Beantwoord

Sluiperderwijs beltegoed afgeschreven

• 7 maart 2017
  • 3 reacties
  • 593 Bekeken

Beste mobilers,

Even een vraag.
Ik gebruik Samsung Galaxy J5 en een prepaid.
Er is geen gebruik gemaakt van bellen en sms-en.Wifi is altijd aan
Locatie is altijd uit
Mobiele gegevens is altijd uit
Geen slimme network wissel aanwezig.
Roaming is uit

WhatsApp is aanwezig met alleen Wi-Fi verbonden, geen mobile data connectie.

Nu wordt steeds erg kleine bedragen afgeschreven van beltegoed:
27-2-2017: 8,55
01-3-2017: 8,55
02-03-2017: 8,51
06-03-2017: 8,49
07-03-2017: 8,47
Dus van euro 8,55 naar 8,47 in ruim 1 week tijd. 😃 Geen bedrag waar je een buil kunt vallen.
Toch is dit opvallend. Ik kan ook wel overwegen om op de T-Mobile site internet helemaal te blokkeren, dan wordt er niets van prepaid tegoed afgeschreven leert de ervaring na een test van 1 week vorige maand.
Fijn, maar edoch ... wel handig om te begrijpen waarom er steeds kleine bedragen af wordt gesnoept. Heeft iemand een verklaring voor?

Alvast dank voor meedenken!
icon

Beste antwoord door Hajar 8 maart 2017, 11:09

Hi Nelis,

Goed dat je dit aangeeft. Ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn als je mobiele data uitgeschakeld hebt. Wanneer jij Wifi denkt te gebruiken en Mobiele Data hebt uitgeschakeld, zijn enkele apps op jouw Smartphone toch in staat om zelfstandig een heel klein beetje data te verbruiken ondanks dat jij Mobiele Data hebt uitgeschakeld. Meestal is dit verbruik kleiner dan 1KB per dag. Ik zie dat bij alle keren dat er tegoed is afgeschreven een dataverbinding is gemaakt. Als je dit in de toekomst wilt voorkomen dan kan ik een blokkade activeren op internet. Dan kun je helemaal geen gebruik meer maken van mobiele data en alleen nog maar van wifi.

Heb je daar interesse in? Ik hoor het dan graag! 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Nelis,

Goed dat je dit aangeeft. Ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn als je mobiele data uitgeschakeld hebt. Wanneer jij Wifi denkt te gebruiken en Mobiele Data hebt uitgeschakeld, zijn enkele apps op jouw Smartphone toch in staat om zelfstandig een heel klein beetje data te verbruiken ondanks dat jij Mobiele Data hebt uitgeschakeld. Meestal is dit verbruik kleiner dan 1KB per dag. Ik zie dat bij alle keren dat er tegoed is afgeschreven een dataverbinding is gemaakt. Als je dit in de toekomst wilt voorkomen dan kan ik een blokkade activeren op internet. Dan kun je helemaal geen gebruik meer maken van mobiele data en alleen nog maar van wifi.

Heb je daar interesse in? Ik hoor het dan graag! 🙂
Hartelijk dankt voor je antwoord.
Dat dacht ik al, je gaf me een bevestiging van mijn vermoeden. Er zijn inderdaad apps die gebruikt maakt van afsnoepen mobiele data al is het lasting om uit te vissen welke apps hier verantwoordelijk is.

Blokkeren van internet kan ik makkelijk doen op de Tmobile site, toch?
Dat heb ik net gedaan en ik wacht af of er niets meer afgeschreven wordt.

Groeten,

Nelis
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nelis,

Dat kan inderdaad ook via My T-Mobile. Ik zie in het systeem dat je dat goed hebt gedaan. Ik verwacht dat je vanaf nu geen kosten meer kan maken aan data. Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik het graag! 😉

Reageer