Beantwoord

Prepaid tegoed lager door onbekende reden

• 31 juli 2016
  • 8 reacties
  • 137 Bekeken

Voor mijn dochter heb ik een prepaid kaart. Zij is lid van onze Samen (belt geen andere nummers) en heeft 250Mb (Surprise tegoed). Zaterdagmorgen nog een tegoed van €10,54 en paar uren later zonder iets gedaan te hebben €10,18.

Kunnen jullie nagaan waaraan dit tegoed is verbruikt?
icon

Beste antwoord door Thalina 1 augustus 2016, 16:52

Hoi Doraemontje,

Verstandig dat je haar PrePaid-tegoed goed in de gaten houdt! Ik ben gelijk het systeem ingedoken en ik zie dat er op 30/7 is gebeld naar de voicemail. Vandaar dat het beltegoed omlaag is gegaan. Ik zie trouwens wel dat ze nog gebruikmaakt van een vrij oud PrePaid prijsplan. Het is een stuk voordeliger om over te stappen naar PrePaid Voordeel 50%. Op deze pagina kun je de tarieven die bij dit nieuwe prijsplan horen bekijken.

Als je de prepaid kaart van je dochter wilt omzetten, kun je met haar toestel een sms sturen met VOORDEEL naar 1414. Je kunt het ook wijzigen via http://.

Laat je even weten of je zo voldoende weet en of het is gelukt met overstappen? Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Doraemontje,

Verstandig dat je haar PrePaid-tegoed goed in de gaten houdt! Ik ben gelijk het systeem ingedoken en ik zie dat er op 30/7 is gebeld naar de voicemail. Vandaar dat het beltegoed omlaag is gegaan. Ik zie trouwens wel dat ze nog gebruikmaakt van een vrij oud PrePaid prijsplan. Het is een stuk voordeliger om over te stappen naar PrePaid Voordeel 50%. Op deze pagina kun je de tarieven die bij dit nieuwe prijsplan horen bekijken.

Als je de prepaid kaart van je dochter wilt omzetten, kun je met haar toestel een sms sturen met VOORDEEL naar 1414. Je kunt het ook wijzigen via http://.

Laat je even weten of je zo voldoende weet en of het is gelukt met overstappen? Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten!
Hoi Thalina, dank je wel voor het uitzoeken.

In de lijst met gebelde nummers zie je op haar iPhone niet dat er is gebeld met Voicemail. Er zit onderin ook een standaardknopje om Voicemail te bellen. Waarschijnlijk is dat per ongeluk ingedrukt (net als ik ook deed om het uit te proberen... weer € 0,35 kwijt 😞 )

Haar voicemail staat uit maar dat knopje op de iPhone jammer genoeg niet....
Reputatie 7
Badge +20
Hi doraemontje,

Dankjewel voor je reactie. Het knopje in de iPhone kan niet uitgezet worden inderdaad, maar je kan voicemail wel uitzetten zo voorkom je vermindering van beltegoed. Je kan voicemail op 2 manieren uitzetten via My T-Mobile en via sms. Op deze pagina staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dat kan doen.

Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten. 🙂
Hoi Hajar, zoals al eerder aangegeven staat haar voicemail uit. Alleen wanneer je per ongeluk dat knopje indrukt ga je wel bellen naar het voicemailnummer. Dus dat kost geld 😞
Reputatie 7
Badge +15
Hey Doreamontje,

Lastig dit! Ik zat net even na te denken hierover en zou je eens willen proberen of je het voicemail-nummer kunt blokkeren in het toestel? Op deze pagina kun je precies lezen hoe je dit doet.

Ik ben benieuwd of het lukt! Houd je ons op de hoogte? 🙂
Hoi Amy, dank je wel voor het meedenken. Helaas gaat het hier over het blokkeren van nummers die jou bellen. Niet het blokkeren van het nummer voor het bellen naar je voicemail.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Doraemontje,

Dat zijn inderdaad de instructies voor inkomende gesprekken. Er blijft dan niets anders over dan dat je dochter extra voorzichtig moet zijn in de bel applicatie.

We kunnen, zoals Hajar aangaf, de voicemail uitschakelen, maar deze wordt automatisch weer ingeschakeld als je er naar belt.

Mijn excuses dat we je hier geen oplossing voor kunnen bieden!
Dank jullie wel voor het meedenken. Inderdaad ook op internet niets te vinden; alleen via jailbreak. En dat gaat mij te ver 🙂

Reageer