Beantwoord

Sms met surprise code is verdwenen in wildcamera

• 23 augustus 2016
  • 43 reacties
  • 1023 Bekeken

Ik heb net opgewaardeerd, en nu is die SMS met die code naar mijn wildcamera gegaan, en daar verdwenen.
De SIM zit in een wildcamera met email SMTP functie.
Die registreert geen SMS'n
Hoe krijg ik die code nu?
Ik kan wel wat MB's gebruiken (winnen).
icon

Beste antwoord door Thalina 25 augustus 2016, 11:54

Hoi Beebel,

Wat tof dat je een wildcamera hebt! In welk gebied heb je 'm hangen? Al gave dieren gespot?

Terug naar je vraag! Het is inderdaad niet makkelijk om even de simkaart in een toestel te doen! Ik heb even in het systeem gekeken en ik zie bij het 06-nummer dat gekoppeld is aan jouw forum account alleen een opwaardering van 10/08 staan. Klopt het dat het om een ander 06-nummer gaat en dat je bij dit andere nummer hebt opgewaardeerd? Ik kan de sms nogmaals versturen, maar in dit geval heeft dat weinig nut.

Heb je met dit nummer een My PrePaid Surprise account mee? Dan kun je in het My PrePaid Surprise account naar het overzicht gaan. Daar staan alle codes weergegeven. Een code is maximaal 7 dagen geldig, na die 7 dagen is de code niet meer zichtbaar.

Laat je even weten of het daarmee gelukt is?
Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Je kunt proberen om de simkaart in een telefoon te stoppen, en vervolgens de surprise code hier (klik op "Speelcode kwijt?") op te vragen.

Groet,
Dank voor je suggestie.
kan niet, de camera hangt aan een boom in de bos.
Kunt u die code niet naar mijn email sturen?
Reputatie 6
Badge +17
Ik ben bang dat dat niet mogelijk is, maar je kunt het beste even wachten op een T-Mobile medewerker. Normaal pikken ze dit topic op binnen 24-48 uur.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Beebel,

Wat tof dat je een wildcamera hebt! In welk gebied heb je 'm hangen? Al gave dieren gespot?

Terug naar je vraag! Het is inderdaad niet makkelijk om even de simkaart in een toestel te doen! Ik heb even in het systeem gekeken en ik zie bij het 06-nummer dat gekoppeld is aan jouw forum account alleen een opwaardering van 10/08 staan. Klopt het dat het om een ander 06-nummer gaat en dat je bij dit andere nummer hebt opgewaardeerd? Ik kan de sms nogmaals versturen, maar in dit geval heeft dat weinig nut.

Heb je met dit nummer een My PrePaid Surprise account mee? Dan kun je in het My PrePaid Surprise account naar het overzicht gaan. Daar staan alle codes weergegeven. Een code is maximaal 7 dagen geldig, na die 7 dagen is de code niet meer zichtbaar.

Hoi Beebel,

ja, ik s'nachts al een paar herten vastgelegd.

Terug naar je vraag! Het is inderdaad niet makkelijk om even de simkaart in een toestel te doen! Ik heb even in het systeem gekeken en ik zie bij het 06-nummer dat gekoppeld is aan jouw forum account alleen een opwaardering van 10/08 staan. Klopt het dat het om een ander 06-nummer gaat en dat je bij dit andere nummer hebt opgewaardeerd?

Ja, ik dacht dat ik via die nieuwe sim die ik voor dat doel gekocht had op dit forum kwam, maar kreeg net je sms op mijn oude mobiel Nr.
dat nieuwe Nr. kan ik hier beter niet neerzetten.

Ik kan de sms nogmaals versturen, maar in dit geval heeft dat weinig nut.

Heb je met dit nummer een My PrePaid Surprise account mee? Dan kun je in het My PrePaid Surprise account naar het overzicht gaan. Daar staan alle codes weergegeven.

hoe kom ik daar? lukt me niet.

Een code is maximaal 7 dagen geldig, na die 7 dagen is de code niet meer zichtbaar.

aanmelden bij de surprise lukt ook niet, omdat er een pincode per sms naar de camera gestuurd wordt die dus de mist ingaat.
Ik vind het jammer, maar dat is natuurlijk een beveiliging.
ik kan nog wel wat mb's gebruiken voor mijn dieren foto's in de natuur.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Beebel,

We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing. Zou je mij in een privébericht het 06- of 097- nummer willen sturen die je in je wildcamera gebruikt? Dan ga ik een poging doen om je aan te melden voor PrePaid Surprise.

