Beantwoord

SIM kaarten net een maand over de datum van mijn Wild Cameras

• 28 juli 2020
  • 31 reacties
  • 537 Bekeken

Ik ben helaas vergeten mijn 2 SIMs van mijn wildcameras te gebruiken voor de 6 maanden verstreken zijn.

In de directe mail naar Hajar heb ik de kaart Nummers staan…

Dom van mij,
Ik zie het te goed nog wel op de inlog van de website staan, maar als ik ze in mijn telefoon stop, en probeer te bellen, krijg ik het klantenservice bandje.

Zou je die 2 Nummers voor mij kunnen deblokkeren?

Ik zou ze graag weer over 1a 2 weken weer op de heide bij mijn bijenvolken willen zetten.

Ze staan daar dan weer tot eind September..

Onderstaand heb ik in mijn bestand staan. Ze zijn allebei helaas een maand verlopen.
Voor 26 Juni opnieuw bellen

Bijgewerkt tot: 27-12-2019 Wildcamera Is de nieuwe SIM 06*********
Huidig beltegoed: € 4,80 na nu bellen €4,60
op 29-3 2020 ook nog €4,60
Voor 26 Juni opnieuw bellen

icon

Beste antwoord door Hajar 29 juli 2020, 14:28

Hi @wildcamera 

Wij beantwoorden alleen privéberichten als we zelf om een privébericht hebben gevraagd. Dat staat ook in onze huisregels. Voor andere vragen kun je altijd een topic aanmaken zoals je dat nu hebt gedaan. 

Ik heb je 2 prepaid aansluitingen bekeken en zag dat je een blokkade had voor bellen. Ik heb de blokkade verwijderd en de simkaarten zijn verder actief. Als het goed is moet het nu wel werken. Laat je even weten of je zo verder komt?

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wildcamera 

Wij beantwoorden alleen privéberichten als we zelf om een privébericht hebben gevraagd. Dat staat ook in onze huisregels. Voor andere vragen kun je altijd een topic aanmaken zoals je dat nu hebt gedaan. 

Ik heb je 2 prepaid aansluitingen bekeken en zag dat je een blokkade had voor bellen. Ik heb de blokkade verwijderd en de simkaarten zijn verder actief. Als het goed is moet het nu wel werken. Laat je even weten of je zo verder komt?

Ik kreeg al het idee, dat de prive niet meer gelezen werd.  sorry, regel niet bekend geweest.

Ik heb het gebruikt, omdat de historie er in stond, met de Nrs die niet openbaar gezet worden.

Heel erg bedankt voor de moeite, ik ga er mee aan de gang.

Hopelijk weer goede Bijen foto’s..

Groet,

H, Kroese...

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wildcamera 

Ik hoor net dat je voor beide nummers nog wel tegoed moet opwaarderen anders wordt de blokkade opnieuw geactiveerd. Ik hoop dat het lukt en dat je zo verder komt en ook dat je mooie bijen foto's maakt!

Ik had op dat andere al opgemerkt dat ik die kaarten niet wilde opwaarderen, omdat ik maar weinig MB's gebruik voor die fotos, die opwaardering komt nooit weer terug…

Als ik op tijd had ingelogd, voor het verlopen, dan had ik de tegoeden toch ook normaal kunnen gebruiken?

groet,

1. kroese..
Reputatie 3
Badge +3

Je moet minimaal 1 keer in de 6 maanden iets betaald doen met de simkaart, dat kan zijn opwaarderen, maar ook een smsje sturen, zelf bellen of internetten is genoeg. Je simkaart en beltegoed blijft dan zeg maar onbeperkt houdbaar, zolang je maar aan die voorwaarden voldoet.

Dat had ik ook zo begrepen, maar ik heb de agenda melding niet gezien, en waren de 6 maanden verlopen met een kleine maand..

Maar ik zal het weer agenderen.

Met dank voor de oplossing, ook namens de bijen die ik met de wilcamera nu weer in de gaten kan gaan houden.

Groet,

H.Kroese….

