Vraag

PrePaid tegoed loopt leeg

• 31 mei 2020
  • 9 reacties
  • 284 Bekeken

Ik heb voor mijn zoon een prepaid simkaart aangeschaft en daarop de bundel onbeperkt internet (lage snelheid) en betalen per mb aangezet.

Het prepaid tegoed loopt langzaam leeg, terwijl ik verwacht dat de data uit de onbeperkt bundel gehaald zou worden.

Die betalen per mb bundel moest aan staan om die onbeperkte te kunnen selecteren, maar die kan ik niet meer uitzetten.

Hoe zit dit?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Derk Floris 

Indien je geen bundel hebt dan kan je geen gebruik maken van mobiele data, hiervoor dien je betalen per MB aan te zetten.

Als je een bundel activeert dan schakelt betalen per MB automatisch uit.

Ik weet niet zeker als je tijdens een bundel betalen per MB aanzet of de bundel uit gaat maar je kan in My T-mobile controleren of je een actieve bundel hebt.

Bedankt voor je bericht.

In de portal staat dat er 2 bundels actief zijn.

1. onbeperkt mb's
  2. betalen per mb

Is dat correct?

Die betalen per mb kan ik niet uitzetten. Kan ik ergens zien waar het verbruik aan op gaat? Hij belt nooit. Het lijkt er op dat het internet verbruik ten laste van betalen per mb gaat en niet van altijd online bundel.

Reputatie 3
Badge

Hoeveel is er precies vanaf gegaan van je beltegoed? hoe weet je zeker dat het door datagebruik komt… Misschien heeft ie zich aangemeld voor een sms dienst of iets dergelijks.

Je zou met deze bundel namelijk gewoon onbeperkt internet (langzame snelheid) moeten hebben zonder dat dat je meer kost dan die 7,5e per maand.

Bedankt voor je bericht.

Ik schat dat er zo'n 3 euro vanaf is gegaan de afgelopen dagen.

Hij heeft hem pas sinds een kleine week.

Hij is net 11, ik denk dat hij niet eens weet wat een smsdienst is.

Maar daarom zou ik graag willen weten of er een plek ik waar ik kan zien waar dat beltegoed aan opgegaan is.

Reputatie 3
Badge

Bedankt voor je bericht.

Ik schat dat er zo'n 3 euro vanaf is gegaan de afgelopen dagen.

Hij heeft hem pas sinds een kleine week.

Hij is net 11, ik denk dat hij niet eens weet wat een smsdienst is.

Maar daarom zou ik graag willen weten of er een plek ik waar ik kan zien waar dat beltegoed aan opgegaan is.

Voor zover ik weet kan je zelf niet precies inzien waaraan het is opgegaan. Maar een moderator zal vandaag of morgen wel reageren en die kan wel inzien waar het precies aan is opgegaan en je verder helpen, mocht dat nodig zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Derk Floris 

Bij PrePaid kunnen wij geen specificaties inzien, het verbruik is geheel anoniem en is dus alleen door jouzelf in de gaten te houden. Wij kunnen alleen zien hoeveel tegoed is verbruikt. Je kan dataverbruik wel zelf controleren in het toestel door te kijken naar interne datatellers. Op deze pagina vind je meer informatie erover. 

Hoi Hajar,

Bedankt voor je bericht.

De vraag is niet om specificaties van het internet verbruik. Dit is immers onbeperkt, dus kan geen invloed hebben op het beltegoed.

Internet is onbeperkt, Er zijn nog belminuten over in de bundel.

Hoe kan er dan toch geld van het tegoed af gaan.

Het is een telefoon van mijn zoon en ik probeer hem te leren om te gaan met het beltegoed. Dit gaat een beetje lastig als niet inzichtelijk is waar het aan op gaat.

Overigens gaat er nu niks meer af, maar ik ben wel benieuwd waar die +/- 5 euro (2 weken zakgeld) aan op gegaan is.

Met vriendelijke groet.

Jammer dat er nu geen reactie meer op komt door een moderator.

Het is toch geen gekke vraag waar dat beltegoed gebleven is?

Ik kan het niet verklaren en ik heb ook niet de tools om het te verklaren.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Derk Floris 

Kun je mij een privébericht sturen met het 06-nummer van je zoon, naam, geboortedatum en adres? Dan ga ik kijken war er aan de hand is. Ik zie je bericht graag tegemoet. 

Reageer