Beantwoord

Sms met surprise code is verdwenen in wildcamera

  • 23 augustus 2016
  • 43 reacties
  • 1071 Bekeken

Ik heb net opgewaardeerd, en nu is die SMS met die code naar mijn wildcamera gegaan, en daar verdwenen.
De SIM zit in een wildcamera met email SMTP functie.
Die registreert geen SMS'n
Hoe krijg ik die code nu?
Ik kan wel wat MB's gebruiken (winnen).
icon

Beste antwoord door Thalina 25 augustus 2016, 11:54

Hoi Beebel,

Wat tof dat je een wildcamera hebt! In welk gebied heb je 'm hangen? Al gave dieren gespot?

Terug naar je vraag! Het is inderdaad niet makkelijk om even de simkaart in een toestel te doen! Ik heb even in het systeem gekeken en ik zie bij het 06-nummer dat gekoppeld is aan jouw forum account alleen een opwaardering van 10/08 staan. Klopt het dat het om een ander 06-nummer gaat en dat je bij dit andere nummer hebt opgewaardeerd? Ik kan de sms nogmaals versturen, maar in dit geval heeft dat weinig nut.

Heb je met dit nummer een My PrePaid Surprise account mee? Dan kun je in het My PrePaid Surprise account naar het overzicht gaan. Daar staan alle codes weergegeven. Een code is maximaal 7 dagen geldig, na die 7 dagen is de code niet meer zichtbaar.

Laat je even weten of het daarmee gelukt is?
Bekijk origineel

43 reacties

Dag allemaal,
Inmiddels is het weer Augustus, en heb ik de de wildCamera's (nu 2 stuks) weer ingezet op de heide bij mijn bijenvolken.
Mij oude SIM was helaas verlopen, 6 Maanden niet gebruikt, en niet opgelet.
Ik heb hiervoor een nieuwe SIM toegestuurd gekregen. Alleen was de registratie bonus van €5,- na 1 maand ongebruikt onbenut verdwenen. Jammer het is niet af te stemmenmet het aanzetten van de wildCamera.

Nu heb ik net een 2e SIM voor mijn nieuwe WildCamera ontvangen.
Ik probeer mijn adres gegevens in tevoeren om die €5,- NU te kunnen benutten in de komende Maand.
De Camera en de SIM zijn nu actief van af vandaag 16-8-2019
Echter ik heb weer pech omdat het registreren via my-Tmobiel site niet werkt, en dit blijkbaar nog enkele weken kan gaan duren.

Kunnen jullie mij niet compenseren met MB toekennen voor de komende 8 weken?
Daarna is het seizoen weer voorbij.

indien mogelijk ook voor de 1e SIM waar de bonus ook in het gat is verdwenen.
Graag wil ik jullie via Prive de nrs van de SIMs doorgeven ter controle.

Met veel dank,
BeeBee..
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wildcamera,

Het bewijs is het antwoord wat al meerdere malen is gegeven. Wij mogen niet inzien waar jouw data aan is verbruikt, alleen wanneer. Zoals gezegd is er verbruik geconstateerd op ons netwerk, dus dat klopt. De kosten zijn dan ook terecht.
Dag Hajar,
Dat is de zelfde tekst die ik al had gelezen.
Toen ik die Keuze had gemaakt "per MB" en voor die tijd heeft de camera stilgestaan van 5 September toen de camera uit de bos is gehaald, heb ik geen foto's gemaakt, en ook geen SMS'n verstuurd omdat de camera dat zelf niet op eigen houtje kan genereren.
Ook dat heb ik al aan hem uitgelegd.
dus dat afschrijven is een totaal onverklaarbaar ding voor mij.

Kunt u mij dan geen harde bewijzen leveren?
Jullie kunnen toch Gebruikers data lezen/inkijken van voor activeren van "per MB"?
Reputatie 7
Badge +20
Hi wildcamera,

Mijn collega David heeft jou op 3 oktober al van een reactie voorzien. Zie zijn reactie: ''De vraag over het verschil in kosten, komt doordat er op 1 oktober voor €0,84 aan MB's is verbruikt. Daarnaast zijn er ook nog 2 SMS'jes verzonden, á 10 cent per stuk. Het kan zijn dat je direct na een datasessie keek en daardoor nog niet de verwerkte kosten zag. Er moet namelijk een verrekening worden toegepast en daardoor schoot de teller weer terug, toen je later nogmaals keek. Het gebruik van internet in Nederland wordt per sessie vastgesteld en naar boven afgerond op 200 KB of een veelvoud daarvan. Houd er dus rekening mee dat je tijdens een lopende datasessie misschien meer verbruikt dan je vermoedt, wanneer je de foto's verstuurt. Daarna is er nog 2 keer een zeer klein bedrag afgeschreven aan data en op dit moment heb je nog €8,34 over aan beltegoed.''

