Sticky

[PrePaid] Veelgestelde vragen over PrePaid

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 5253 reacties

[UPDATE 4 december 2018]

LET OP: De informatie in dit topic is verouderd. Er is daarom een nieuw topic aangemaakt met de juiste informatie. Ga snel naar '[info] Alles over T-Mobile PrePaid'

Op dit moment zien we veel vragen binnenkomen over PrePaid. Vandaar een algemeen topic met een overzicht van de veelgestelde vragen.

Ik heb geen PrePaid Surprise code ontvangen na het opwaarderen, wat nu?
Vanwege de aanpassingen in het PrePaid systeem zat er een vertraging van 2 tot 3 dagen op het versturen van de Prepaid Surprise code nadat je hebt opgewaardeerd. Inmiddels is het probleem opgelost. In dit topic vind je meer informatie.

Ik heb het PrePaid Surprise spel gespeeld, maar geen sms ontvangen over mijn prijs.
Er werd geen bevestigings sms verstuurd naar klanten die het PrePaid Surprise spel hebben gespeeld en daar hebben gekozen voor de telecomprijs. Inmiddels is dit probleem opgelost. Iedereen heeft uiteraard wel de gekozen prijs ontvangen.

Ik kan opeens niet meer internetten, hoe kan dat?
Ons PrePaid platform heeft recent een grote technische update gekregen en daardoor zijn er een aantal dingen veranderd. In dit topic vind je daarover meer informatie. PrePaid internet in Nederland werkt nu hetzelfde als in het buitenland: wanneer je wilt internetten laat de browser van jouw toestel automatisch een landingspagina zien. Hier kan je uit kiezen:
• een bundel
• betalen per MB
• geen internet
• NIEUW: Unlimited Data Vandaag NL bundel met onbeperkt data voor een dag binnen Nederland voor € 2,95! Kijk hier voor meer informatie.

Als je kiest voor betalen per MB, heb je het 'internet' zoals je dat voorheen altijd had. We hebben voor deze wijziging gekozen omdat we regelmatig zagen dat PrePaid klanten ongemerkt internet verbruikten, terwijl ze dat eigenlijk niet wilden. Het grote voordeel van deze nieuwe manier is dat datagebruik niet ongemerkt uit het tegoed gaat snoepen als de bundel op is (bijvoorbeeld 's nachts).

Wordt deze landingspagina niet automatisch geopend bij jou als je jouw browser opent? Sluit dan eerst alle tabbladen af en start je browser opnieuw op. Of ga naar deze pagina en kies daar voor betalen per MB.

https://www.youtube.com/watch?v=l3tS78UYUTQ

Mijn internetbundel wordt niet meer herhaald, hoe kan dat?
Ons PrePaid platform heeft recent een grote technische update gekregen en daardoor zijn er een aantal dingen veranderd. Eén daarvan is dat de internetbundels niet meer automatisch verlengd worden, maar de verbinding stopt. Je kunt dan zelf kiezen om een nieuwe bundel te nemen. Op deze pagina vind je meer informatie over de internetbundels.

https://www.youtube.com/watch?v=EnGWToGNoVs

This topic has been closed for comments

15 reacties

Beste t-mobile,

Ik ben al jaren klant bij jullie, en heb al een hele tijd een herhalende bundel!
Ik zou deze graag weer willen instellen en vraag me af of dit nog wel mogelijk is, of dat ik hiervoor moet overstappen.

Graag hoor ik zo spoedig mogelijk:@.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Annete,

Zoals je in het antwoord van Thalina kunt lezen, zijn wij gestopt met herhalende internetbundels. Deze wordt niet meer automatisch verlengd, maar de verbinding stopt. Je kunt dan zelf kiezen om een nieuwe bundel te nemen. Je kan dan iedere keer kiezen voor een bundel naar keuze. Op deze pagina vind je meer informatie over de internetbundels.

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid en blijf je nog lang klant bij ons.
Hallo!
Ik vind het heel irritant dat ik nu elke maand "betalen per MB" opnieuw moet activeren. Kan hier niet een optie voor gemaakt worden dat je vrijwillig dit wel automatisch verlengt?
Wat ik heel storend vind is het volgende: bij het heractiveren van betalen per MB wordt meteen 1 euro van mijn tegoed afgeschreven. Wat is hier de reden van? Hier wordt nergens melding van gemaakt en ik vind het ook onterecht!
Reputatie 4
Hoi KDK,

Ik zal je meer informatie geven! 🙂

We hebben dit veranderd juist met de gedachte om het eerlijker voor onze klanten te maken. We zagen dat onze PrePaid klanten regelmatig ongemerkt internet verbruikten, terwijl dat niet de bedoeling was. PrePaid klanten die kiezen voor 'Betalen per MB' moeten na 200 MB verbruikt te hebben inderdaad weer aangeven dat ze per MB willen betalen. 200 MB betekent dat je 10 euro hebt uitgegeven aan PrePaid tegoed, terwijl een internetbundel voordeliger is (300 MB voor 4,95 euro). Ik heb navraag gedaan bij mijn collega die verantwoordelijk is voor PrePaid en de recente aanpassingen waarom er is gekozen voor deze stop na 200 MB. Dit is ontstaan doordat in het verleden klanten juist klaagden omdat hun beltegoed te snel op ging aan internetten per MB. Met deze aanpassing willen we PrePaid klanten beschermen tegen veel verbruik zonder dat ze het door hebben. Nu krijgen we inderdaad wat vragen binnen van klanten die deze stop na 200 MB niet handig vinden. Wij hebben deze feedback doorgegeven en onze collega's van PrePaid gaan kijken of ze hier iets aan kunnen verbeteren.

