Beantwoord

reservering-€1,88 na-aanzetten-bundel-betalen-per-mb-uit-tegoed-wanneer-krijg-ik-die-terug-?

• 3 maart 2021
  • 8 reacties
  • 65 Bekeken

Ik heb de bundel “ internetten via prepaid tegoed aangezet”. Daardoor is mijn tegoed gedaald van €9,22 naar €7,34. Wanneer krijg ik dat geld terug? Ik heb schermprints.

icon

Beste antwoord door David 9 maart 2021, 09:37

Hoi @Matti100,

De reservering van het beltegoed wordt weer uitgekeerd wanneer je aan dit deel van je resterende beltegoed toe bent. Als je langer dan een jaar doet met je ‘Betalen per MB’, dan krijg je de buffer ook weer terug.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we het graag van je. 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Matti100,

De reservering van het beltegoed wordt weer uitgekeerd wanneer je aan dit deel van je resterende beltegoed toe bent. Als je langer dan een jaar doet met je ‘Betalen per MB’, dan krijg je de buffer ook weer terug.

Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we het graag van je. 

David, ik vind dit wel een heel raar bedrag (€1,88): hoe is dit samengesteld en kun je me de link sturen waar dit beschreven wordt?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Matti100,

Het bedrag dat in “reservering” wordt geplaatst is €1,- en er is rond die tijd ook nog gebeld met een 0900-nummer waar kosten voor in rekening zijn gebracht. Die euro krijg je dus later weer terug, de belkosten (logischerwijs) niet. 

Mochten er nog andere vragen zijn, dan horen we het graag.

Mijn “bundel uit prepaid tegoed” is op 3 maart om 00:00 aangezet. Het tegoed was €9,22, daalde na het aanzetten naar €7,34 en nu is het €8,22. Dat kan toch niet? Zie de bijlages 3 stuks.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Matti100,

Wellicht is er bij die tweede screenshot eerst te veel gereserveerd en moest dit nog gecorrigeerd worden, waarna het uitkwam op de €8,22. Daarvan is dus een deel gereserveerd als buffer voor het internetten via ‘Betalen per MB’ en een deel voor het bellen van een servicenummer.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

David, had je gezien dat het eerste screenshot om 00:00 uur was en het  tweede om 00:01 ? Ik kan het nog steeds niet begrijpen. Komt mijn tegoed nu weer terug op €9,22? Want dat is precies die ene euro waar jij het over had.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Matti100,

Dat had ik inderdaad gezien, zoals aangegeven is dit waarschijnlijk slechts een tijdelijk puntje wat niet klopte aangezien je een minuut na de andere screenshot weer een screenshot had gemaakt en tussendoor blijkbaar het ‘Betalen per MB’ had ingeschakeld. De systemen hebben tijd nodig om dit soort dingen te verwerken, dus dan kan het zo zijn dat er even iets anders weergegeven wordt dan wat het zou moeten zijn.

Daarna is het €8,22 geworden en eerst was het €9,22, dus toen daar is de euro die gereserveerd wordt als buffer en die wordt dus later weer teruggestort.

David, bedankt voor de uitleg!

Reageer