Beantwoord

Sms met surprise code is verdwenen in wildcamera

• 23 augustus 2016
  • 43 reacties
  • 1022 Bekeken

Toon eerste reactie

43 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Wij geven je feedback ook zeker door. Op dit moment is dit de nieuwe manier van internetten met PrePaid. Kun je mij in een privébericht het nummer sturen waar het om gaan? Dan geef ik je een compensatiebundel van 100MB. 🙂
Met dank,
voorlopig is dit voor mijn camera opgelost.
Hopelijk komt er een definitieve oplossing voor wildcamera's
😃
Dag Hajar, of collegas,

Hartelijk bedankt voor de compensatie bundel, ik heb er goed gebruik van kunnen maken met mijn wildcamera gedurende de zomermaanden, en aardig foto's gedetecteerd.
Het verbruik was wel erg laag in MB's dan.
Ik heb het lang niet opgemaakt.

Maar voor mijn verdere gebruik heb ik nu gekozen voor MB afschrijven van mijn prepaid tegoed.
Nadat ik dat geactiveerd had was mijn tegoed ineens verlaagd van €9,31 naar nu €8,36.
Hoe kan dat? ik heb nog geen MB gebruikt???

m.vr. gr.
En nu nog meer onverklaarbare aftrek van mijn Prepaid kaart???
Ik heb de SIM van de wildcamera in mijn mobiel gestopt, omdat die SMS bevestiging niet door de camera verwerkt kan worden.
In mijn telefoon heb ik 3 internet pagina's opgevraagd, dat werkte.
Daarna de SIM weer terug in de wildcamera gedaan, aangezet en 1 foto verzonden binnengekregen.
Tot mijn verbazing is het conto gezakt van €8,37 naar nu €7,49

Onverklaarbaar, dat klopt gewoon niet.

Kunt u mij uitleggen waar die afschrijvingen in zijn gaan zitten???
En nu staat hij weer terug op €8,37 RAAR....
En Vandaag 2 Okt. staat het saldo weer op €8,36
Nu na het maken van 3 foto's met de wildcamera variërend van 36 - 39 KB per stuk.
Dat is ongeveer 0,1 MB aan data.....
En daarna staat het saldo ineens op €7,47

Het verschil is €0,89 voor 0,1MB data..

Hier klopt iets totaal niet.
Kan iemand me nu eens uitleggen hoe die verrekening in elkaar zit.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wildcamera,

Goed dat je het even vraagt!

De vraag over het verschil in kosten, komt doordat er op 1 oktober voor €0,84 aan MB's is verbruikt. Daarnaast zijn er ook nog 2 SMS'jes verzonden, á 10 cent per stuk. Het kan zijn dat je direct na een datasessie keek en daardoor nog niet de verwerkte kosten zag. Er moet namelijk een verrekening worden toegepast en daardoor schoot de teller weer terug, toen je later nogmaals keek. Het gebruik van internet in Nederland wordt per sessie vastgesteld en naar boven afgerond op 200 KB of een veelvoud daarvan. Houd er dus rekening mee dat je tijdens een lopende datasessie misschien meer verbruikt dan je vermoedt, wanneer je de foto's verstuurt. Daarna is er nog 2 keer een zeer klein bedrag afgeschreven aan data en op dit moment heb je nog €8,34 over aan beltegoed.

Hopelijk is het zo in ieder helder? Als je nog vragen hebt over jouw beltegoed, dan horen we het graag!
Vraag 1:
Maar voor mijn verdere gebruik heb ik nu gekozen voor MB afschrijven van mijn prepaid tegoed.
Nadat ik dat geactiveerd had was mijn tegoed ineens verlaagd van €9,31 naar nu €8,36.
Hoe kan dat? ik heb nog geen MB gebruikt, en er is gelijk 95Ct afgeschreven???
afijn, dat geloof ik dan wel.
"Houd er dus rekening mee dat je tijdens een lopende datasessie misschien meer verbruikt dan je vermoedt, wanneer je de foto's verstuurt. Daarna is er nog 2 keer een zeer klein bedrag afgeschreven aan data en op dit moment heb je nog €8,34 over aan beltegoed."
Dat bedrag moet 95Ct hoger zijn, zie vraag 1:
Mijn wildcamera maakt geen internet (data) verbindingen, maar stuurt per email een foto van
Heb vanavond de camera weer aangezet.
Begin saldo €8,34
De camera heeft 6 foto gegenereerd variërend van 15KB- 38KB
Nu is het saldo €7,45

Verbruik €0,89 voor 6 verschillende emails met een 0,1MB totaal aan foto's

met de oude prepaid regeling koste dit 1 a 2 Ct.
Onvoorstelbaar die wijziging!!!!

Kan ik niet gewoon terug naar de oude prepaid regeling?
Ik hoop niet dat ik naar een andere provider moet gaan zoeken.
Deze zomer heb ik als overgangs regeling 100MB als coulance gehad tot eind Augustus.
Dat heeft me tijdelijk geholpen, en daar was ik dankbaar voor.
Hopelijk is er toch een oplossing?
Heb vanavond de camera weer aangezet.
Begin saldo €8,34
De camera heeft 6 foto gegenereerd variërend van 15KB- 38KB
Nu is het saldo €7,45

En dan nu om 01:47 uur is het saldo ineens weer terug naar €8,32
Een verbruik van 2Ct voor die 6 emails met de foto's

Zet iemand dat saldo weer terug, omdat ik melding maak?
Of is die automatische berekening van slag af, wat later weer gecorrigeerd wordt?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Wildcamera,

