Veelgestelde Vragen (FAQ) over BlackBerry PrePaid en de BlackBerry diensten.

Reputatie 6
Omdat elke vraag een antwoord heeft hebben we de meest gestelde vragen over BlackBerry PrePaid voor je bij elkaar gezet. Klik op jouw vraag en je krijgt uitleg en een antwoord hierop.

1. Ik kan geen gebruik maken van BlackBerry diensten of het internet die gebruik maken van het internet/data.
2. Ik heb een actieve bundel maar kan geen gebruik maken van Internet/BlackBerry diensten.
3. Mijn Ping!/Twitter/AppWorld en andere diensten werken niet!
4. Mijn tegoed neemt af zonder dat ik iets doe! Nu kan ik geen bundel activeren. Wat is er aan de hand?

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 6
Ik kan geen gebruik maken van de BlackBerry diensten of het internet & apps die gebruik maken van het internet/data.

Als eerste kun je controleren of je een BlackBerry/Instantemail Bundel actief hebt. Dit kun je doen door in te loggen op jouw My T-Mobile pagina en te kijken onder 'Mijn Tariefplan' wanneer je gebruik maakt van PrePaid. Bij een abonnement kun je dit terugvinden in de My T-Mobile App of op jouw My T-Mobile pagina onder 'Mijn Abonnement' en dan 'Bekijk en wijzig je abonnement'

Wanneer je geen actieve bundel hebt, kun je deze wanneer je PrePaid gebruikt activeren door een sms te sturen naar 4000 met de inhoud 'BB INTERNET AAN'. Hierdoor wordt de bundel geactiveerd voor 30 dagen en krijg je een databundel van 400 Mb die je tijdens deze 30 dagen kunt gebruiken.

Maak je een gebruik van een abonnement kun je een bericht in dit topic achterlaten, wij zullen dit dan voor je controleren en de bundel voor je activeren. De bundel wordt voor de minimale contractperiode geactiveerd. Wanneer je ons vraagt deze te activeren ga je akkoord met de maandelijkse kosten die hieraan verbonden zijn. Dit kan verschillen per tariefplan. Je kunt hier de verschillende prijslijsten terugvinden en kijken wat de bundel bij jouw tariefplan kost.

[b]Terug naar het overzicht[/b]
Reputatie 6
Ik heb een actieve bundel maar kan geen gebruik maken van Internet/BlackBerry diensten.

Bij de oudere tariefplannen, is het noodzakelijk dat je minimaal € 1,- tegoed hebt om gebruik te kunnen maken van een data/internetverbinding. Wanneer je dit niet hebt, wordt deze mogelijkheid automatisch opgeschort. Zodra je opwaardeert tot minimaal € 1,- kun je weer gebruik maken van de diensten.
Maak je gebruik van PrePaid Voordeel of PrePaid Voordeel 50%, dan is dit niet meer nodig en kun je een berichtje achterlaten op het forum. Wij kijken dan voor je waarom dit niet werkt en helpen je ermee om weer gebruik te kunnen maken van de diensten.

Reputatie 6
Mijn Ping!/Twitter/AppWorld en andere diensten werken niet!

Controleer of je een geldige BlackBerry Voordeelbundel hebt, dit kun je doen door op jouw My T-Mobile pagina te kijken en onder Bundels en Diensten moet deze vermeld staan.
Wanneer je een ander Prijsplan gebruikt dan Prepaid Voordeel (50%) heb je minimaal € 1,- tegoed nodig om gebruik te kunnen maken van de diensten. Het tariefplan kun je ook op jouw My T-Mobile pagina terugvinden onder ‘Bundels en diensten’
Wanneer je dit hebt gecontroleerd en een battery-pull hebt gedaan om de instellingen van het netwerk te halen en het werkt nog steeds niet, kun je een bericht in dit topic achterlaten zodat één van de moderators dit voor je kan nakijken.

Reputatie 6
Mijn tegoed neemt af zonder dat ik iets doe! Nu kan ik geen bundel activeren. Wat is er aan de hand?

Veel toestellen tegenwoordig maken, zodra er geen verbinding is met een WiFi punt, automatisch verbinding met het internet om te controleren op berichten/updates enz. Wanneer je geen actieve bundel hebt voor datagebruik en je opwaardeert om dit later te activeren kan het toestel in de tussenliggende tijd een betaalde verbinding maken met het mobiele netwerk. Hierdoor kan het tegoed lager worden dan je nodig hebt om de bundel te activeren. Je kunt het volgende doen:
• Zet de 'mobiele dataverbinding' uit in het toestel. (dit varieert per toestel, je kunt de handleiding bekijken hiervoor. De handleidingen van toestellen die je bij T-Mobile hebt gekocht staan digitaal in onze toestelhulp onder handleiding bij jouw toestel.
• Een sms' je sturen naar 4000 om de bundel die je wil gebruiken te activeren.
• Zodra je een bevestigingsberichtje hebt ontvangen kun je de 'mobiele dataverbinding' weer activeren. Nu zullen de kosten van mobiel data/internetgebruik met de door jou geactiveerde bundel worden verrekend.
Je kunt op onze PrePaid website terugvinden welke sms-codes je kunt gebruiken om een bundel te activeren.