Vraag

Sms naar 1144 voor beltegoed opvragen

  • 6 november 2017
  • 16 reacties
  • 1783 Bekeken

Ik krijg geen antwoord op beltegoed opvragen als ik sms naar 1144

16 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi A.atsma,

Gek dat dit niet werkt! Sinds wanneer werkt dit niet meer? Heeft het eerder wel gewerkt? Sms je het goede woord? Je kunt het woord SALDO sms'en naar 1144.

Er zijn trouwens nog meer manier om jouw saldo op te vragen, deze manieren kun je op deze pagina vinden.

Ik hoor graag van je hoe dit gaat!
Het deed het altijd goed. Sinds een paar dagen werkt het niet meer. Sms wordt wel ontvangen, maar ik krijg geen antwoord terug. Ik weet dat er meer manieren zijn, maar gebruik sms ook wel als ik even geen internet heb. Vind het altijd erg handig. Ik doe precies als altijd: SALDO sms'en naar 1144. Raar dat hij het nu niet meer doet. Heb het al heel vaak geprobeerd. Zojuist nog voor het laatst.
Hoop dat het weer gaat werken.
Ik weet niet of er naar is gekeken, maar ineens werkt het weer. Gek dat het een paar dagen niet heeft gewerkt. Hoop dat het zo blijft. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi A.Atsma,

Ik heb zojuist begrepen dat er inderdaad een storing was en dat deze net is verholpen. Fijn dat dit direct bij jou terug te zien is! Nu weten we meteen zeker dat het weer werkt. 😃
Reputatie 1
Ook nu treedt wederom dezelfde storing op. Ik kan met de app prima prepay saldo opvragen maar sinds ongeveer een week niet met een sms "SALDO" naar 1144. Althans, ik krijg al die tijd alleen de melding dat er wegens een technische storing niet beantwoord kan worden.

Idee wanneer die technische storing dan verholpen wordt?

bvd Joop.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Joop,

Dat hoort inderdaad wel weer te werken! Ik heb direct een case aangemaakt en deze doorgezet naar onze IT-specialisten. Zij gaan er zo snel mogelijk naar kijken!
Reputatie 1
Thnx Jaimy

Hoop dat het vlot weer werkt.

Ik had namelijk ook vanaf andere m'n prepay getest en ook dan hetzelfde "technische storing" antwoord smsje ontvangen. Ligt dus niet aan toestel of telefoonnummer.

Grtx, Joop
Reputatie 7
Badge +19
Ik hoop het ook! Mijn collega's gaan daar vast voor zorgen!
Ik heb hetzelfde probleem sinds een week. Sms naar 1144 geeft als antwoord dat er een technische storing is en het later nog een keer te proberen.

Daarnaast kan ik met mijn prepaid 4G niet meer op het internet. Let wel: ik kan wel de t-mobile site bereiken met 4G, maar geen enkele andere site. Bellen en saldo opvragen op andere manieren werkt wel.

Het lijkt me dat deze problemen in verband staan.

Kan hier iets aan gedaan worden?
Reputatie 7
Badge +20
Hi caznable,

Ik heb voor jou ook een case aangemaakt voor onze specialisten. Ik zie dat je momenteel in het buitenland bent kan dat kloppen? Ik zie ook dat je geen actieve bundel hebt en daardoor kun je niet internetten. Zou je eens via My T-Mobile een bundel kunnen selecteren? Ik ben benieuwd of het dan wel werkt.
Ik ben weer in NL inmiddels. Ik heb net een bundel gekocht en nu werkt 4G weer. Saldo opvragen via 1144 werkt nog steeds niet.

Ik heb ook even het tariefplan op Kids gezet, puur om even te proberen. Maar dat had geen effect. Ik zie dat je dat maar 1x per maand kan terugveranderen trouwens.

Wat ik niet snap: 4G, binnen- of buitenland werkte bij mij al tijden op mijn normale prepaidtegoed. Waarom moet ik nu dan opeens een bundel kopen om het te laten werken?

En belangrijker, hoe lossen we dit op? 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

De case die onze specialisten nu onderzoeken gaat over het saldo opvragen via 1144. Zodra zij meer informatie hebben zullen ze jou voorzien van een terugkoppeling. Het is nu niet meer mogelijk om betalen per MB te selecteren in het buitenland, die optie bieden we niet meer aan. Dit kun je ook terugzien in onze tarievenlijst. Een combibundel is wel voor gebruik in NL & EU.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.
Kun je me laten zien waar dat staat? En wanneer is dit veranderd?

Op de tarievenlijst T-Mobile Prepaid van 11-06-2019 (de meest recente):
(https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2019/t-mobile-prepaid-230719.pdf)

staat namelijk dat internet gebruik in NL en EU 0,10 cent per MB is. Daarnaast staat bij de note '1' bij Combi bundels dat: "Je kunt ook kiezen voor ‘betalen per MB’."

Bovendien: mijn prepaid per MB 4G werkt ook in Nederland niet meer, niet alleen in het buitenland dus.

Volgens mij is er dus een probleem met hoe het internetsysteem mijn beltegoed probeert op te vragen en daar niet in slaagt. Dat zit dus vast aan het Saldo per 1144 verhaal.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Caznable,

Dit is begin dit jaar veranderd. Ik ben het met je eens dat dit duidelijker gecommuniceerd kon worden. Alle informatie omtrent PrePaid bundels kun je hier nog eens terugvinden.

Wat betreft jouw 4G: ik zie dat jouw internetbundel op het moment volledig verbruikt is, dus dat zou het kunnen verklaren. Werkt het wel weer als je een nieuwe optie kiest voor internetten?
Ik zag dat Saldo via 1144 weer werkte, dus ik heb even de bundel opgemaakt om te zien of 4G het dan weer deed. Dat was niet het geval (in NL dus voor de duidelijkheid).

Ik ben over naar een concurrent, want die hebben nog wel 3/4G per MB prepaid. Toch bedankt!
Reputatie 1
Saldo opvragen via 1144 werkt weer.

Kreeg er ook een gemist telefoontje over en een SMS om even terug te bellen naar 0624001200 of vanaf mobiel naar 1200

Dus gedaan maar om de een of andere reden belt m'n mobiel naar 1200 van ziggo? En nee, gebruik geen voip en heb geen telefoon via Ziggo..

0624001200 bellen werkte wel maar kost door de wachttijd helaas ook direct 3 euro van m'n prepay tegoed 😕.
Dit even ter waarschuwing voor anderen met een terugbel verzoek.

Grtx Joop

Reageer