Beantwoord

Saldo sms'jes aanzetten

• 9 december 2016
  • 13 reacties
  • 338 Bekeken

Sinds een paar maanden ontvang ik geen sms'jes meer als mijn saldo bijna op is. Aangezien ik niet zo veel beltegoed gebruik en dus ook niet vaak check hoeveel ik nog heb, hielpen deze sms'jes mij altijd om op tijd mijn beltegoed op te waarderen. Is er een manier om deze sms'jes weer aan te zetten?
icon

Beste antwoord door David 10 december 2016, 09:32

Hey SvH22,

Een goede vraag en ik zie dat Skyrider al geprobeerd heeft te helpen, helaas nog zonder succes..

Het opmerkelijke is dat de berichten over jouw saldo nooit uit hebben gestaan. Deze zou je dus gewoon binnen moeten krijgen. Had je misschien gewoon al die tijd genoeg beltegoed? Ik heb voor de zekerheid de blokkade even aan- en uitgeschakeld. Zou je jouw telefoon even opnieuw kunnen opstarten? Daarna zou het gewoon moeten werken. Als dit niet zo is, geef het dan even door, dan kijken we of we de technische afdeling op onderzoek uit kan gaan.

Laat je ons weten of het alsnog allemaal binnenkomt? Als we je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedendag SvH22.

Dat kun je aanzetten via "My-Tmobile" bij Gegevens & Instellingen onder Berichten van T-Mobile.

Zie "SMS data waarschuwingen"

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Goedendag SvH22.

Dat kun je aanzetten via "My-Tmobile" bij Gegevens & Instellingen onder Berichten van T-Mobile.

Zie "SMS data waarschuwingen"

Vriendelijke groeten,
Skyrider

SMS data waarschuwingen staat al aan, dus helaas is dit niet het probleem. Toch bedankt
Reputatie 7
Badge +20
Hey SvH22,

Een goede vraag en ik zie dat Skyrider al geprobeerd heeft te helpen, helaas nog zonder succes..

Het opmerkelijke is dat de berichten over jouw saldo nooit uit hebben gestaan. Deze zou je dus gewoon binnen moeten krijgen. Had je misschien gewoon al die tijd genoeg beltegoed? Ik heb voor de zekerheid de blokkade even aan- en uitgeschakeld. Zou je jouw telefoon even opnieuw kunnen opstarten? Daarna zou het gewoon moeten werken. Als dit niet zo is, geef het dan even door, dan kijken we of we de technische afdeling op onderzoek uit kan gaan.

Laat je ons weten of het alsnog allemaal binnenkomt? Als we je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Ik weet zeker dat mijn beltegoed te laag was, aangezien het dusdanig laag was dat ik geen sms'jes meer kon versturen, dan wel mijn data gebruiken. Ik heb gisteren mijn beltegoed weer opgewaardeerd, ik zal in de gaten houden of ik nu wel een sms'je krijg als dit bijna op is. Bedankt voor de hulp
Ik doe altijd erg lang met mijn beltegoed, dus dit is de eerste keer dat mijn beltegoed weer bijna op is sinds het bericht op dit forum. Vanaf het moment dat ik hulp van u heb ontvangen, heb ik mijn beltegoed steeds gecheckt om in de gaten te houden of het gelukt was. Helaas, mijn beltegoed is op dit moment €0.20 en ik heb geen sms ontvangen. Ik hoop dat u mij verder kunt helpen om te achterhalen wat er precies mis gaat.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi SvH22,

Dat heb ik gelijk voor je gecontroleerd en ik zie inderdaad dat er geen bericht is gestuurd nu jouw beltegoed toch zo goed als op is. In december was dit hetzelfde verhaal, dus het lijkt dan toch inderdaad mis te gaan. Ik heb dit voor je doorgezet naar onze technische afdeling, zodat zij verder voor jou kunnen onderzoeken. Hopelijk kunnen zij erachter komen wat de oorzaak is!

