Beantwoord

[SPOED] Gebeld/Gesms'd worden niet mogelijk, kan me nergens meer aanmelden met SMS-verificatie

• 11 september 2019
  • 11 reacties
  • 902 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Onlangs ben ik van Vodafone prepaid overgestapt naar T-Mobile prepaid, echter kan ik geen belletjes meer ontvangen als ook het onbereikbaar zijn via sms. Via *#61# zie ik dat mijn mobiele nummer gewoon op het netwerk is aangemeld, bellen naar de klantenservice nummer lukt mij ook wel, alleen er komt niks binnen.

Graag wil ik dat een moderator reageert, zodat ik binnen 5 minuten kan voorzien van mijn mobiele nummer en simkaartnummer zodat dit probleempje gefixt kan worden. Ik heb op het forum al gelezen dat er wellicht een blokkade van inkomende berichten/belletjes op staat ingesteld of dat de simkaart niet zou zijn geactiveerd.

Voorgestelde oplossing:
1) Blokkade eraf zodat ik weer sms'jes kan ontvangen zodat ik me via sms kan verifieren (bijv. Digid)
2) De mogelijkheid bieden om over te stappen naar een andere provider, dat lukt nu namelijk niet daar ik geen sms kan ontvangen. Heb al geprobeerd weer terug te gaan naar Vodafone maar T-Mobile wilt mijn nummer niet loslaten daar deze de sms-verificatie heeft geblokkeerd.

Eerder al via social media contact gehad maar die collega's van je hebben het niet kunnen oplossen en negeren alle berichtjes, daar zal ik nog een klacht over indienen.
icon

Beste antwoord door Hajar 12 september 2019, 12:26

Hi @Tijdelijk1109

Ik heb gereageerd op je privébericht. Hopelijk is hiermee alles naar wens!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Tijdelijk1109,

Voor dringende zaken is de community niet handig.
Dit is een klant helpt klant forum waar ook T Mobile medewerkers actief zijn zij reageren doorgaans binnen 48 uur. je kan beter bellen of chatten met een medewerker of even langs een T Shop gaan.
Hallo @Tijdelijk1109,

Voor dringende zaken is de community niet handig.
Dit is een klant helpt klant forum waar ook T Mobile medewerkers actief zijn zij reageren doorgaans binnen 48 uur. je kan beter bellen of chatten met een medewerker of even langs een T Shop gaan.

Mee eens, via de klantenservice ook al geprobeerd maar ik heb het ongeluk dat ik telkens iemand aan de lijn krijg die niks kan oplossen. Dit is iet wat met 1 muisklik opgelost zou kunnen worden, maar als je dan een kwartier aan de lijn zit met iemand die geen verstand van zaken heeft, dan wacht ik liever de respons van iemand af die me wel denkt te kunnen helpen.
Reputatie 7
Badge +5
Goedemorgen @Tijdelijk1109,

Welkom bij T-Mobile. Dat is geen goed begin. Dit is een klant-helpt-klant forum, waarbij klanten elkaar helpen. Moderators lezen inderdaad mee en reageren doorgaans op volgorde van binnenkomst, waarbij ze normaal gesproken binnen 24 tot 48 uur reageren. Bij haast is hte bellen met de klantenservice toch echt de snelste oplossing. Wat hebben zij aangegeven? Je geeft immers aan dat bellen met de klantenservice mogelijk is voor je.

Heb je ook al op MyT-Mobile gekeken of daar wellicht blokkades aan staan? Als medeklant kan ik dit niet controleren voor je, omdat ik niet bij klantgegeven kan komen. Heb je ook al geprobeerd om jouw toestel opnieuw aan te zetten? Soms kan dat helpen om opnieuw verbinding te maken met het netwerk.

EDIT: ik zie dat er tussentijds nieuwe berichten zijn geplaats. 🙂
Goedemorgen @Tijdelijk1109,

Welkom bij T-Mobile. Dat is geen goed begin. Dit is een klant-helpt-klant forum, waarbij klanten elkaar helpen. Moderators lezen inderdaad mee en reageren doorgaans op volgorde van binnenkomst, waarbij ze normaal gesproken binnen 24 tot 48 uur reageren. Bij haast is hte bellen met de klantenservice toch echt de snelste oplossing. Wat hebben zij aangegeven? Je geeft immers aan dat bellen met de klantenservice mogelijk is voor je.

Heb je ook al op MyT-Mobile gekeken of daar wellicht blokkades aan staan? Als medeklant kan ik dit niet controleren voor je, omdat ik niet bij klantgegeven kan komen. Heb je ook al geprobeerd om jouw toestel opnieuw aan te zetten? Soms kan dat helpen om opnieuw verbinding te maken met het netwerk.

EDIT: ik zie dat er tussentijds nieuwe berichten zijn geplaats. :)

Beste TAVL, bedankt voor het meedenken. Ik ben geen reguliere telecomgebruiker dus de tips die je gaf, heb ik al geprobeerd. Dacht ligt aan telefoon, dus telefoon gewisseld, ook geen succes. Een My Tmobile lukt niet want wil je een my Tmobile account aanmaken, heb je daarvoor sms verificatie nodig en dat gaat dus echt niet.

