Beantwoord

Verbinding verbreekt bij bellen 1244

  • 29 maart 2016
  • 22 reacties
  • 2623 Bekeken

Als ik naar het nummer 1244 bel ( om beltegoed erop te zetten via een beltegoedbon) dan hangt die gelijk na 2/3 seconden op. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door David 23 februari 2017, 09:51

Hey allemaal,

Het is een alternatieve oplossing, maar ik ben vooral erg benieuwd of deze ook bij jullie werkt!

Als je op wilt waarderen via 1244, 4G gebruikt en de verbinding wordt verbroken na 3 seconden, probeer dan eens handmatig het 2G netwerk te selecteren. Het schijnt dat dit bij verschillende klanten de oplossing voor het probleem was.

Ik ben benieuwd of dit ook bij jullie werkt! 🙂
Bekijk origineel

22 reacties

Hier heb ik dus ook last van. Wordt hier nog iets aan gedaan T Mobile?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Many en Robijo99,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat jullie niet kunnen bellen naar 1244. Sinds wanneer ervaren jullie dit probleem? Ervaar je dit op een locatie of meerdere? Kun je wel bellen naar andere nummers? Lukt het wel als je jouw simkaart in een ander toestel probeert? Kun je voorbeelden (datum, tijd en locatie) geven van wanneer dit voorkomt?

Ik ga dit dan doorzetten naar onze technische afdeling. Ik hoor graag van jullie! 🙂
Heb het zelfde probleem hier! Voor het eerst gemerkt +/- 3 weken geleden. Werkt nu nog niet.. Maakt niet uit waar ik het probeer. Kan sim kaart niet in een andere telefoon stoppen ivm nanosim. (Gisteren, Enschede, +/- 5 uur, nog een keer geprobeerd)
Reputatie 7
Badge +20
Hey DamnICantFly,

Welkom op ons Forum! :)

Kun je voor de zekerheid ook even je eigen simkaart controleren? Het is jammer dat je geen kruistest kunt uitvoeren, dit had een hoop duidelijkheid gegeven. Zou je kunnen aangeven wat er precies gebeurt? Word je ook binnen korte tijd verbroken? Krijg je wel een (deel van een) boodschap te horen of gebeurt er helemaal niets? Van welke telefoon maak je gebruik?

Laat het ons even weten, dan kunnen we de info doorzetten naar de technische afdeling.
Hey David,

Mijn simkaart doet het verder gewoon goed, kan er gewoon mee bellen en smsen, heb de simkaart uit mn telefoon gehaald, opnieuw opgestart, etc. Maar bellen naar 1244 gaat niet.

Zojuist nog een omhulsel ding gevonden van simkaartje dus uitgebrobeerd in mijn oude telefoon, hierbij doet hij het wel normaal.

Bij mijn huidige telefoon, gaat hij over, je hoort "Welkom bij T-Mobile prepaid" waarna hij meteen ophangt.

Ik maak gebruik van de Motorola Nexus 6. Android 6.0.1, android security patch level March 1, 2016.

Hoop dat dit jullie verder helpt,

Rick.
Reputatie 3
Zelf heb ik ook prepaid sinds een aantal dagen, maar ik heb het probleem niet. Het menu loopt gewoon door.

Hebben jullie misschien nog een ouder tariefplan?

Misschien eindigen oproepen naar 1244 in een technisch ander "keuzemenu" waar een foutje in zit na het afspelen van de welkomstmelding, waardoor de verbinding verbroken wordt. Er zal vast een doorschakeling in zitten naar een hoofdkeuzemenu of iets dergelijks wat mis gaat.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rick,

Dat helpt het ons zeker, want op basis van de kruistest zou ik zeggen dat er in je toestel ergens een instelling aangepast moet worden.

Zou je eens naar je oproepen kunnen gaan, dan naar de instellingen rechtsboven, oproepinstellingen en daar staat DTMF-tonen (als het goed is), zou je deze eens kunnen wijzigen en het dan nog eens proberen? Als het dán nog niet lukt, dan loop ik ook spaak en ga ik het voor je doorzetten!

Ik ben benieuwd, keep me updated!
Hey David,

Helaas kan ik nergens de optie vinden om DTMF tonen aan te passen. Heb even lopen googlen, maar waar 'het internet' zegt dat de optie zou moeten staan, staat hij niet: http://www.verizonwireless.com/support/knowledge-base-148495/ --> "Sounds and vibration" staat er niet tussen (heb telefoon in het engels)

Wel heb ik een optie gevonden om 'dialpad tones' aan of uit te zetten, maar neem aan dat, dat niet de optie was die je bedoelde. (Heb het voor de zekerheid geprobeerd om uit te zetten maar helpt idd niet).
Reputatie 6
Badge +16
Hi Rick,

Erg vreemd. Ik ga toch de hulp inschakelen van de technische specialisten. Na een kijkje op het internet genomen te hebben ben ik namelijk helaas geen mogelijke oplossing tegengekomen.