Hopelijk heb je nu meer duidelijkheid. 🙂
Dag Hajar, of collegas,

Hartelijk bedankt voor de compensatie bundel, ik heb er goed gebruik van kunnen maken met mijn wildcamera gedurende de zomermaanden, en aardig foto's gedetecteerd.
Het verbruik was wel erg laag in MB's dan.
Ik heb het lang niet opgemaakt.

Maar voor mijn verdere gebruik heb ik nu gekozen voor MB afschrijven van mijn prepaid tegoed.
Nadat ik dat geactiveerd had was mijn tegoed ineens verlaagd van €9,31 naar nu €8,36.
Hoe kan dat? ik heb nog geen MB gebruikt???

Deze vraag is van 3 dagen geleden. Wordt deze aftrek nog uitgelegd, en anders terug geboekt?

m.vr. gr.
Reputatie 7
Badge +20
Hi wildcamera,

Het klopt inderdaad dat een bundel een maand houdbaar is. Dit is wellicht niet ideaal, maar een PrePaidsimkaart is uiteindelijk natuurlijk bedoeld voor een telefoon, niet een camera die in het bos hangt. We proberen dan ook met je mee te denken in oplossingen, maar uiteindelijk zul je zelf dan een keus moeten maken voor betalen per MB of een bundel. Je maakt de keus voor betalen per MB 1 keer per jaar, dus dat is vrij ruim gelukkig!
De goedkoopste is 4,95 voor 300 MB PER MAAND.
En dan is het restant gewoon verdwenen........
Als ik nu 300MB voor een jaar kon krijgen, dan zou ik daar voor mijn wildcamera meer dan genoeg aan hebben.
Bovendien moet ik die per maand activeren, dus SIM in de bos uit de WildCamera halen, in de mobiel steken, opwaarderen ENZV.

Dus dan is per MB uiteindelijk goedkoper.
Hopelijk hoef ik die keuze niet meer iedere maand te maken?

Dat eerst 89 Ct te veel wordt afgeboekt, en later weer gecorrigeerd wordt vind ik een idiote zaak.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Wildcamera,

Zoals David al uitlegde, kan de weergave wat schommelen doordat het verbruik per sessie gemeten wordt. Daarnaast wil ik je aanraden een internetbundel te overwegen in plaats van te kiezen voor betalen per MB. Dit kan voor jou voordeliger zijn! Je kunt op deze pagina meer lezen over de internetbundels die wij aanbieden! Hopelijk heb je daar wat aan. 😃
Heb vanavond de camera weer aangezet.
Begin saldo €8,34
De camera heeft 6 foto gegenereerd variërend van 15KB- 38KB
Nu is het saldo €7,45


En dan nu om 01:47 uur is het saldo ineens weer terug naar €8,32
Een verbruik van 2Ct voor die 6 emails met de foto's

Zet iemand dat saldo weer terug, omdat ik melding maak?
Of is die automatische berekening van slag af, wat later weer gecorrigeerd wordt?
Heb vanavond de camera weer aangezet.
Begin saldo €8,34
De camera heeft 6 foto gegenereerd variërend van 15KB- 38KB
Nu is het saldo €7,45

Verbruik €0,89 voor 6 verschillende emails met een 0,1MB totaal aan foto's

met de oude prepaid regeling koste dit 1 a 2 Ct.
Onvoorstelbaar die wijziging!!!!

Kan ik niet gewoon terug naar de oude prepaid regeling?
Ik hoop niet dat ik naar een andere provider moet gaan zoeken.
Deze zomer heb ik als overgangs regeling 100MB als coulance gehad tot eind Augustus.
Dat heeft me tijdelijk geholpen, en daar was ik dankbaar voor.
Hopelijk is er toch een oplossing?
Vraag 1:
Maar voor mijn verdere gebruik heb ik nu gekozen voor MB afschrijven van mijn prepaid tegoed.
Nadat ik dat geactiveerd had was mijn tegoed ineens verlaagd van €9,31 naar nu €8,36.
Hoe kan dat? ik heb nog geen MB gebruikt, en er is gelijk 95Ct afgeschreven???
___________________
Vraag 2:
De 2 X Sms kan ik niet herleiden.
De wildcamera zend alleen maar een "status" SMS terug, als ik er een status vraag SMS naar toe stuur??
____________________
Vraag 3:
Om de internet toegang te testen heb ik de SIM in mijn mobiel gedaan, en 3 pagina's opgevraagd.
Dat zijn dan toch geen 200Kb?
afijn, dat geloof ik dan wel.
_____________________
Vraag 4:
"Houd er dus rekening mee dat je tijdens een lopende datasessie misschien meer verbruikt dan je vermoedt, wanneer je de foto's verstuurt. Daarna is er nog 2 keer een zeer klein bedrag afgeschreven aan data en op dit moment heb je nog €8,34 over aan beltegoed."
Dat bedrag moet 95Ct hoger zijn, zie vraag 1:
Mijn wildcamera maakt geen internet (data) verbindingen, maar stuurt per email een foto van
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wildcamera,

Goed dat je het even vraagt!