Reputatie 7
Badge +20

Hey @wildcamera,

Ik wil toch nog even benadrukken dat opwaarderen in dit specifieke geval nodig is en alleen bellen, SMS’en of een datasessie uitvoeren niet voldoende zijn in dit geval. De voorwaarden waar petertje20 naar refereert zijn verouderd en ondertussen aangepast. Op het moment dat je binnen de periode van 6 maanden belt, SMS't of internet, dan verleng je de actieve periode van de simkaart wel, maar daarna moet je dus opwaarderen.

Zorg er dus voor dat je opwaardeert binnen een maand, zodat je telefoonnummer niet alsnog wordt gedeactiveerd en de bijen niet in het oog gehouden kunnen worden.. :bee:

Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan horen we het graag!

Reputatie 4
Badge +2

@David 

De verplichte opwaardering is toch enkel van toepassing als je 6 maanden geen gebruik hebt laten zien en je daarom geblokkeerd bent geraakt? 

Reputatie 3
Badge +3

En waar kunnen wij die nieuwe voorwaarden lezen dan? Want die nu op de site staan, klopt het precies wat ik heb vermeld….

Nu ben ik toch verbaasd,  Ik heb van die wijziging nooit bericht gehad, of hierover gelezen.  Tegenstrijdige berichten…..

Ik kan hier ook niet mee akkoord gaan. 

Ik heb 3 SIMs van Tmobiel, 2 voor de wildcameras als deze nieuwe regeling ook voor mijn kaarten geld terwijl ik ze niet onder die voorwaarden heb gekocht, dan gebruik ik ze leeg, en ga dan tot mijn spijt verder kijken.  Ik hoop niet dat dit nodig is. 

Reputatie 7
Badge +20

@eric_2

Deze voorwaarde geldt ook als je na 6 maanden geen gebruik hebt gemaakt en de blokkade wordt opgeheven. Het is dus hoe dan ook nodig om deze opwaardering te doen als je een te lange tijd de Prepaid simkaart niet hebt gebruikt.

@petertje20

Je hebt helemaal gelijk, dit moet nog aangepast worden en dat ga ik gelijk even doorspelen. 👍

@wildcamera

Het zou jammer zijn om je te zien gaan, maar in dit geval zijn dit de gewijzigde voorwaarden. Ik kan er in dit geval ook niets anders van maken.

Anders zou je de notitie in je agenda moeten vervroegen, zodat je op tijd een SMS/telefoontje/datasessie doet en dus niet geblokkeerd wordt en een opwaardering moet doen.

Mochten er nog andere vragen zijn, let us know! 

Als ik wel op tijd was geweest, en mijn agenda niet had gemist, was er niets aan de hand geweest. 

Nu heb ik helaas mijn agenda waarschuwing gemist, en dan komt er ineens een “Nieuwe regel” om de hoek kijken, waar ik dan mee "gestraft” wordt.  Zoals ik al zei, ik heb nooit geen bericht gehad van gewijzigde voorwaarden in deze.

Zeker nu je zelf bevestigd dat de voorwaarden op de website nog moeten aangepast worden. 

Dus coulance zou wel op zijn plaats zijn. 

Het zou jammer zijn, om het goede gebruik bij T-Mobiel te eindigen om zo’n klein verschil van mening..

Gr

wildcamera….

Reputatie 3
Badge +3

Volgens mij moet er toch echt bij een wijziging van de algemene voorwaarden, de klant 30 dagen van te voren op de hoogte worden gebracht (ook bij prepaid)….

Maar als ik het dus goed begrijp, moet je nu binnen 5 maanden, smsen, internetten of bellen, daarna word je sim geblokt, die alleen middels een opwaardering te verwijderen is?

Reputatie 7
Badge +20

@wildcamera

Het klopt inderdaad dat er niets aan de hand was geweest als je de simkaart op tijd actief had gebruikt, maar dat is niet gebeurd, dus treden er andere voorwaarden in actie. De coulance is in dit geval dat de simkaarten direct zijn gedeblokkeerd, want officieel had je al eerst moeten opwaarderen alvorens de simkaarten vrij worden gegeven. Het is hoe dan ook in dit geval noodzakelijk om zelf op te waarderen, want ook een euro als gift van onze kant zorgt er niet voor dat de telefoonnummers niet gedeactiveerd worden.