Zij gaan de volledige situatie bekijken en voorzien jou van een reactie en een oplossing. Dit duurt doorgaans 5 werkdagen.

Laat je ons weten of jullie er samen uit zijn gekomen? Ik ben erg benieuwd naar de oplossing.
ik wil mijn beltegoed opwaarderen maar als ik bel naar 1244 word er gezegd dat het geblokkeerd is.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jerrtcx,

Welkom op het T-Mobile Forum. Ik heb jouw reactie verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp. Zou je bovenstaande reacties eens door willen lezen? Ik ben benieuwd of je er met de tips uit komt.

Wil je het laten weten als het niet lukt? Dan helpen we je natuurlijk graag verder hier! 🙂
Ik heb de bovenstaande opties geprobeerd maar hij werkt nog steeds niet?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jerrtcx,

Jammer dat het nog niet gelukt is! Ik zie overigens dat je hier bent ingelogd met een nummer waar een abonnement bij hoort. Probeer je misschien hier mee op te waarderen? Dat is namelijk alleen voor PrePaid. Mocht het wel gewoon om een PrePaid gaan zou je dat nummer dan naar mij willen sturen in een privébericht? Dan kan ik dit doorzetten naar onze technische jongens. 🙂
Opwaarderen via 1244 lukt niet, na 3 sec word de verbinding verbroken. Het 06 nr wat ik op internet vond doet het ook niet.
ik heb vanavond de bel tegoed status van myn vrouw opvragen via 1244, na het welkoms bericht word de verbinding verbroken!
Reputatie 6
Badge +17
@Ivana

Ik heb jouw vraag even verplaatst naar het algemene topic hierover. Zou je naar bovenstaande reacties kunnen kijken en de tips willen uitproberen? Ik ben benieuwd of het met deze tips wel lukt! Ik zie overigens dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega en dat zij voor jou heeft opgewaardeerd. Maar het is natuurlijk wel handig als het in de toekomst ook lukt :)

Wil je het laten weten als het niet lukt? Dan help ik je natuurlijk graag verder hier!

@Jake,
Ik heb ook jouw vraag even verplaatst naar dit algemene topic hierover 🙂 Wil je eens naar de tips in de bovenstaande reacties kunnen kijken en deze tips willen uitproberen? Ik hoor graag of het met deze tips wel lukt! Ik zie je reactie graag tegemoet.
Heb net 1244 gebeld, zelfde als gisteren, verbinding wordt verbroken, het gaat erom dat myn vrouw kan het btg checken via 1244 niet opwaarderen via internet
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jake,

Zou je kunnen aangeven welke suggesties je hierboven getest hebt?

Ik begrijp de laatste zin niet helemaal? Jouw vrouw kan wel haar beltegoed controleren, maar niet opwaarderen via internet? Via deze link zou je namelijk ook online moeten kunnen opwaarderen.

We horen graag of het gelukt is!
Hallo, ik heb bovenstaande opties geprobeerd maar heb het probleem ook. Ik heb exact hetzelfde als Rick. Hoe is dat opgelost? Ik heb ook niet de optie van DTMF op mijn mobiel en de simkaart belt goed met een andere mobiel. Ik heb de Motorola Moto G4 play.
En nu doet 1244 het opeens wel, ik weet niet wat er veranderd is, maar het probleem is hopelijk voor mij opgelost. Bedankt!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Janneke,

Wat fijn dat het op mysterieuze wijze is opgelost! 🙂 Werkt het op dit moment nog steeds? Als je toch weer tegen hetzelfde probleem aanloopt, trek dan even aan de bel. Dan gaan we kijken naar een oplossing!
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

Het is een alternatieve oplossing, maar ik ben vooral erg benieuwd of deze ook bij jullie werkt!

Als je op wilt waarderen via 1244, 4G gebruikt en de verbinding wordt verbroken na 3 seconden, probeer dan eens handmatig het 2G netwerk te selecteren. Het schijnt dat dit bij verschillende klanten de oplossing voor het probleem was.

Ik ben benieuwd of dit ook bij jullie werkt! 🙂

Reageer