Beantwoord

T-mobile prepaid in Zuid-Afrika


  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Mijn dochter verblijft langere tijd in Zuid-Afrika alleen kan zij niet meer bellen en gebeld worden. Ook kan zij niet smsen en smsjes ontvangen.

Haar telefoon is verbonden met Vodacom SA en de prepaid heeft saldo en is actief.

Zijn er problemen bekend die hier de oorzaak van kunnen zijn?

icon

Beste antwoord door David 3 juli 2020, 16:00

Hi @wj.b,

Ik heb het gecontroleerd en het ging inderdaad om het feit dat de simkaart niet actief werd gebruikt. De SMS was wellicht niet geregistreerd, maar het was gelukkig nog niet te laat. Ik heb de blokkade die geplaatst wordt, 30 dagen voor de daadwerkelijke deactivatie, verwijderd en het zou na even opnieuw opstarten weer moeten werken. 

Ik hoor graag of het weer werkt! 

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @wj.b  Welkom in de community van T-Mobile.

Ze kan proberen om een andere provider te selecteren (MTN of/ Vodacom  en Cell C ) zijn actief in Zuid-Afrika dat wil nog wel eens helpen.

Als dat niet helpt kan het zijn dat haar simkaart stuk is. Dat is te testen door een kruistest te doen in een eventueel andere telefoon (als die mogelijkheid aanwezig is)

Als de Sim ook in de andere telefoon niet werkt kan het probleem daar aan liggen.

Laat even weten of deze tips iets opleveren.

Nog een tip: vaak is het goedkoper om een plaatselijke Sim te nemen.

Simkaart tips Zuid-Afrika

Groetjes en fijn weekend!

Ze heeft ook een tweede telefoon met een Zuid Afrikaans sim, dat is het probleem niet.

Soms krijgt ze nog een smsje op haar T-Mobile prepaid voor tweestapverificatie en dat gaat nu dus niet meer.

Daarnaast wil ze graag haar prepaid in stand houden voor na terugkomst in Nederland.

 

Ik zal haar vragen de sim eens in een andere telefoon te plaatsen maar nogmaals, ze heeft op haar telefoon wel gewoon verbinding met Vodacom.

Helaas heeft dit niet het gewenste effect.

Zie de onderstaande whatsapp conversatie.

Wat kunnen we verder nog doen?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wj.b,

Door de zin: ‘Soms krijgt ze nog een smsje op haar T-Mobile prepaid voor tweestapverificatie en dat gaat nu dus niet meer.’ en het feit dat ze langere tijd daar verblijft, komt het op mij over alsof de simkaart niet heel vaak wordt gebruikt, klopt dat? 

Op deze pagina vind je onder ‘Veelgestelde vragen’ meer informatie over ‘Ik gebruik mijn PrePaid maar heel soms, maar nu kan ik helemaal niet meer bellen. Hoe kan dit?’. Daar kun je even kijken of dat antwoord van toepassing is op de aansluiting van jouw dochter. Als de periode van 6 maanden inderdaad gepasseerd is, kunnen we het nummer niet meer heractiveren. 

Als ik dit even voor jullie zou moeten checken, stuur me dan even een privébericht met het telefoonnummer. Dan kan ik even meekijken of bovenstaand inderdaad of klopt of dat er aan onze kant iets anders aan de hand is.

Het is inderdaad lastig reizen in deze coronatijd.

 

Ik heb daar op 24 juni een chat met klantenservice over gehad en daarbij is mij verzekerd dat het telefoonnummer nog actief is en voldoende tegoed heeft. Ze heeft in mei ook nog een sms verstuurd, juist om het nummer actief te houden voor na terugkomst in Nederland.

Ik heb het mobiele nummer van mijn dochter in mijn forumprofiel geplaatst bij Twitter profiel.

Misschien kan jij ook de status van dat nummer controleren.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wj.b,

Ik heb het gecontroleerd en het ging inderdaad om het feit dat de simkaart niet actief werd gebruikt. De SMS was wellicht niet geregistreerd, maar het was gelukkig nog niet te laat. Ik heb de blokkade die geplaatst wordt, 30 dagen voor de daadwerkelijke deactivatie, verwijderd en het zou na even opnieuw opstarten weer moeten werken. 

Ik hoor graag of het weer werkt! 

@David , het werkt weer, onze dank is groot.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wj.b

Ik ben blij om te lezen dat het weer werkt! Als we nog iets anders kunnen doen, laat 't gerust weten en verder een heel goed weekend! 

En helaas is een paar dagen terug toch haar prepaid nummer komen te vervallen.

@David,

Hoe kan dit want er is op 3 juli nog een betaalde sms verzonden juist om dit te voorkomen?

Is haar telefoonnummer nog te redden?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @wj.b,

Dat is wel erg vreemd! Ik ga hier achteraan en kom er bij je op terug. Ik ga in ieder geval m'n uiterste best doen om dit op te lossen!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wj.b,

Dit heb ik doorgezet naar onze technische specialisten, zodat zij hopelijk alsnog het telefoonnummer van jouw dochter kunnen terughalen. :fingers_crossed: Het kan zijn dat ze hier nog contact over opnemen met jou, mocht er meer informatie nodig zijn.

Mocht er in de tussentijd iets zijn waarbij ik kan helpen, laat het gerust weten! 

Ik hoop echt dat de technisch specialisten in staat zijn om het telefoonnummer terug te halen en weer aan onze T-Mobile samen groep toe te voegen.

@David ,

Ik heb nog niets gehoord van de technisch specialisten.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @wj.b,

We zijn er nog steeds mee bezig, maar het is nogal afwachten of we het telefoonnummer kunnen herstellen. We doen er in ieder geval alles aan en mocht het niet lukken, dan zorgen we dat er zo snel mogelijk een nieuwe sim jouw kant op komt, zodat je deze door kunt sturen! Ik houd je op de hoogte als er nieuws is.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @wj.b,

Ik heb uitsluitsel en het is jammer genoeg geen goed nieuws. Mijn collega's hebben het uitgezocht en alles geprobeerd, plus daarnaast ben ik ongeveer iedere collega afgegaan die ik kon benaderen om te helpen, maar het mocht niet baten en het nummer is niet meer terug te halen. Dit spijt me natuurlijk enorm en ik baal hier gigantisch van! 

Op dit moment kan ik een simkaart met extra beltegoed (als pleister op de wond) naar jou opsturen, zodat jij deze weer door kunt sturen naar jouw dochter, zodat ze ook op een Nederlands nummer en simkaart weer bereikbaar is.

Nogmaals, mijn oprechte excuses en als er nog iets anders is wat ik voor jullie kan doen, schroom dan niet om het te vragen!

@David 

Erg vervelend dat het niet meer lukt om haar oude nummer te herstellen.

Kan je mij een nieuwe prepaid simkaart sturen.

Moet ik die kaart hier zelf activeren voordat ik hem doorstuur?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @wj.b,

Daar baal ik ook nog steeds enorm van! Ik zorg dat de vervangende simkaart naar je wordt toegestuurd. De simkaart kan ook in Zuid-Afrika worden geactiveerd, maar als dat om welke reden dan ook niet lukt dan kan het ook in Nederland. Als je dan hulp nodig hebt, dan kunnen wij daar ook nog bij helpen! 

Reageer