Zoals David al uitlegde, kan de weergave wat schommelen doordat het verbruik per sessie gemeten wordt. Daarnaast wil ik je aanraden een internetbundel te overwegen in plaats van te kiezen voor betalen per MB. Dit kan voor jou voordeliger zijn! Je kunt op deze pagina meer lezen over de internetbundels die wij aanbieden! Hopelijk heb je daar wat aan. 😃
De goedkoopste is 4,95 voor 300 MB PER MAAND.
En dan is het restant gewoon verdwenen........
Als ik nu 300MB voor een jaar kon krijgen, dan zou ik daar voor mijn wildcamera meer dan genoeg aan hebben.
Bovendien moet ik die per maand activeren, dus SIM in de bos uit de WildCamera halen, in de mobiel steken, opwaarderen ENZV.

Dus dan is per MB uiteindelijk goedkoper.
Hopelijk hoef ik die keuze niet meer iedere maand te maken?

Dat eerst 89 Ct te veel wordt afgeboekt, en later weer gecorrigeerd wordt vind ik een idiote zaak.
Reputatie 7
Badge +20
Hi wildcamera,

Het klopt inderdaad dat een bundel een maand houdbaar is. Dit is wellicht niet ideaal, maar een PrePaidsimkaart is uiteindelijk natuurlijk bedoeld voor een telefoon, niet een camera die in het bos hangt. We proberen dan ook met je mee te denken in oplossingen, maar uiteindelijk zul je zelf dan een keus moeten maken voor betalen per MB of een bundel. Je maakt de keus voor betalen per MB 1 keer per jaar, dus dat is vrij ruim gelukkig!
Dag Hajar, of collegas,

Hartelijk bedankt voor de compensatie bundel, ik heb er goed gebruik van kunnen maken met mijn wildcamera gedurende de zomermaanden, en aardig foto's gedetecteerd.
Het verbruik was wel erg laag in MB's dan.
Ik heb het lang niet opgemaakt.

Hoe kan dat? ik heb nog geen MB gebruikt???

Deze vraag is van 3 dagen geleden. Wordt deze aftrek nog uitgelegd, en anders terug geboekt?

m.vr. gr.
Reputatie 7
Badge +20
Hi wildcamera,

Mijn collega David heeft jou op 3 oktober al van een reactie voorzien. Zie zijn reactie: ''De vraag over het verschil in kosten, komt doordat er op 1 oktober voor €0,84 aan MB's is verbruikt. Daarnaast zijn er ook nog 2 SMS'jes verzonden, á 10 cent per stuk. Het kan zijn dat je direct na een datasessie keek en daardoor nog niet de verwerkte kosten zag. Er moet namelijk een verrekening worden toegepast en daardoor schoot de teller weer terug, toen je later nogmaals keek. Het gebruik van internet in Nederland wordt per sessie vastgesteld en naar boven afgerond op 200 KB of een veelvoud daarvan. Houd er dus rekening mee dat je tijdens een lopende datasessie misschien meer verbruikt dan je vermoedt, wanneer je de foto's verstuurt. Daarna is er nog 2 keer een zeer klein bedrag afgeschreven aan data en op dit moment heb je nog €8,34 over aan beltegoed.''

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid. 🙂
Dag Hajar,
Dat is de zelfde tekst die ik al had gelezen.
Toen ik die Keuze had gemaakt "per MB" en voor die tijd heeft de camera stilgestaan van 5 September toen de camera uit de bos is gehaald, heb ik geen foto's gemaakt, en ook geen SMS'n verstuurd omdat de camera dat zelf niet op eigen houtje kan genereren.
Ook dat heb ik al aan hem uitgelegd.
dus dat afschrijven is een totaal onverklaarbaar ding voor mij.

Kunt u mij dan geen harde bewijzen leveren?
Jullie kunnen toch Gebruikers data lezen/inkijken van voor activeren van "per MB"?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wildcamera,

Het bewijs is het antwoord wat al meerdere malen is gegeven. Wij mogen niet inzien waar jouw data aan is verbruikt, alleen wanneer. Zoals gezegd is er verbruik geconstateerd op ons netwerk, dus dat klopt. De kosten zijn dan ook terecht.
Dag allemaal,
Inmiddels is het weer Augustus, en heb ik de de wildCamera's (nu 2 stuks) weer ingezet op de heide bij mijn bijenvolken.
Mij oude SIM was helaas verlopen, 6 Maanden niet gebruikt, en niet opgelet.
Ik heb hiervoor een nieuwe SIM toegestuurd gekregen. Alleen was de registratie bonus van €5,- na 1 maand ongebruikt onbenut verdwenen. Jammer het is niet af te stemmenmet het aanzetten van de wildCamera.

Nu heb ik net een 2e SIM voor mijn nieuwe WildCamera ontvangen.
Ik probeer mijn adres gegevens in tevoeren om die €5,- NU te kunnen benutten in de komende Maand.
De Camera en de SIM zijn nu actief van af vandaag 16-8-2019
Echter ik heb weer pech omdat het registreren via my-Tmobiel site niet werkt, en dit blijkbaar nog enkele weken kan gaan duren.

Kunnen jullie mij niet compenseren met MB toekennen voor de komende 8 weken?
Daarna is het seizoen weer voorbij.

indien mogelijk ook voor de 1e SIM waar de bonus ook in het gat is verdwenen.
Graag wil ik jullie via Prive de nrs van de SIMs doorgeven ter controle.

Met veel dank,
BeeBee..

Reageer