Beantwoord

Vakantie Terschelling

• 26 augustus 2019
  • 11 reacties
  • 722 Bekeken

Ben sinds mei op het eiland Terschelling. Kreeg gistermorgen een smsje. Welkom in Duitsland met tarieven etc. En er werd me een goede reis toegewenst. Erg fijn. Alleen mijn telefoon en ik zijn het eiland niet afgeweest. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? Bel ik nu opeens via het duitse netwerk? Heb ik in de media gemist dat Terschelling nu opeens tot Duitsland behoort??? Wat is dit voor raar gedoe?
icon

Beste antwoord door Folkert 26 augustus 2019, 12:37

Beste @Coby Schalkwijk

De afstand van Terschelling naar Borkum (kortst mogelijke afstand naar Duitsland) is ca. 70 km dus het is onmogelijk dat je met een Duits netwerk verbonden was.

Waar de sms vandaan gekomen is is mij een raadsel, toch even kijken of ie echt van T-Mobile af kwam.

@tmoesel Ik ben al aardig wat jaren abonnee bij T-Mobile NL samen met enkele familieleden en geen van allen hebben ooit rare fratsen meegemaakt, ook niet in EU landen op vakantie.

@Doornekamp33 Kos is een ander verhaal, afstand tot het Turkse vasteland is 7 a 8 km over zee en daar hebben GSM signalen geen moeite mee. Zelf opletten natuurlijk dat je niet met een netwerk verbonden bent buiten de EU maar dat geldt voor alle grenzen met niet EU landen en dat zijn er aardig wat.
En die kosten waar je het over hebt zijn alleen voor bellen, bij T-Mobile is internetten buiten de EU alleen mogelijk als je een Travel & Surf pas koopt, zelfs als data roaming aan staat!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Waarschijnlijk is de verbinding met een NL mast uitgevallen en was de Duitse sterk genoeg om het over te nemen.

Terschelling is nog steeds in Nederlandse handen, ondanks dat er afgelopen week wat Duitse oorlogs vliegtuigen rondvlogen die in 1940 ook hier vlogen.
Nou ja eigenlijk een Spaanse die in licentie is gebouwd.😜
Beste Doornekamp33,

Bedankt voor uw antwoord. Dat snap ik, alleen is dan mijn vraag krijg ik ook een smsje als ik weer gewoon op de NL mast draai? Want hoe kom ik dat anders te weten?
Reputatie 6
Badge +11
Kijk eerst maar eens van wie (welk nummer) die SMS kwam. Je kan in je telefoon gewoon bij optie netwerk kijken op wel netwerk je zit en het e.v.t. op een ander forceren.
In mijn ervaring is 6 kilometer de maximale mastafstand, Terschelling - Duitsland afstand is veel te groot. Er zal wel ergens een onregelmatigheid in de T-Mobile/Huawei software zitten lijkt me. Het mag dan het snelste (gemiddeld) netwerk zijn, ik heb al een hoop rare fratsen gezien de afgelopen ruim 2 jaar.
Reputatie 6
SMS komt vaak wat later, dus al ben je maar een paar seconden verbonden met een Duits netwerk kan die een kwartier later nog komen.
Scheelt, je hebt geen extra kosten met Duitsland, moet je naar Kos gaan, zit je bij de landing op het Turkse netwerk en dat is kassa, een paar MB data kost zo 60.50 euro, het maximale wat berekent mag worden zonder seintje.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Coby Schalkwijk

De afstand van Terschelling naar Borkum (kortst mogelijke afstand naar Duitsland) is ca. 70 km dus het is onmogelijk dat je met een Duits netwerk verbonden was.

Waar de sms vandaan gekomen is is mij een raadsel, toch even kijken of ie echt van T-Mobile af kwam.

@tmoesel Ik ben al aardig wat jaren abonnee bij T-Mobile NL samen met enkele familieleden en geen van allen hebben ooit rare fratsen meegemaakt, ook niet in EU landen op vakantie.

@Doornekamp33 Kos is een ander verhaal, afstand tot het Turkse vasteland is 7 a 8 km over zee en daar hebben GSM signalen geen moeite mee. Zelf opletten natuurlijk dat je niet met een netwerk verbonden bent buiten de EU maar dat geldt voor alle grenzen met niet EU landen en dat zijn er aardig wat.
En die kosten waar je het over hebt zijn alleen voor bellen, bij T-Mobile is internetten buiten de EU alleen mogelijk als je een Travel & Surf pas koopt, zelfs als data roaming aan staat!
Beste allemaal,

Wat fijn dat jullie zo jebest doen om mijn probleem op te lossen. Het smsje kwam voor zo ver ik kan zien echt van t-mobile. De ellende is dat je niet gewoon even met t-mobile kunt mailen, als je wilt chatten zit er geen echt mens aan de andere kant, en bij de telefoon is de wachttijd lang. Vreselijk slecht.
Reputatie 7
Badge +18
Beste Coby,

Chatten gaat algemeen snel, even tegen de robot zeggen dat je een medewerker wilt spreken. Tsja, die robots overal ben ik ook niet blij mee tegenwoordig.
Beste Folkert,

Dat had ik geprobeerd, ik had tegen de robot gezegd dat ik een medewerker wilde chatten, maar meteen kreeg ik het tel.nr. van de klantenservece. Tsja en daar wacht je een eeuwigheid. Ze doen van alles om contact onmogelijk te maken, en deklanten moeten het dus blijkbaar maar onderling uit zoeken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Coby,

Inderdaad gek dat je dit sms'je kreeg. Gaat het om het nummer wat eindigt op - 131?

Zoals Folkert al aangaf, is het Duitse netwerk daar veel te ver vandaan om contact te krijgen. Wellicht was het sms'je foutief verzonden vanuit ons, excuses daarvoor. Mocht dit nog eens gebeuren, dan hoor ik het graag van je zodat we het door kunnen gaan zetten!
Hoi Jaimy,
Wat fijn dat je reageert. Heb vanmiddag eindelijk ook de klantenservice aan de lijn gehad, mijn probleem uitgelegd. Ze heeft in het systeem gekeken, en ik kreeg als antwoord als u in de buurt van Duitsland komt krijgt u zo'n bericht. Toen ik zei dat ik tig km. van Duitsland af zat, werd me gezegd: "Ja en wat wilt u nu dat ik doe?". Verre van klantvriendelijk moet ik zeggen. Maar ik neem aan dat jij er verstand van hebt. mijn nummer eindigt inderdaad op 131. Zit het daarin? Ik ben al jaren klant, zit elke zomer op Terschelling en heb zoiets nog nooit bij de hand gehad.
Reputatie 7
Badge +19
Nee hoor, daar zit het niet in! Was even om te checken of ik het juiste nummer voor me had. Jammer inderdaad dat mijn collega's jou zo'n gevoel geven! Ik vind het juist goed dat je even checkt of het wel goed gaat allemaal. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, het lijkt op een foutief sms'je. Maar nogmaals: als het nog eens gebeurt, dan mag je aan de bel trekken hoor! ☺

Reageer