Als je weer een tientje opwaardeert, ben je weer voor onbepaalde tijd online met de simkaarten (mits je ze actief gebruikt binnen 6 maanden) en hoef je nooit meer met deze regel te maken te krijgen. 

Iets anders kan ik er niet van maken in dit geval, maar als ik ergens anders bij kan helpen, dan zit ik er natuurlijk klaar voor!

@petertje20

Dat is bijna helemaal correct (edit 30/7 het is 6 maanden in plaats van 5): Actief gebruiken binnen 6 maanden is nog steeds hetzelfde, maar als dat niet gebeurt komt er een blokkade op de aansluiting en moet er binnen een maand opgewaardeerd worden om het telefoonnummer en de simkaart actief te houden. Als dit niet gebeurt vervalt het telefoonnummer en is deze niet meer terug te halen. Daarom is het altijd handig om een duidelijke notitie in de agenda te maken, als je de simkaart niet actief gebruikt, zodat je dit kunt voorkomen.

PS: Op de website staat deze nieuwe maatregel overigens toch wel. Dat was gister een fout van mijn kant. Sorry voor deze verwarring!

Reputatie 3
Badge +3

Waar staat dat dan precies? Want juist op die pagina staat het volgende:

Als je jouw PrePaid-simkaart meer dan 6 maanden niet actief gebruikt, dan plaatst T-Mobile voor een periode van 30 dagen een blokkade op de simkaart. Deze blokkade zorgt er voor dat je het nummer niet meer kunt gebruiken. Voordat we de blokkade plaatsen ontvang je drie sms-berichten als aankondiging. Doe je binnen 30 dagen een opwaardering (online, online met een opwaardeerkaart of via My T-Mobile)? Dan wordt de blokkade automatisch verwijderd (dit kan maximaal 24 uur duren) en kan je het nummer weer gebruiken. Doe je geen opwaardering? Dan wordt de simkaart na 30 dagen alsnog afgesloten van ons netwerk.

Zoals ik het begrijp, staat daar toch echt nog steeds dat je simkaart word geblokkeerd na 6 maanden inactief te zijn, en dan gaan de 30 dagen in waarin je moet opwaarderen…. Nergens staat iets vermeld over 5 maanden…

Nog beter, op die pagina staat zelfs een directe link naar de algemene voorwaarden, waar ook niks staat over 5 maanden: https://www.t-mobile.nl/global/media/pdf/voorwaarden/av_tm_prepaid10.pdf

Reputatie 7
Badge +20

Hi @petertje20,

Je hebt helemaal gelijk, ik heb een sterke kop koffie nodig om even scherp te blijven. Het gaat nog altijd om 6 maanden, dan komt de blokkade en dan moét je opwaarderen om de simkaart actief te houden. De termijn is dus eigenlijk zelf iets versoepeld, maar wel met een nieuwe voorwaarde. 

Vanaf nu zal ik even extra scherp zijn, dus dit is (hopelijk!) m'n laatste sorry voor de miscommunicatie! Ik edit dit ook even in de reacties waar ik 5 maanden aangaf, zodat de verwarring voor andere lezers beperkt blijft.

Thanks voor het scherp houden, Peter!

@petertje20 Voordat we de blokkade plaatsen ontvang je drie sms-berichten als aankondiging.

Het is dan jammer dat ik hier niets aan heb, Mijn wildcamera kan hier niets mee,

Een waarschuwing naar het email adres van mijn registratie zou beter werken in dit lastige geval.

@David  zoals ik gezegd heb heeft een tientje opwaardering geen zin, die maak ik in 10 jaar niet op.

coulance zou zijn, om die 3,5 weken “Te laat” gewoon te vergeten, Omdat ik in dit lastige geval geen SMS berichten kan ontvangen.