Bij contact met internet wordt er 1 euro gebufferd. Je kunt dus nog wel even internetten voordat er opnieuw wordt afgeschreven. De 1 euro wordt alvast gereserveerd voor internetverbruik. Het wordt niet daadwerkelijk van je beltegoed afgeschreven, je ziet het echter wel in je verbruikstatus terug. Het niet verbruikte tegoed blijft gewoon staan.

Ik hoop dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren. Mocht je nog vragen hebben, dan horen wij dat graag!
Bedankt voor deze heldere informatie!
Reputatie 4
Hoi KDK,

Niks te danken, ik help je altijd graag verder! 😃
Dit is inderdaad heldere informatie over een, naar mijn mening, zeer ongelukkige koerswijziging van T-Mobile. In een eigen post heb ik al aangegeven wat dit voor mij betekent en wat ik hiervan vind. Dat wil ik hier ook ventileren in de hoop dat T-Mobile hier aandacht aan gaat schenken.

Ik vind het verdwijnen van mijn herhalende internetbundel enorm balen. Ik begrijp uit de info dat er aan een groep klagende mensen tegemoet gekomen is, maar nu ontstaat er een andere groep die wel profijt had van de herhalende bundels. Het enige waar ik op hoefde te letten is of mijn saldo toereikend was. Nu moet ik letten op èn mijn saldo èn de verstrijkdatum van mijn internetbundel.

Ik had het bovendien wel zo klantvriendelijk gevonden als T-Mobile me hierover had geïnformeerd. Een SMSje is zo gepiept. Dus qua communicatie over deze verandering vind ik T-Mobile echt in gebreke gebleven.

Ik hoop maar dat hier een groep groeit die ook duidelijk gaat klagen. Wie weet komt er dan een oplossing die voor beide partijen acceptabel is.

Intussen ga ik, en mijn partner ook, kijken bij andere providers, want ik vind deze keuze van T-Mobile, netjes gezegd, "buitengewoon ongelukkig" (in mijn eigen woorden: shit):@. En jammer ook 😞, want ik heb tot nu toe (al jaren weer) fijn bij T-Mobile ge-gsmt.
Ik wacht nog even af bij tMobile. Ik ga eens kijken of ik inderdaad de zogenaamde landingspagina krijg. Volgens mij niet!

Maar ik ben het met Lorene eens dat het veel beter gecommuniceerd had moeten worden.
Reputatie 1
Waarom is het bij T-Mobile Prepaid de snelheid 15 mbps? Concurrent Vodafone zit er bijvoorbeeld geen restricties op de snelheid over 4G.
Reputatie 1
Even bij toevoegen: jullie basis sim abonnement is namelijk nu wel in snelheid verhoogd, daarom ook mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Simnlru,

Het klopt inderdaad dat de internetsnelheid van Basis Sim is verhoogd, maar bij PrePaid nog niet. De huidige snelheid is een goede balans tussen een stabiele internetverbinding én het in de gaten kunnen houden van het beltegoed. Met hoge snelheden gaat dit een stuk sneller en we hebben in het verleden gemerkt dat dit voor veel vraagtekens zorgde, omdat het zo snel ging met het beltegoed.

Als internetsnelheid belangrijk voor je is, dan raad ik je aan om te kijken naar een abonnement. Basis Sim heeft nu dus ook een hogere snelheid, dus dat is dan zeker een alternatief!
Reputatie 1
Hoi David!

Het zit zo ik heb een Tele2 unlimited abonnement, Het probleem nu is dat er in de meeste landen zoals Duitsland geen 4G heb en dat ik geen internet kan gebruiken. Nu wou ik een prepaid aanschaffen (had in het verleden vodafone prepaid kaartje maar verlopen) om 4G te hebben in de EU, nu ken ik mensen die Ben (jullie dochter bedrijf) hebben op Telekom roamen in Duitsland en meeste tijd netjes 4G hebben.
Nu zal 15 mbps niet traag zijn overigens, alleen vroeg ik me af waarom deze lagere snelheid en of dit nog omhoog zou gaan.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi simnlru,

Een begrijpelijke vraag. 15 Mbps is inderdaad niet traag, met deze snelheid kan je eigenlijk alles. Van browsen tot series kijken op Netflix. Mocht de snelheid van PrePaid in de toekomst verhoogd worden dan delen we dit natuurlijk meteen op ons forum. Houd het forum dus goed in de gaten voor eventuele veranderingen. 😉
Sinds een paar dagen krijg ik dagelijks de vraag (opnieuw) in te loggen bij T-Mobile.
Op zich is dat al erg lastig maar nóg problematischer is dat ik het uiteraard gebruik als er geen WiFi voorhanden is. En dan kan ik dus ook niet inloggen.
Wat moet er gebeuren om dit probleem uit de wereld te helpen?

Ter aanvulling. Na gebruik van een bundel toen ik met vakantie was in de eerste helft van oktober heb ik ingesteld dat ik weer wilde betalen per MB.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rini38,

Gaat het dan om de My T-Mobile App of de website?

Via My T-Mobile online kun je instellen dat je daar in ieder geval automatisch wilt inloggen, dus zonder wachtwoord. Bij de My T-Mobile App kun je via de instellingen van de applicatie bij 'App instellingen' kiezen om geen pincode te gebruiken. De app logt dan ook automatisch in wanneer je de app gebruikt.

Als je hier nog vragen over hebt, laat het ons weten!