Beantwoord

Verlopen sim kaart - wat nu?

• 11 juli 2017
  • 6 reacties
  • 4284 Bekeken

Hallo,
Na 7 maanden in Australië sta ik op het punt weer naar Nederland te gaan, blijkt mijn SIM kaart verlopen te zijn. Ik had een pre-paid kaart. Ik begrijp dat dat niet terug gedraaid kan worden. Wat kan ik het beste doen? Nieuwe SIM kaart kopen "met nummerbehoud" ofzo? Mijn prioriteiten zijn als volgt:
1. Behoud van mijn huidige nummer
2. Mogelijkheid tot bellen/sms'en zodra ik in Nederland land (zal wel lastig worden...)
3. Boos verhaal ophangen dat mijn SIM kaart zonder bericht opeens verlopen is...
icon

Beste antwoord door Muberra 12 juli 2017, 10:37

Hoi Kroppyer,

Ik zal je meer informatie geven!

Je moet bij PrePaid één keer in het halfjaar een betaalde handeling met het nummer uitvoeren, dus een belletje of een sms bericht. Anders komt het nummer namelijk te vervallen. Dat is nu bij jou het geval. Ik kan mij voorstellen dat je daar niet blij mee was toen je in Australië erachter kwam. Het beste wat je kunt doen is inderdaad een nieuwe simkaart aanschaffen met een nieuw nummer. Ik heb voor jou onze algemene voorwaarden van PrePaid erbij gezocht waar de informatie te vinden is.

Tip voor de volgende keer: maak een agendapunt aan (of schrijf 't op een briefje en plak dat op de koelkast o.i.d.) met de uiterlijke datum waarop er écht even een belletje gepleegd / sms'je gestuurd moet worden, of moet worden opgewaardeerd, om het nummer te behouden.

Ik hoop wel dat je een super leuke tijd hebt gehad in Australië! 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Inmiddels contact gehad:
1. Mijn nummer ben ik kwijt
2. Geen mogelijkheid tot bellen/sms'en zodra ik geland ben, moet eerst een nieuwe sim kaart kopen
3. Klacht indienen kan via de website (moet je wel zoeken, ik kreeg uiteindelijk deze link: https://service.t-mobile.nl/app/webflow/w_id/6)
Reputatie 4
Hoi Kroppyer,

Ik zal je meer informatie geven!

Je moet bij PrePaid één keer in het halfjaar een betaalde handeling met het nummer uitvoeren, dus een belletje of een sms bericht. Anders komt het nummer namelijk te vervallen. Dat is nu bij jou het geval. Ik kan mij voorstellen dat je daar niet blij mee was toen je in Australië erachter kwam. Het beste wat je kunt doen is inderdaad een nieuwe simkaart aanschaffen met een nieuw nummer. Ik heb voor jou onze algemene voorwaarden van PrePaid erbij gezocht waar de informatie te vinden is.

Tip voor de volgende keer: maak een agendapunt aan (of schrijf 't op een briefje en plak dat op de koelkast o.i.d.) met de uiterlijke datum waarop er écht even een belletje gepleegd / sms'je gestuurd moet worden, of moet worden opgewaardeerd, om het nummer te behouden.

Ik hoop wel dat je een super leuke tijd hebt gehad in Australië! 🙂
Hoe zit dat als je sim kaart bevroren is. Ben je dan ook je nummer kwijt ?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Visscjer72,

Hoe bedoel je een bevroren simkaart? Bovenstaand antwoord geldt voor een PrePaid simkaart die 6 maanden niet gebruikt wordt. Dit wordt als inactief gebruik gezien en dit soort telefoonnummers moeten vrijgemaakt worden. Ik zie dat jij een abonnement hebt, dus ik neem aan dat je iets anders bedoelt.

Mijn eerste idee is dat je voor een tijdje jouw simkaart niet gaat gebruiken, om welke reden dan ook, kan dat kloppen? Jij hebt een abonnement, dus daarbij betaal je maandelijks een bedrag en dit is eigenlijk al actief gebruik. Wanneer je dan bijvoorbeeld een tijd in het buitenland zit en de simkaart niet gebruikt, dan wordt deze niet na een bepaalde tijd gedeactiveerd. Pas wanneer jij het abonnement en nummer op zou zeggen, gebeurt dit. Ik neem aan dat dat überhaupt niet aan de orde is, dus voor zover ik het nu begrijp hoef jij je nergens zorgen over te maken.

Mocht ik jouw vraag verkeerd begrepen hebben, laat het dan gerust weten! We helpen je dan graag bij jouw vraag! 🙂
Sorry ik was niet duidelijk gaat niet om mezelf maar me dochter zit bij andere provider en wil overstappen van prepaid naar t mobile prepaid maar wil haar nummer Behoiden kan dit ?
Ze lkrijgt melding dat haar beltegoed daar bevroren is (heeft al maanden niet opgewaardeerd) .
Reputatie 7
Badge +20
Hi Visscjer72,

Dat is al duidelijker inderdaad! 😉

Zij kan sowieso haar telefoonnummer behouden, wanneer zij overstapt naar T-Mobile. Het is dan wel van belang dat het daadwerkelijk een actief nummer is. Je kunt dan voor haar nummerbehoud aanvragen.

Hoe het precies zit met het bevroren beltegoed weet ik niet, aangezien ik niet weet hoe de andere providers dit hebben geregeld. Het handigste is dan ook om die vraag bij haar huidige provider neer te leggen.

Mocht je nog vragen voor ons hebben, dan horen we dat graag!

Reageer