Vraag

Simkaart PrePaid werkt niet

• 8 september 2019
  • 11 reacties
  • 985 Bekeken

Hoi, gisteren in tmobile winkel pre paid kaartje voor zoon gekocht.Dit was de gratis versie.
Thuis in de telefoon en noppes, nada. werkt niet.
voor opwaarderen moet je je registreren via My T-mobile, daar kom ik dus niet op.
telefoonnummer / account zou al bestaan.
sms voor herstellen wachtwoord komt niet binnen.
e-mail kan niet want nog niet geregistreerd.

Oftewel een zwaar teleurgestelde zoon die enorm baalt!

Vanochtend via "registreren" naar 1616 wel 5 euro tegoed gekregen (althans dat denk ik want ik kon in 1 x wel bellen met de pre paid) alleen nog steeds geen ingaande sms en gesprekken. Krijg melding "lijn bezet" en in gesprek toon. sms-jes komen ook niet door.

11 reacties

ik rij wel ff langs winkel vanmiddag, is makkelijker
Reputatie 4
Badge +4
Even dit afwachten? https://community.t-mobile.nl/netwerk-347/problemen-met-inloggen-my-t-mobile-en-de-my-t-mobile-app-314953
lijkt me niet dat het daar aan ligt.
basis ligt toch in feit dat ik geen sms en/of telefoon kan ontvangen.
DUS niet kan activeren
morgen maar eens naar de KPN of Vodafone.
Kijken of daar de zaken wel normaal werken.
problemen met My T-Mobile is nl. ook niet iets van afgelopen dagen.
Reputatie 2
Ik denk niet dat dit te maken heeft met of je wel of geen my-tmobile account kan aanmaken of niet.

Voor zover ik weet is dat namelijk niet verplicht, en hoort het simkaartje ook gewoon te werken zonder daar een account te hebben.

Denk eerder dat er een of andere blokkade op je simkaartje zit.

Je kan trouwens bv via : https://opwaarderen.t-mobile.nl/ je beltegoed opwaarderen, heb je ook geen my-t-mobile account nodig.

Overigens ben ik het wel met je eens, hoe het mogelijk is, dat een storing/fout bij het aanmaken van een my-tmobile account weken nog weken kan duren, is mij echt een raadsel, dan neem je denk ik de boel niet helemaal seriues.
Misschien kan ik ook op andere manier opwaarderen maar feit blijft dat ik geen sms, telefoon kan ontvangen.
Ook bijv. Whatsapp kan dus niet geactiveerd worden.

Zal toch van de zotte zijn dat er nog een of andere blokkade op de sim staat?
Reputatie 2
Misschien kan ik ook op andere manier opwaarderen maar feit blijft dat ik geen sms, telefoon kan ontvangen.
Ook bijv. Whatsapp kan dus niet geactiveerd worden.

Zal toch van de zotte zijn dat er nog een of andere blokkade op de sim staat?

Ik ben bang dat het wel zo is helaas... als je bv deze topic leest : https://community.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/sim-kaart-activeren-lukt-niet-account-nodig-maar-ontvang-geen-activatie-sms-313789

En daaruit bleek dus, dat er een paar blokkades op de simkaart actief waren.

Ik denk dus dat het bij jou ook zo is. Prepaid sims worden gewoon automatisch geactiveerd, zodra je ze in een toestel stopt en aandoet, al moet je bij sommige volgens mij nog wel even gratis de opwaardeerlijn of zo bellen, maar je geeft zelf al aan dat je gebeld hebt, dus dat is het ook niet.

99% zeker dat je een blokkade hebt, als ik jou was, en er is een tmobile shop in de buurt, even langs gaan, die hebben het zo opgelost.
morgen dus maar ff langs de shop.
ik geef ze dan precies 3 minuten voordat ik naar de buren loop. (Vodafone of KPN)
ben nu al klaar met T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @ruben76,

Is het in de T-Shop al gelukt? Zo niet, stuur mij dan even een privébericht met het telefoon- en simkaartnummer, dan kan ik kijken waarom de simkaart niet werkt. Ik hoor graag van je of het is opgelost!
pb gestuurd
Reputatie 7
Badge +20
Hi @ruben76,

Het privébericht heb ik goed ontvangen, maar nog wel zonder het simkaartnummer. Deze heb ik ook nog nodig om aan de slag te kunnen!

Reageer