Vraag

Simkaart verlopen, veel online verificatie meegedaan

• 13 juni 2019
  • 5 reacties
  • 231 Bekeken

Ik heb een behoorlijke tijd geleden 2 simkaarten aangevraagd via de opgespaarde punten van T-mobile.

Deze kaartjes gebruik ik in simpele prepaid toestellen en ik gebruik het voornamelijk voor het activeren van accounts e.d. en voor het inschrijven als bedrijf zijnde wanneer en dan vul ik 1 van deze 2 nummers in wanneer ze daarom vragen.

Bellen doe ik er niet mee, aangezien het voornamelijk inkomende "spam" telefoontjes zijn.

Dit is nu ook het grootste probleem. Aangezien ik er nooit mee gebeld of gesmst heb, kan ik nu op verschillende accounts niet meer kan inloggen en kunnen nu zelfs andere mensen toegang krijgen tot mijn conversaties en online identiteit.. wanneer ze het "nieuwe" (mijn oude) nummer gaan gebruiken.

Ze kunnen mijn hele identiteit gaan stelen als ze willen... Middels deze accounts die verbonden zijn via het telefoonnummer investeer ik o.a. en ben ik in verschillende communities actief die via het telefoonnummer te benaderen zijn. Het is nu mogelijk dat iemand zich gaat voordoen als mij en even geld gaat "lenen" oid, aangezien ze hier allemaal achter kunnen komen. Ze zien vanzelf dat ik met verschillende personen contact heb gehad en er transacties hebben plaatsgevonden op basis van goed vertrouwen, die na jaren online contact zijn opgebouwd.

Die mensen kunnen ze nu weer benaderen.....

Is het een idee om het alvast bij de politie aan te geven? Want er kan echt misbruik van gemaakt worden...

Ik heb al 2 nieuwe kaartjes aangevraagd, maar ik ben bang dat het niet meer gaat lukken om die op het oude nummer te zetten?

P.s. reacties als "stom, dom, eigenschuld, had je kunnen weten" heb ik niks aan.

5 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Je kunt in die accounts toch wel een nieuw telefoonnummer opgeven?
Indien iemand jouw oude nummer krijgt, dan weet die persoon niet van wie het nummer is geweest en of die bij accounts was aangemeld en met welke gegevens. Het stelen van een identiteit is niet zomaar gedaan.
De politie zal er niets mee doen, want er is geen enkele wet overtreden.
Nu niet meer, ik heb geen toegang meer. Dat gaat via een verificatie via sms. Het account is aan het nummer gekoppeld. Gaat om de service telegram.
Zodra de eigenaar van het nummer met telegram gaat verbinden, heeft hij/zij toegang tot alle gesprekken.
Reputatie 6
Badge +11
@NummerVerlopen Ik zou in ieder geval niet op dezelfde voet verder gaan. De basis van goed vertrouwen kan of hoeft er helemaal niet te zijn op grond van wat je beschrijft. Het kunnen accounts of nummers zijn die elkaar 'vertrouwen', niet de personen. Je kan de situatie voorleggen aan de verschillende personen dat jouw 2 nummers niet meer te vertouwen zijn (want je hebt er naar eigen zeggen geen controle meer over).

Maar heb je dit
https://www.t-mobile.nl/nummerbehoud/aanvragen
al gedaan?

Edit: Ik zie nu in een infoballonnetje dat het nummer actief moet zijn, dus het lijkt erop dat dit niet gaat werken.
Reputatie 3
Badge +1
Zodra de eigenaar van het nummer met telegram gaat verbinden, heeft hij/zij toegang tot alle gesprekken.
Als je 2 factor authenticatie aan had staan, dan heeft de nieuwe gebruiker meer nodig dan alleen net telefoonnummer. De gebruiker kan dan wel kiezen om een “nieuwe” blanco start te maken op het telefoonnummer.

Reageer