De vraag over het verschil in kosten, komt doordat er op 1 oktober voor €0,84 aan MB's is verbruikt. Daarnaast zijn er ook nog 2 SMS'jes verzonden, á 10 cent per stuk. Het kan zijn dat je direct na een datasessie keek en daardoor nog niet de verwerkte kosten zag. Er moet namelijk een verrekening worden toegepast en daardoor schoot de teller weer terug, toen je later nogmaals keek. Het gebruik van internet in Nederland wordt per sessie vastgesteld en naar boven afgerond op 200 KB of een veelvoud daarvan. Houd er dus rekening mee dat je tijdens een lopende datasessie misschien meer verbruikt dan je vermoedt, wanneer je de foto's verstuurt. Daarna is er nog 2 keer een zeer klein bedrag afgeschreven aan data en op dit moment heb je nog €8,34 over aan beltegoed.

Hopelijk is het zo in ieder helder? Als je nog vragen hebt over jouw beltegoed, dan horen we het graag!
En Vandaag 2 Okt. staat het saldo weer op €8,36
Nu na het maken van 3 foto's met de wildcamera variërend van 36 - 39 KB per stuk.
Dat is ongeveer 0,1 MB aan data.....
En daarna staat het saldo ineens op €7,47

Het verschil is €0,89 voor 0,1MB data..

Hier klopt iets totaal niet.
Kan iemand me nu eens uitleggen hoe die verrekening in elkaar zit.
En nu staat hij weer terug op €8,37 RAAR....
En nu nog meer onverklaarbare aftrek van mijn Prepaid kaart???
Ik heb de SIM van de wildcamera in mijn mobiel gestopt, omdat die SMS bevestiging niet door de camera verwerkt kan worden.
In mijn telefoon heb ik 3 internet pagina's opgevraagd, dat werkte.
Daarna de SIM weer terug in de wildcamera gedaan, aangezet en 1 foto verzonden binnengekregen.
Tot mijn verbazing is het conto gezakt van €8,37 naar nu €7,49

Onverklaarbaar, dat klopt gewoon niet.

Kunt u mij uitleggen waar die afschrijvingen in zijn gaan zitten???
Dag Hajar, of collegas,

Hartelijk bedankt voor de compensatie bundel, ik heb er goed gebruik van kunnen maken met mijn wildcamera gedurende de zomermaanden, en aardig foto's gedetecteerd.
Het verbruik was wel erg laag in MB's dan.
Ik heb het lang niet opgemaakt.

Maar voor mijn verdere gebruik heb ik nu gekozen voor MB afschrijven van mijn prepaid tegoed.
Nadat ik dat geactiveerd had was mijn tegoed ineens verlaagd van €9,31 naar nu €8,36.
Hoe kan dat? ik heb nog geen MB gebruikt???

m.vr. gr.
Met dank,
voorlopig is dit voor mijn camera opgelost.
Hopelijk komt er een definitieve oplossing voor wildcamera's
😃
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Wij geven je feedback ook zeker door. Op dit moment is dit de nieuwe manier van internetten met PrePaid. Kun je mij in een privébericht het nummer sturen waar het om gaan? Dan geef ik je een compensatiebundel van 100MB. 🙂
te zacht gezegd "heel vervelend"
Omdat ik mijn camera nu gewoon niet kan gebruiken.
Ik was altijd heel tevreden met de oude situatie.
Dat idiote maandelijks updaten is voor mij een grote ergenis.
Zet er een doorlopende maandelijkse limiet op als je klanten tegen zichzelf wilt beschermen.

wat kan er nu als overgang "tijdelijk" toegekend worden?
Zet er voor mijn part een 100MB op voor 6 Maanden.
Reputatie 4
Hoi Beebel ,

Ik snap heel goed dat je dit vervelend vindt!

Wij hebben ook aan onze collega's van PrePaid alle feedback doorgegeven die wij hebben doorgekregen van onze klanten. Zij gaan kijken of het weer aangepast kan worden en op wat voor manier wij het PrePaid platform kunnen verbeteren. Zodra er ontwikkelingen zijn zullen wij dit ook direct op het forum delen.
Ik heb me het laatste uur geweldig over lopen opwinden.
Ik ben er flink boos over dat door het eenzijdig wijzigen van de regels mijn camera het nu niet meer doet.
Ook iedere keer naar de bos gaan en de sim uit de camera te halen is geen optie.

