Beantwoord

Prepaid Voordeel 50%

• 12 februari 2016
  • 7 reacties
  • 477 Bekeken

Ik heb een vraag over deze omzetting van prijsplan "24/7" nr PrepaidVoordeel 50%: Het bellen gaat van 0,24 naar 0,15: Ben je verplicht na de omzetting eerst extra op te waarderen? Als je nl. bijna of nooit belt wordt het tarief zoals ik begrijp nl 0,30 ct.
Hetzelfde geldt voor sms-en: dit gaat van 0,07 nr 0,10. Is dus duurder en zonder eerst op te waarderen gaat het van 0,07 naar 0,20.
icon

Beste antwoord door Hajar 15 februari 2016, 11:18

Hi Sophie,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt! Je prijsplan wordt automatisch omgezet naar PrePaid Voordeel 50% en je profiteert dan direct van de lagere tarieven. Je hoeft hiervoor niet speciaal op te waarderen, maar dat kan wel natuurlijk. Je kan op deze pagina de tarievenlijst bekijken. Daar zie je dat je €0,15 per minuut. Bij dit prijsplan kun je ook ook heel voordelig een bel of SMS bundel nemen. Daarnaast ontvang je ook gratis 250MB bij een opwaardering.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Sophie,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt! Je prijsplan wordt automatisch omgezet naar PrePaid Voordeel 50% en je profiteert dan direct van de lagere tarieven. Je hoeft hiervoor niet speciaal op te waarderen, maar dat kan wel natuurlijk. Je kan op deze pagina de tarievenlijst bekijken. Daar zie je dat je €0,15 per minuut. Bij dit prijsplan kun je ook ook heel voordelig een bel of SMS bundel nemen. Daarnaast ontvang je ook gratis 250MB bij een opwaardering.

Heb je nu meer duidelijkheid? Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Dank voor je snelle reactie. (het betreft trouwens niet mijn eigen toestel, maar dat van m'n vriend)
Blijf de term 50% voordeel in dit geval niet juist vinden omdat het sms-en van 0,07ct naar 0,10ct gaat. Aan de 250MB hebben wij allebei niets omdat we geen smartphones hebben....
Reputatie 7
Badge +15
Hey Sophie,

Ik snap je punt, maar met de omzetting gaat het toch echt goedkoper worden voor jullie! 🙂 Veel van de oude PrePaid prijsplannen zijn verouderd en daarom zwaaien wij deze uit.

De term 50% is omdat je bij het reguliere PrePaid Voordeel prijsplan €0,30 per minuut betaalt. Wanneer je vervolgens gebruik gaat maken van PrePaid Voordeel 50% ga je daar de helft van betalen. Jullie slaan de stap naar het reguliere PrePaid Voordeel prijsplan over waardoor je direct €0,15 gaat betalen per minuut. Meer informatie over de omzetting van PrePaid 24/7 naar PrePaid Voordeel 50% vind je op deze pagina.

Wil je aan de bel trekken als je hier verder nog vragen over hebt?
Hi, en wat aangaande het "voordeel" dat mijn sms 0,03ct DUURDER wordt? Daar hoor ik T-mobile nog steeds niet over.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Sophie,

Excuses, dat mijn collega's hier overheen hebben gelezen. Het klopt inderdaad dat SMS'en €0,03 duurder wordt, de rest wordt allemaal een stuk voordeliger.

Er is voor deze overstap gekozen, omdat we merkten dat er meer en meer gebeld en internet gebruikt wordt. Hier is dit prijsplan voordeliger voor. Mocht je nou veel SMS'en, dan kun je natuurlijk ook een bundel aanschaffen voor €4,95. Hier krijg je 500 berichten voor, dus dat is helemaal voordelig! 🙂 Daarnaast hebben we regelmatig ook een bonus bij opwaardering, zoals extra MB's of SMS'jes en dit kun je ook nog eens winnen via PrePaid Surprise.

Hopelijk kun je alsnog de voordelen van het nieuwe prijsplan inzien en, indien nodig, een goed alternatief vinden voor het SMS'en! Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Ik wil hier eigenlijk ook nog wel even op reageren, ondanks dat het laatste bericht al een maand oud is.
"De rest wordt allemaal voordeliger". Volgens mij wordt bellen goedkoper (na 50% korting), blijft het internettarief hetzelfde, en wordt het sms'en duurder. Als een T-Mobile klant in verhouding meer smst dan belt, is deze dus duurder uit.
Een voordeel van 50% voorhouden is marketing technisch fantastisch, maar reëel is anders (ik zal het woord eerlijk niet noemen).
Het standaardtarief (zonder 50% korting) is €0,30 voor een minuut bellen en €0,20 voor een smsje.

Ik ben net even de grens overgegaan naar Duitsland en dan ontvang ik altijd een mooie sms van T-Mobile met de tarieven daar. Naar Nederland bellen kost €0,23 (wat dus goedkoper is dan het standaard prepaid tarief in Nederland voor bellen) en een sms kost €0,07 (veel goedkoper).

Zoals Sophietje1 al aangeeft, betaalden we met 24/7 voor een sms in Nederland ook €0,07... Bellen was €0,16/€0,17.

Hoe kunnen jullie dan nog steeds volhouden dat de we er als prepaid klanten zo op vooruit gaan met het nieuwe tariefplan?

Daarnaast vind ik het bijzonder slecht dat jullie de klanten niet actief geïnformeerd hebben over deze wijziging (mij niet althans). Dit ongenoegen heb ik al richting klantenservice geuit.
Hey Lisanne9,

Met 24/7 wordt inderdaad alleen het bellen een stuk goedkoper. Het tarief voor bellen met 24/7 was €0.24 per minuut en dit wordt bij het omzetten naar PrePaid Voordeel 50% €0,15 per minuut (je wordt direct omgezet naar het kortingstarief). Het versturen van een sms'je wordt inderdaad iets duurder. Als je veel gebruik maakt van sms wil ik je aanraden een PrePaid SMS bundel te kopen. Hiermee kost een sms maar €0.01! Hier vind je meer informatie over de PrePaid SMS bundel.

We hebben de klanten die worden overgezet een maand van te voren geinformeerd met een informatie sms. Vervelend dat deze niet bij jou is aangekomen!

De 50% korting geldt inderdaad voor de nieuwe klanten, aangezien 24/7 ook al hele voordelige tarieven had, is het voordeel van het overstappen naar PrePaid Voordeel 50% inderdaad geen 50% korting t.o.v. 24/7. Ik hoop dat het hiermee duidelijker is, als je nog vragen hebt, dan horen we het graag!

Reageer