Ik wacht je reactie af!
Hoi Issam,
Dank voor je reactie.
ik heb een prive bericht gestuurd.
Reputatie 6
Badge +16
Halo beebel,

Jij ook bedankt voor je berichtje, ik heb je weer een reactie gestuurd. 🙂
even zoals beloof een paar foto's die de Camera s'nacht gemaakt heeft.

Reputatie 6
Badge +16
Hoi hoi beebel,

Gaaf zeg! Bedankt voor het delen. ;)

We zien je graag snel weer verschijnen op het forum!
Hallo,
3 maanden geleden heb ik mijn wildcamera actief gehad in het bos.
De opname's van 32Kb foto's worden dan via het ingestelde emailadres en paswoord verstuurd via de smtp server.
zie de fotos eerder in dit draadje.

Dit werkte toen prima, nu niet meer.
Is er wat veranderd in jullie server settings?

Ik gebruikte:
smtp.t-mobile.nl
587
en had in de camera STARTTLS aan gevinkt.

Een SMS sturen naar de wildcamera gaat nu nog prima, en ik krijg van de camera netjes een status terug van de accu en de capaciteit van de SD geheugenkaart.

zijn er gewijzigde settings die ik moet veranderen?

bvd,
beebel.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi beebel,

Welkom terug! Leuk om je hier weet te zien. :)

Wat vreemd dat het versturen van de e-mails niet meer lukt. Zou je kunnen aangeven welke mailprovider je gebruikt? Heb je de mogelijkheid om de wildcamera een keer opnieuw op te starten? Het verwijderen van het e-mail account en opnieuw toevoegen kan ook helpen.

Heb je het ook een keer geprobeerd met STARTTLS uitgevinkt?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie Beebel!
Ik heb de 2 andere opties ook nog geprobeerd, nl
No SSL
SSL
STARTSSL wat voorheen werkte.

Ik zie nu wel dat er iedere keer 1 a 2 ct van mijn conto afgaat.
Maar er komt gewoon geen email binnen bij mijn ....@gmail account en mijn ...@hetnet.nl als CC ingesteld.
Het lijkt er op dat ze geblokkeerd worden, of zo?
Ik gebruik mijn @gmail met paswoord als zend adres, die heb ik er toen voor aangemaakt.
Deze instellingen staan op de SD card in een parameter file.
Als ik de camera opstart worden die gegevens opnieuw ingelezen.
Dus verwijderen gebeurt iedere keer bij het uitschakelen.

Dank voor het meedenken.
Beebel / wildcamera
PS de SMS die de box heeft terug gezonden koste 20ct, ik dacht dat die prijs naar 10ct zou gaan als ik opgewaardeerd heb met €10,- hetgeen ik in Augustus toe gedaan heb.
of heb ik het verkeerd?
Reputatie 6
Badge +17
Als je Gmail gebruikt als afzender, moet je de SMTP servers gebruiken van Gmail en niet van T-Mobile. Zie hier voor meer informatie en waarom je niet de SMTP servers van T-Mobile moet gebruiken.

Wil je laten weten of het gelukt is?

Groet,
Het is nu duidelijk, waarom het in augustus nog wel werkte, en nu niet meer.
ik heb de server veranderd naar smtp.gmail.com, en het werkt weer.
Hartelijk dank voor de hulp.
😃
Reputatie 6
Badge +16
Hey Beebel,

Ah super! Goed om te lezen dat Pilovali je inmiddels van een oplossing heeft voorzien. Bedankt voor je terugkoppeling.

@pilovali, bedankt voor het meedenken. 😃
Het is nu duidelijk, waarom het in augustus nog wel werkte, en nu niet meer.
ik heb de server veranderd naar smtp.gmail.com, en het werkt weer.
Hartelijk dank voor de hulp.
:D
Hallo,
5 Maanden geleden werkte alles nog via smtp.gmail.com
STARTTLS en poort 587.
Dat was allemaal zo ingesteld in een Parameter file waar alle settings in staan.
Als ik de wildcamera nu in het voorjaar 16 Juni weer wil gebruiken werkt het ineens niet meer.

Ik heb geen setting gewijzigd, nadat alles toen werkte.

Is er iets in de service van T-Moblie verandert t.a.v. data verzenden via smtp??
Vorig jaar kon ik de opnames nog netjes verzenden en ontvangen.
Er wordt ook niets van mijn prepaid card afgeschreven.
De SIM in mijn Android geplaatst kan ik gewoon een oproep maken.

Graag uw hulp, ik heb me al klem gezocht op internet.
m.vr.gr.
Hoi wildcamera.