Ik vind dat ik mijn tegoed gewoon op de oude manier moet kunnen opmaken.
Daarna bij opwaarderen moet ik dan een andere keuze gaan maken, waar ik niet blij van wordt.

Als jullie een SMS naar de sim in de camera sturen, dan gaat het gewoon in het zwarte gat.
Ik zoek me een aap om er achter te komen waarom het nu niet meer werkt.

Geef me de kans om mijn tegoed op de oude manier op te maken.

Of kom met een andere regeling, zoals bv een afdoende aantal MB's over een 6 maanden periode over de zomer, zodat mijn camera kan blijven draaien.

Natuurlijk wil ik voor zo'n hoeveelheid MB's over die 6 Maanden periode betalen, door af te schrijven van mijn prepaid tegoed.
Maar niet via die rare maandelijkse regeling wat niet doenbaar is in deze WildCamera.

Beebel / wildcamera
Als de camera via een email een foto stuurt en zo'n 5MB per maand verbruikt, ligt het probleem wel echt bij het feit dat er nu actief, elke maand weer, een keuze moet worden gemaakt voor het internet, email werkt via het internet. ;)

Ik twijfel of betalen per MB online aangezet kan worden. Anders zou het inhouden dat je elke maand naar de camera moet om betalen per MB te activeren via een telefoon. (Wacht nog even op uitsluitsel van een T-Mobile Moderator of een medeklant met PrePaid, ik weet dit niet 100% zeker en kan er zo snel ook geen informatie over vinden.)

Een bundel zou ik je in dit geval afraden. Als er dusdanig weinig data verbruikt wordt, is het merendeel weggegooid geld. De bundels zijn, zoals eerder gezegd, ook maar een maand geldig. Met betalen per MB heb je dan aanzienlijk minder kosten, dat kost 0,05 cent per MB met PrePaid voordeel 50%.

Dan ligt het er nog aan hoeveel zin je hebt om elke maand naar de camera te moeten, als daar op dit moment daadwerkelijk niets op afstand voor mogelijk is, anders is het wellicht het beste om te kijken of het gras elders misschien wat groener is.
De wildcamera doet niet aan internet.
Hij stuurt via mail een foto van 40Kb per keer dat hij een bewegend beest detecteerd.
Maximaal 100 foto's per maand.
wat dan neer komt op 5MB aan data per maand.
Het was zo dat ik 2 ct per foto kwijt was, dus 2 Euro per maand.

Hoe kom ik in de nieuwe situatie het beste uit??
Hoi wildcamera.

Internet voor PrePaid is veranderd, waarschijnlijk ligt het daaraan. Er moet nu actief (via de landingspagina) worden gekozen voor een internetbundel, of voor 'betalen per MB' om uit het tegoed te kunnen internetten.

De PrePaid internetbundels zijn een maand houdbaar.

Als je voor 'Betalen per MB' wilt kiezen, kan het zijn dat je op de landingspagina eerst op 'Internetbundel' moet klikken. Na 200 MB verbruikt te hebben, of na het bereiken van 30 dagen moet je opnieuw kiezen voor 'Betalen per MB'.

Meer hierover kun je lezen in dit FAQ-topic en meer informatie over wat er voor PrePaid is veranderd lees je in dit topic.

Als je er niet helemaal uitkomt of graag nog ergens advies over wilt, voordat je voor jezelf een keuze kunt maken, laat het dan gerust weten. 🙂
Het is nu duidelijk, waarom het in augustus nog wel werkte, en nu niet meer.
ik heb de server veranderd naar smtp.gmail.com, en het werkt weer.
Hartelijk dank voor de hulp.
:D
Hallo,
5 Maanden geleden werkte alles nog via smtp.gmail.com
STARTTLS en poort 587.
Dat was allemaal zo ingesteld in een Parameter file waar alle settings in staan.
Als ik de wildcamera nu in het voorjaar 16 Juni weer wil gebruiken werkt het ineens niet meer.

Ik heb geen setting gewijzigd, nadat alles toen werkte.

Is er iets in de service van T-Moblie verandert t.a.v. data verzenden via smtp??
Vorig jaar kon ik de opnames nog netjes verzenden en ontvangen.
Er wordt ook niets van mijn prepaid card afgeschreven.
De SIM in mijn Android geplaatst kan ik gewoon een oproep maken.

Graag uw hulp, ik heb me al klem gezocht op internet.
m.vr.gr.

Reageer