Vraag

SMS sturen naar buitenlands nummer met prepaid SIM

• 7 september 2019
  • 3 reacties
  • 845 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik kan naar mijn partner in Spanje geen sms-jes verzenden die meteen aankomen. Als ze aankomen is dat vaak in 3,4,5-voud en vele uren later. Ik krijg geen melding op mijn mobiel
Ook kan hij geen sms-jes sturen naar mijn nummer T-Mobile abonnement, die komen helemáál niet aan. Met zijn zus in het buitenland sms't hij regelmatig en zonder enig probleem.
Ik st voor een raadsel.

Vr.gr.
Jennifer

3 reacties

Reputatie 2
Badge +13
@jele46 Als je sms'jes stuurt naar anderen, komen die wel gelijk aan?

Als alle andere sms'jes wel gewoon op tijd aankomen dan lijkt het me dat het probleem bij je partner is Spanje zit.

Woont je partner in Spanje en heeft hij een Spaans mobiel nummer of een Nederlands 06-nummer? Als hij een Nederlands 06-nummer heeft dan zou hij ook nog een ander netwerk in Spanje kunnen proberen.

Wat je partner ook nog kan proberen is om een sms naar jouw abonnement te sturen en dan handmatig je 06-nummer in te vullen. Hij dient wel eerst jouw als contact uit zijn telefoon te verwijderen. Anders zal zijn telefoon alsnog het telefoonnummer uit het adresboek gebruiken.
Hoi iamPuk (legendarische user 🙂 ??),

Hij heeft een spaans nummer en we hebben geen van beiden problemen met zenden en ontvangen van sms-jes...behalve bij elkaar. Hoe kan ik controleren of een sms is aangekomen (ik weet dat KPN daar een methode voor heeft).
Reputatie 2
Badge +13
Ja, legendarisch 😛. Ben vroeger actief geweest op het forum.

Je kan ontvangstbevestiging instellen op je telefoon. Als een sms is afgeleverd dan ontvang je daar een melding van. In de handleiding van je telefoon staat hoe dit in te stellen.

Reageer