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen! Doen wij dat andersom ook! 🙂
Bedankt, ik hoop dat zij het kunnen oplossen. Ik zal jullie op de hoogte houden
Ik ben 2 maal gebeld door T-mobile in de afgelopen week. Helaas zat ik beide keren in college en heb ik dus niet kunnen opnemen. Ondanks dat ik T-mobiel niet te woord heb kunnen staan, heb ik zojuist wel een sms ontvangen dat het probleem (als het goed is) is verholpen. Bedankt voor alle hulp!
Reputatie 6
Badge +16
Hoi SvH22,

Ik heb gelijk een kijkje genomen in het systeem om te controleren wat het resultaat is van het onderzoek. Onze collega's geven aan dat de procedure omtrent het ontvangen van sms'jes is gewijzigd. Je krijgt geen sms meer bij het bijna verbruiken van je beltegoed. Deze sms wordt nu pas verstuurd wanneer je beltegoed daadwerkelijk op is.

Maak je trouwens gebruik van de My T-Mobile applicatie? Hier vind je alle relevantie informatie over jouw PrePaid simkaart. Deze informatie is snel en eenvoudig te benaderen, dus zou je ook op deze manier je beltegoed kunnen controleren als je daar behoefte aan hebt.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is en je de situatie begrijpt. Als je aanvullende vragen hebt dan horen we het graag!
Ik vind het erg jammer dat ik nu pas te horen krijg dat het beleid is veranderd als ik al meerdere maanden met dit probleem zit. Zelf vind ik het ook heel raar dat het beleid is veranderd en je pas een sms krijgt als het eigenlijk al te laat is en je ook daadwerkelijk geen beltegoed meer hebt. Ik ben vaak onderweg of zit op school en kan dus niet gemakkelijk halverwege de dag beltegoed kopen.

Ik maak gebruik van de applicatie, maar om nou constant mijn beltegoed te moeten checken, terwijl ik maar eens in de zoveel maanden opwaardeer. Dat is nou juist de reden dat ik die sms’jes erg fijn vond. Zo stond ik nooit zonder beltegoed op een moment waarop ik dat nodig had.

Begrijpen dat de sms optie helemaal verdwenen is, kan ik niet. Maar ik zal het er mee moeten doen. Ik zal mezelf moeten aanwennen om, voor ik weg ga en mogelijk beltegoed nodig ga hebben, mijn beltegoed te checken. Ik hoop dat de applicatie op een gegeven moment de optie krijgt om een notificatie te geven als je tegoed bijna op is of dat de sms dienst terugkomt, maar dat zal ik moeten afwachten.
Reputatie 7
Badge +20
Hi SvH22,

Ik begrijp dat je het jammer vindt. Ik controleer zelf altijd mijn verbruik via My T-Mobile. Als je dat een paar keer doet dan wordt het vanzelf een gewenning en kom je nooit voor een verrassing te staan.
Na ik te horen kreeg dat de procedure omtrent het ontvangen van sms'jes was gewijzigd en ik GEEN sms meer zou ontvangen bij het bijna verbruiken van mijn beltegoed, was ik vrij teleurgesteld in de diensten van T-mobile. Toch heb ik besloten niet over te stappen door zo'n relatief klein probleem, zeker aangezien ik nog nooit eerder problemen had. Gelukkig maar dat ik dit inderdaad niet heb gedaan, want vandaag ontving ik een sms. Hierin werd mij gemeld dat mijn beltegoed onder de 2 euro was gekomen. Oftewel, je ontvangt dus WEL een sms als je beltegoed bijna op is. Ik weet niet of deze dienst is teruggekeerd omdat er vele klachten over waren, of dat hij nooit weg is geweest (en de technische dienst mij gewoon heel goed heeft geholpen), maar ik ben er tenminste erg blij mee. Ik hoop dan ook dat deze dienst in de toekomst blijft bestaan.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi SvH22,

Inderdaad leuk om te lezen dat je niet bent overgestapt 🙂 Dat waardeer ik zeer! En gelukkig inderdaad maar, want zo te lezen is het weer opgelost! Vorige week zijn we met PrePaid overgestapt naar een ander systeem waardoor je direct een sms'je ontvangt over onder meer de status van jouw PrePaid tegoed en bundels. Voorheen duurde dit soms een paar uur, waardoor het niet meer klopte. Dus het klopt inderdaad dat je nu dus weer de sms'jes ontvangt voor als je onder de twee euro beltegoed komt. Ik zie 'm ook terug in het systeem.

Jij blij, dus wij blij! 🙂 Als je nog aanvullende vragen hebt, kun je die uiteraard stellen. Voor nu wens ik je alvast een fijn weekend toe!

Reageer