Beantwoord

"Surprise" bundel helpt je snel van je beltegoed af door misleidende interpretatie 088 nummer.

  • 6 februari 2019
  • 3 reacties
  • 667 Bekeken

Laten we beginnen met de feiten.

Een 088 nummer is een bedrijfsnummer in nederland een telefoonnummer van een bedrijf, dat niet geografisch gebonden is aan één bepaalde regio.
Dus niet zoals T-mobile beweert een "servicenummer".
(Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrijfsnummer )
Het is niet dat een bedrijfsnummer ook gelijk een servicenummer is.

Nu wordt er bij t-mobile gesproken dat het surprise-tegoed niet geldig is voor servicenummers ( citaat: De belminuten, sms’jes of MB's die je hebt gewonnen zijn 7 dagen geldig en worden als eerste van je tegoed gebruikt. Deze zijn alleen binnen Nederland geldig en servicenummers zijn uitgesloten. )

Gezien surprise tegoed al binnen 7 dagen verloopt heb ik in plaats van de vaste telefoon de mobiel gebruikt onder de noemer van "kan ik mooi dat tegoed inzetten!"

Nu ben ik dus genadeloos afgestraft omdat T-mobile dit dus anders ziet en dit van mijn normale tegoed heeft afgeschreven.

Na contact gehad te hebben met de klantenservice is mij verteld, U mag blij zijn dat alleen het lage tarief is afgeschreven van uw beltegoed.
Helaas is de definitie van "blij" is bij mij nu even ver te zoeken.

Het zit mij dus vooral dwars dat T-mobile niet duidelijk vermeld dat niet alleen Service maar ook bedrijfsnummers niet onder de bundel vallen en ik dat als "helderziende" had moeten kunnen weten...

Begrijp mij niet verkeerd, het idee dat T-mobile belminuten cadeau geeft is heel nobel alleen nu heeft mij dit dus juist geld gekost omdat ik op een verkeerd been ben gezet door een onjuiste interpretatie van het 088 nummer door t-mobile.

Nu de vraag, ben ik nou een zeurkous of heb ik misschien een punt en kan dit worden opgelost?
icon

Beste antwoord door Jaimy 7 februari 2019, 09:56

Hoi @ronsa123,

Allereerst kan ik meteen zeggen dat je absoluut geen zeurkous bent, je hebt het namelijk helemaal bij het rechte eind!

Zoals ik in het topic waar @pipodeclown_2 naar verwijst ook aangeef, vallen 088-nummers gewoon onder de normale kosten en zou het dus ook in jouw geval gewoon in de prepaid surprise bundel moeten vallen. Het spijt mij dat mijn collega dit niet wist! Ik ga dit direct rechtzetten.

Ik heb sowieso meteen de kosten vergoed (je hebt er nu twee euro bijgekregen op jouw tegoed!) en daarnaast heb ik dit doorgezet naar onze specialisten, zodat zij kunnen achterhalen waarom het systeem dit heeft herkend als een service-nummer.

Hopelijk heb ik jou op deze manier weer wat blijer gemaakt! 😃 Mocht ik je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan ben je altijd welkom hier op de Community.

Fijne dag!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Misschien helpt dit topic je nog met je betoog https://community.t-mobile.nl/overige-abonnementen-351/kosten-088-nummers-294715
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ronsa123,

Allereerst kan ik meteen zeggen dat je absoluut geen zeurkous bent, je hebt het namelijk helemaal bij het rechte eind!

Zoals ik in het topic waar @pipodeclown_2 naar verwijst ook aangeef, vallen 088-nummers gewoon onder de normale kosten en zou het dus ook in jouw geval gewoon in de prepaid surprise bundel moeten vallen. Het spijt mij dat mijn collega dit niet wist! Ik ga dit direct rechtzetten.

Ik heb sowieso meteen de kosten vergoed (je hebt er nu twee euro bijgekregen op jouw tegoed!) en daarnaast heb ik dit doorgezet naar onze specialisten, zodat zij kunnen achterhalen waarom het systeem dit heeft herkend als een service-nummer.

Hopelijk heb ik jou op deze manier weer wat blijer gemaakt! 😃 Mocht ik je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan ben je altijd welkom hier op de Community.

Fijne dag!
Hi @Jaimy ,

Deze keer een bedankje! ( en dat nog wel van een voormalig kpn'er 😉 )
Het was ook echt het principe welke mij dwars zat. Je collega gaf mij dan ook het gevoel dat het hem weinig interesseerde als ik weg zou gaan bij T-mobile of zou blijven en dat deed mij best pijn ( niet dat ik kleinzerig ben 😉 maar ik had beter verwacht van een serviceprovider )
Wat door sommige servicemedewerker nog wel eens wordt vergeten is dat ook kleine klanten op den duur veel waard kunnen zijn, en dan praat ik niet alleen over een dik abbo'tje en IPB maar mond op mond reclame is ben ik van mening nog steeds niet geheel onbelangrijk!

@Jaimy je heb dit super opgelost en dit mag gezegd worden! @T-Mobile Deze moet je houden 😃

Grts!
Ron Satoer

PS: @pipodeclown_2 Bedankt voor de tip en de reactie!

Reageer