele datanetwerk (voornamelijk via 3G en 4G), en betaal je dus per MB bij prepaid.
Daarnaast gebruikt een smartphone op de achtergrond altijd wel wat data, ondanks dat je hem helemaal niet gebruikt, denk hierbij aan updates.

Het advies is daarom ook, om tijdens de periode dat je geen internetbundel gebruikt, het datanetwerk uit te schakelen in het menu van je smartphone.
Deze optie vindt je onder "Mobiele netwerken of netwerkinstellingen", afhankelijk van het toestel dat je gebruikt.

Mocht het inderdaad verbruik zijn van data door je smartphone, dan krijg je dat geld in principe niet teruggestort op je prepaid simkaart, omdat het onder normaal gebruik valt.
Het is aan een moderator om te checken of het inderdaad ligt aan data verbruik, maar ook of deze uit colance het afgehaalde tegoed wilt terugstorten op je prepaid.

Ik hoop hiermee je vragen te hebben beantwoord.
Een moderator zal nog antwoord geven omtrent je tegoed, maar dat kan tot 48 uur duren.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi gebruiker76,

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt hebben! Ik zie dat MichelD4 al een heel uitgebreid antwoord heeft gegeven (dankjewel!). Ik zie inderdaad dat je in de afgelopen maanden een paar cent hebt verbruikt aan internet, omdat je op dat moment door jouw MB's van de internetbundel heen was of omdat je geen bundel op dat moment had. Maar zo te zien gaat het maar om een paar cent gelukkig. Als je in die periode geen gebruik wilt maken van jouw internet, dan kun je zoals Michel al adviseerde jouw Mobiele netwerken uitschakelen bij jouw Instellingen.

Ik zie wel dat je vaak pas op de dag dat jouw internetbundel herhaald zou worden, opwaardeert. Ik wil je adviseren om een dag van tevoren al voldoende beltegoed te hebben, aangezien de internetbundel in de nacht al de check doet of je voldoende tegoed hebt om de internetbundel te herhalen. Als er dan niet voldoende tegoed is, wordt de bundel niet geactiveerd. En dat is natuurlijk jammer als je 'm wel graag wilt hebben :)

Als je nog aanvullende vragen hebt, laat het gerust weten!
maar dat is wel beetje vreemd aangezien ik 250 MB kreeg van de suprise die geldig is tot 6 februari dan mag het toch niet eraf worden gehaald van mijn tegoed?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Gebruiker76,

De 250MB van PrePaid Surprise ontvang je pas nadat je hebt opgewaardeerd en vervolgens het spel hebt gespeeld. Tussen het moment dat jouw internetbundel op was en je opgewaardeerd hebt en vervolgens de 250MB ontving, zat nog een periode waarin je internet hebt gebruikt en dat ging van jouw beltegoed af. Maar zoals gezegd gaat het om kleine hele bedragen. Als je niet wilt dat je internet verbruikt als jouw MB's van jouw bundel of PrePaid Surprise cadeau op zijn, dan kun je jouw internet ook tijdelijk uitzetten. Is dat een idee?

Ik hoop dat dit antwoord meer duidelijkheid geeft! Laat het gerust weten als je nog andere vragen hebt, ik help je graag!
ja, ik had ook al het spel gespeeld er er was duidelijk een sms gestuurd dat de 250 erbij was gekomen maar nadat ik het spel speelde en de mbs werden toegevoegd werde de bedragen pas eraf gehaald. vandaar dat ik het vreemd vind aangezien ik gewoon 250 mb heb gekregen en daarna werden er opeens kleine bedragen eraf gehaald.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Gebruiker76,

Het klopt dat je een SMS hebt gekregen dat de 250 MB was toegevoegd, dit was om 11:53 in de ochtend van 30 januari. Echter had je daarvoor een aantal kleine datasessies op jouw telefoon. Dat zijn die kosten die eraf gehaald worden. Nadat de bundel geactiveerd was, is dit niet meer het geval geweest. Het gaat dus echt om een heel korte periode en kleine bedragen, maar het klopt dus wel dat hier kosten voor gemaakt worden.

Ik hoop dat het zo duidelijker is, maar als je nog vragen hebt, laat het dan weten!

Reageer