Beantwoord

Volledig opwaardeer tegoed niet gekregen.

• 15 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 748 Bekeken

Ik heb zojuist opgewaardeerd met €10,- via de site. Op mijn overzicht tegoed staat er echter €9,25. Waar is mijn €0,75 heen? 😕
icon

Beste antwoord door Hajar 17 oktober 2018, 09:28

Hi LegendH,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken. In jouw geval is er alvast 1 euro gereserveerd voor internetverbruik. Dit wordt altijd gedaan bij PrePaid. Het wordt niet daadwerkelijk van je beltegoed afgeschreven en je kan er straks ook gewoon gebruik van maken, maar in je verbruikstatus zie je het wel terug. Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik ook dat er geen tegoed is afgeschreven dus daar hoef jij je geen zorgen om te maken! Het gaat echt om die 1 euro buffer.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Update, op een of andere manier is er zelfs een cent van afgegaan. Mijn mobiele data stond al uit voordat ik ging opwaarderen, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb nog niet gebeld of gesms'd met mijn huidige beltegoed. Nu mis ik dus 0,76. Help?

Reputatie 7
Badge +20
Hi LegendH,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken. In jouw geval is er alvast 1 euro gereserveerd voor internetverbruik. Dit wordt altijd gedaan bij PrePaid. Het wordt niet daadwerkelijk van je beltegoed afgeschreven en je kan er straks ook gewoon gebruik van maken, maar in je verbruikstatus zie je het wel terug. Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik ook dat er geen tegoed is afgeschreven dus daar hoef jij je geen zorgen om te maken! Het gaat echt om die 1 euro buffer.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Hi Hajar,

Tot voorheen heeft het bij elke opwaardering echt €10,- gestaan, als het altijd bij prepaid een euro reserveert, dan had ik bij alle vorige opwaarderingen ook €9,24 hebben gezien bij mijn te besteden saldo. Dit is nu voor het eerst dat ik minder saldo zie staan dan dat ik betaald heb. Bij mij verbruikstatus staat er ook echt 'te besteden €9,24'.

Het klopt wel dat er 0,01 wordt afgeschreven, dat is voor eenmalige incassokosten v/d bank. Maar die andere 75 cent snap ik ook niet ?? Want ik heb de laatste keer ook 10,- opgewaardeerd via mobiel opwaarderen, maar dan moet je weer tan-codes invoeren enzo, dus dat doe ik niet meer.
Ik heb gelijk een sms-account aangevraagd, veel makkelijker; dan sms je gratis KOOP + je bedrag + je (zelfgekozen) pincode naar 1244. Dat kan je eigenlijk vergelijken met geld opnemen of betalen met een bankpasje. De betaalautomaat in winkel/bank vergelijkt jouw rek.nr. (= in opwaardeergeval je tel.nr.) met je pincode en betaalt het geld aan jou of in de winkel.
Reputatie 7
Badge +20
Hey LegendH,

Ik begrijp je punt, maar het zit nét wat anders!

Je hebt inderdaad €10,- opgewaardeerd, maar op dat moment had je nog €0,25 aan beltegoed over. Dit werd dus €10,25 en later was dit €10,24. Van dit bedrag werd de euro buffertegoed gehaald en had je dus nog €9,24 en dit zie je terug in jouw verbruikstatus. Geen zorgen, de euro is puur en alleen om mobiel internet bij PrePaid mogelijk te maken en deze reserveren we alleen en krijg je netjes terug!

Mocht je hier nog vragen over hebben, laat het gerust weten!
Hey David,

De euro wordt gebruikt om data bij prepaid mogelijk te maken, dat snap ik. Maar je zegt dat ik deze terug krijg, als dat het geval is dan zou er nu weer €10,24 moeten staan. Maar goed, bij mijn verbruiksstatus staat er ook niet dat er -1 euro af is of wat de reden hiervan is. Laat alleen huidige saldo zien.

Bedankt voor jullie tijd.
Reputatie 2
Het is een rommeltje geworden.

Reageer