Of geef me de ruimte om tot eind september mijn kaart kan blijven gebruiken. Dan gaan mijn bijen weer van de heide naar huis toe, omdat dan alles is uitgebloeid.

Maar je kan ook strikt de regels blijven hanteren, daar kan ik dan niets van zeggen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wildcamera,

Het heeft op dit moment niet met regels naleven of buigen te maken. Het systeem gaat de vervolgacties hoe dan ook ondernemen, tenzij er door jou opgewaardeerd wordt. Ook het uitstellen van de deactivatie kan ik niet voor je regelen. Als ik iets in die trant had kunnen betekenen voor je, dan had ik dat zeker al gedaan. Er is op dit moment slechts één optie om te voorkomen dat de telefoonnummers (en simkaarten) vervallen en dat is opwaarderen.

Het is inderdaad een lastig geval dat je geen SMS’jes kunt ontvangen, maar de manier waarop de simkaarten gebruikt worden zijn natuurlijk niet de manier waarop de simkaarten van een telecomprovider normaliter worden gebruikt. Dit wist je ook op het moment dat je met de simkaarten in de camera's aan de slag ging, dus ook dat je geen SMS’jes zou ontvangen. 

Als we je nog ergens anders bij kunnen assisteren, dan horen we het van je.

kan ik een keiharde datum krijgen wanneer de kaarten buiten dienst genomen worden?

Dan kan ik voor die datum wat anders gaan regelen.. 

svp voor beide Nrs dan.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wildcamera,

Dit heb ik voor je nagekeken en voor beide simkaarten is de verloopdatum maandag 10 augustus.

Als we nog ergens bij kunnen helpen met het regelen, dan horen we het graag van je.

dat is toch te gek om los te lopen, eerder las ik tot 29 Augustus, maar dat kan ik hierboven niet meer terug vinden.  Je bent wel erg handig om de tekst aan te passen. 

Ik wordt hier aardig pissed van.. 

Je bent goed voor de baas als regeltjes en procedure ***** maar van begrip en coulance is totaal geen sprake.. 

10 Augustus gaan ze naar de heide, dus ik heb er dus helemaal niets meer aan. 

en dat voor 3,5 weken te laat.. 

Ik had liever met Hajar te maken, veel klantvriendelijker….

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wildcamera,

Jammer dat je dit zo ervaart en me beticht van het verwijderen van tekst. Ik heb voor mijn eerdere bericht van vandaag namelijk geen datum genoemd, dus die kon ik ook niet verwijderen.

Je hebt in ieder geval alle informatie nu voor handen in dit topic. Voor nu een goed weekend en succes met de bijen.

kan ik mijn tegoeden overhevelen naar een active T-Mobiel SIM??

Reputatie 4
Badge +2

kan ik mijn tegoeden overhevelen naar een active T-Mobiel SIM??

Beetje zielig om voor 3 en 4 euro zo te bedelen. Je hebt al zolang voor zo weinig geld gebruik gemaakt van deze aansluiting.

@eric_2  het gaat niet om bedragen, maar om principes en regels die te pas en te onpas gebruikt worden, en zelfs bedacht worden, om je maar aan het opwaarderen te krijgen, terwijl je het nooit opmaakt. en wat gebruik maken betreft 3-4 weken per jaar, en dan weer een tientje opwaarderen?  kom op zeg.. 

Die camera’s gebruiken per foto zo'n 50 KB aan data voor iedere bewegings detectie dus het MB gebruik is centen…..  en dan een tientje opwaarderen?  T-Mobiel verdient er te weinig aan,

Coulance NULL.. omdat ik 3,5 week te laat was met 1 keer erop bellen? en je dan achter het automatische systeem verschuilen dat je dat niet kan uitschakelen? Dat is je achter gemaakte regeltjes verschuilen...

en dan die eind datum van 29 aug die is verdwenen, en nu 10 Aug is geworden?  Wie het gewist heeft?

voor mij is de klantvriendelijkheid erg laag geworden.

Reageer