Internet voor PrePaid is veranderd, waarschijnlijk ligt het daaraan. Er moet nu actief (via de landingspagina) worden gekozen voor een internetbundel, of voor 'betalen per MB' om uit het tegoed te kunnen internetten.

De PrePaid internetbundels zijn een maand houdbaar.

Als je voor 'Betalen per MB' wilt kiezen, kan het zijn dat je op de landingspagina eerst op 'Internetbundel' moet klikken. Na 200 MB verbruikt te hebben, of na het bereiken van 30 dagen moet je opnieuw kiezen voor 'Betalen per MB'.

Meer hierover kun je lezen in dit FAQ-topic en meer informatie over wat er voor PrePaid is veranderd lees je in dit topic.

Als je er niet helemaal uitkomt of graag nog ergens advies over wilt, voordat je voor jezelf een keuze kunt maken, laat het dan gerust weten. 🙂
De wildcamera doet niet aan internet.
Hij stuurt via mail een foto van 40Kb per keer dat hij een bewegend beest detecteerd.
Maximaal 100 foto's per maand.
wat dan neer komt op 5MB aan data per maand.
Het was zo dat ik 2 ct per foto kwijt was, dus 2 Euro per maand.

Hoe kom ik in de nieuwe situatie het beste uit??
Als de camera via een email een foto stuurt en zo'n 5MB per maand verbruikt, ligt het probleem wel echt bij het feit dat er nu actief, elke maand weer, een keuze moet worden gemaakt voor het internet, email werkt via het internet. ;)

Ik twijfel of betalen per MB online aangezet kan worden. Anders zou het inhouden dat je elke maand naar de camera moet om betalen per MB te activeren via een telefoon. (Wacht nog even op uitsluitsel van een T-Mobile Moderator of een medeklant met PrePaid, ik weet dit niet 100% zeker en kan er zo snel ook geen informatie over vinden.)

Een bundel zou ik je in dit geval afraden. Als er dusdanig weinig data verbruikt wordt, is het merendeel weggegooid geld. De bundels zijn, zoals eerder gezegd, ook maar een maand geldig. Met betalen per MB heb je dan aanzienlijk minder kosten, dat kost 0,05 cent per MB met PrePaid voordeel 50%.

Dan ligt het er nog aan hoeveel zin je hebt om elke maand naar de camera te moeten, als daar op dit moment daadwerkelijk niets op afstand voor mogelijk is, anders is het wellicht het beste om te kijken of het gras elders misschien wat groener is.
Ik heb me het laatste uur geweldig over lopen opwinden.
Ik ben er flink boos over dat door het eenzijdig wijzigen van de regels mijn camera het nu niet meer doet.
Ook iedere keer naar de bos gaan en de sim uit de camera te halen is geen optie.

Ik vind dat ik mijn tegoed gewoon op de oude manier moet kunnen opmaken.
Daarna bij opwaarderen moet ik dan een andere keuze gaan maken, waar ik niet blij van wordt.

Als jullie een SMS naar de sim in de camera sturen, dan gaat het gewoon in het zwarte gat.
Ik zoek me een aap om er achter te komen waarom het nu niet meer werkt.

Geef me de kans om mijn tegoed op de oude manier op te maken.

Of kom met een andere regeling, zoals bv een afdoende aantal MB's over een 6 maanden periode over de zomer, zodat mijn camera kan blijven draaien.

Natuurlijk wil ik voor zo'n hoeveelheid MB's over die 6 Maanden periode betalen, door af te schrijven van mijn prepaid tegoed.
Maar niet via die rare maandelijkse regeling wat niet doenbaar is in deze WildCamera.

Beebel / wildcamera
Reputatie 4
Hoi Beebel ,

Ik snap heel goed dat je dit vervelend vindt!

Wij hebben ook aan onze collega's van PrePaid alle feedback doorgegeven die wij hebben doorgekregen van onze klanten. Zij gaan kijken of het weer aangepast kan worden en op wat voor manier wij het PrePaid platform kunnen verbeteren. Zodra er ontwikkelingen zijn zullen wij dit ook direct op het forum delen.
te zacht gezegd "heel vervelend"
Omdat ik mijn camera nu gewoon niet kan gebruiken.
Ik was altijd heel tevreden met de oude situatie.
Dat idiote maandelijks updaten is voor mij een grote ergenis.
Zet er een doorlopende maandelijkse limiet op als je klanten tegen zichzelf wilt beschermen.

wat kan er nu als overgang "tijdelijk" toegekend worden?
Zet er voor mijn part een 100MB op voor 6 Maanden.

Reageer