Beantwoord

Telefoon gestolen, huidige beltegoed naar nieuwe simkaart

• 1 april 2017
  • 3 reacties
  • 424 Bekeken

Hallo!

Kort geleden is mijn telefoon gestolen. Dit betekende dus dat ik een nieuwe telefoon en nieuwe simkaart moest aanschaffen, dit betekende ook een nieuw nummer.

Ik heb mijn oude simkaart meteen geblokkeerd, maar er stond nog wel beltegoed op volgens mijn T-mobile account. Toen we naar de T-mobile winkel zijn geweest voor een nieuwe simkaart vroeg ik meteen of ze het beltegoed van mijn oude gestolen simkaart op de nieuwe gekochte simkaart konden zetten.
Er werd gezegd dat ze dat niet in de winkel konden doen omdat ik de oude simkaart niet meer heb. Ik snap dus dat dit geen probleem is als je gewoon van simkaart wisselt en ze bij je hebt, maar voor een gestolen simkaart is dit wat moeilijker om te doen in de winkel.
Echter hoop ik dat het beltegoed op mijn account nog steeds naar mijn nieuwe simkaart overgezet kan worden. Mijn T-mobile account heeft wel nog steeds mijn oude nummer die ik ook nog moet veranderen maar wou dit allemaal eerst na vragen voordat ik misschien fouten maak bij het activeren of veranderen van het een of de ander.

Mijn twee vragen luiden dus als volgt:
1) Hoe kan ik het huidige telefoonnummer van mijn T-mobile account veranderen naar mijn nieuwe nummer?
2) Hoe kan ik het beltegoed van mijn oude gestolen en geblokkeerde simkaart overzetten naar mijn nieuwe simkaart?

Het kan natuurlijk zijn dat de huidige beltegoed op je account automatisch wordt overgezet naar een nieuw geactiveerde simkaart? Echter wou ik dit voor de zekerheid even vragen in geval van dat mijn beltegoed anders verloren raakt.

Alvast bedankt!
(Excuses als dit topic al ergens anders is behandeld. Mijn verbinding is op het moment slecht dus bijna niets laad voor mij.)
icon

Beste antwoord door Sam- 3 april 2017, 13:04

Hoi Liad,

Wat balen dat je toestel gestolen is zeg.. We helpen je graag verder!

Terechte vragen. Ik ben gelijk voor je gaan kijken wat er precies heeft plaatsgevonden. In het systeem zie ik dat je ingelogd bent met het 06-nummer die je hebt laten blokkeren. Bij dit 06-nummer heb je jouw adresgegevens geregistreerd. Dit is ook zichtbaar op My T-Mobile. Kloppen deze gegevens nog? Want met behulp van deze gegevens kan ik je een nieuwe simkaart toesturen die je oude (gestolen) simkaart vervangt. Je kan dan gebruik blijven maken van hetzelfde 06-nummer, je behoudt je beltegoed en kan blijven inloggen met je hudige My T-Mobile account.

Zou je willen controleren of het adres nog klopt via My T-Mobile? Dan sturen we je kosteloos een nieuwe simkaart toe, zodat je overal direct gebruik van kan maken,

Ik wacht je reactie af. 🙂
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Liad,

Wat balen dat je toestel gestolen is zeg.. We helpen je graag verder!

Terechte vragen. Ik ben gelijk voor je gaan kijken wat er precies heeft plaatsgevonden. In het systeem zie ik dat je ingelogd bent met het 06-nummer die je hebt laten blokkeren. Bij dit 06-nummer heb je jouw adresgegevens geregistreerd. Dit is ook zichtbaar op My T-Mobile. Kloppen deze gegevens nog? Want met behulp van deze gegevens kan ik je een nieuwe simkaart toesturen die je oude (gestolen) simkaart vervangt. Je kan dan gebruik blijven maken van hetzelfde 06-nummer, je behoudt je beltegoed en kan blijven inloggen met je hudige My T-Mobile account.

Zou je willen controleren of het adres nog klopt via My T-Mobile? Dan sturen we je kosteloos een nieuwe simkaart toe, zodat je overal direct gebruik van kan maken,

Ik wacht je reactie af. 🙂
Hoi Issam,

Bedankt voor je berichtje!
Mijn gegevens op mijn T-mobile account kloppen nog. Graag ontvang ik de nieuwe simkaart met het oude nummer.

Ik heb nu wel al een nieuwe simkaart voor mijn nieuwe toestel. Betekend dit dat ik voor deze wel een nieuw T-mobile account moet maken met het nieuwe nummer?
Ik heb dan twee verschillende accounts met verschillende nummers. Het oude nummer zal ik voor een ander toestel gebruiken namelijk.

Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Liad,

Bedankt voor je reactie en het controleren van jouw gegevens! Ik heb je gelijk een nieuwe simkaart toegestuurd die gekoppeld is aan jouw oude nummer. Je ontvangt de simkaart binnen drie werkdagen op de mat. Vervolgens kun je 'm via deze pagina activeren. Als dat is gelukt, kun je weer gebruikmaken van jouw oude vertrouwde nummer!

Voor het nieuwe nummer moet je inderdaad een apart My T-Mobile account aanmaken. Dan kun je inzien hoeveel beltegoed je nog hebt en eventueel gegevens wijzigen als dat nodig is.

Laat je weten of het is gelukt? Mocht ik nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten 🙂

Reageer