Bellen met de klantenservice levert op dat er een belscript wordt uitgevoerd, wat out of the box denken blokkeert bij zulke medewerkers. Graag zou ik een technisch iemand aan de lijn willen die ziet met 1 blik wat er is en fixt het maar nee, die ik aan de lijn krijg vertellen dat alles in orde is dus ook niet snappen wat er aan de hand is.

Dit is iets wat T-Mobile alleen kan oplossen want het nummer is gegijzeld door hen. Heb zelfs geprobeerd om nummerbehoud te doen via andere aanbieders maar telkens zonder succes.
Ik kan zelf wel bellen naar een andere 06 + sms'en maar als iemand mij belt/sms't dan werkt het niet. Diegene krijgt de melding dat de persoon die je probeert te bereiken, op dit moment niet te bereiken is. Heb het zelfs in dezelfde ruimte geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +5
Dat is handige informatie. Ook voor webcare. Dank je wel daarvoor. Dan ligt het echt bij webcare om dit op te pakken en te checken hoe dit opgelost kan worden.

Een andere optie als het via de community te lang duurt is een T-Mobile shop. Als je er eentje in de buurt hebt natuurlijk. Zij kunnen je ook verder helpen.
Dat is handige informatie. Ook voor webcare. Dank je wel daarvoor. Dan ligt het echt bij webcare om dit op te pakken en te checken hoe dit opgelost kan worden.

Een andere optie als het via de community te lang duurt is een T-Mobile shop. Als je er eentje in de buurt hebt natuurlijk. Zij kunnen je ook verder helpen.

Hoi TAVL, weet je toevallig op welke deelforum de klantenservice het meest actief is zodat ik daar een topic kan openen? Ik zie namelijk dat sommigen paar minuten geleden een topic openen, direct een antwoord krijgen van de klantenservice op deze community maar sommige topics die uren geleden geopend zijn, geen reactie krijgen. Het gaat dus niet bepaald op volgorde van tijd, vandaar dat ik de topic het liefst plaats op een wat bezochter deelforum.
Reputatie 7
Badge +5
Dubbele topics openen gaat niet helpen. Dat topic zal meteen gesloten worden, omdat het openen van twee topics voor hetzelfde probleem niet is toegestaan volgens de huisregels.

Webcare heeft meermaals aangegeven op volgorde te werken en daar in principe niet van af te wijken. Daarbij is het enige verschil tussen mobiel en thuis, omdat dit twee verschillende kennisgebieden zijn, waardoor daar een verschil in doorlooptijd kan zitten.

Wat ik zal doen is webcare attenderen op jouw topic met een verzoek om hier naar te kijken. Te meer vanwege jouw bereikbaarheid. Kan alleen niets beloven. 🙂
Dubbele topics openen gaat niet helpen. Dat topic zal meteen gesloten worden, omdat het openen van twee topics voor hetzelfde probleem niet is toegestaan volgens de huisregels.

Webcare heeft meermaals aangegeven op volgorde te werken en daar in principe niet van af te wijken. Daarbij is het enige verschil tussen mobiel en thuis, omdat dit twee verschillende kennisgebieden zijn, waardoor daar een verschil in doorlooptijd kan zitten.

Wat ik zal doen is webcare attenderen op jouw topic met een verzoek om hier naar te kijken. Te meer vanwege jouw bereikbaarheid. Kan alleen niets beloven. :)

Dankjewel TAVL. Ik wil z.s.m. over het nummer beschikken en ik weet dat het simkaartje gewoonweg defect is (als het aankomt op inkomende belletjes/berichten) of er een blokkade op inkomend zit. Alle andere aangeboden oplossingen waarmee T-Mobile gaat komen is verspilde moeite en zorgt alleen voor irritatie.

Om die reden heb ik twee moderators reeds een prive bericht gestuurd met het verzoek mij het klantnummer te overhandigen welke gekoppeld is aan het 06-nummer en simkaartnummer. Met die klantnummer kan ik zonder sms-verificatie overstappen naar een andere provider en kan ik weer inloggen op digid-vereiste sites. Je zal maar vandaag iets moeten regelen en door fouten van T-Mobile zo tegengewerkt worden.

Als ik vandaag nog mijn klantnummer kan krijgen, kan ik morgen mijn nummer bij een andere provider hebben zo verzekerde de andere provider me. Dus @ T-Mobile: hoe goedbedoeld jullie adviezen ook zijn, ik ben geen leek op dit gebied en ik weet dat de snelste oplossing is het geven van de klantnummer zodat ik het verder kan afhandelen. Bij voorbaat dank voor het snelle reageren.
Reputatie 7
Badge +5
Zeg nergens dat je een leek bent. Wil je het het snelste, dan is de T-Mobile shop echt sneller dan dit forum als onderdeel van alle socials. Of toch nog eens bellen. Ik hoop voor je dat ze snel reageren. Heb ze geattendeerd op jouw bericht. Meer kan ik voor nu niet doen. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Tijdelijk1109

Ik heb gereageerd op je privébericht. Hopelijk is hiermee alles naar wens!

Reageer